Google scanner alle mails (Gmail)

Hej.

Brugere af Google Gmail bør være klar over, at deres mail bliver scannet af Google.

Se denne artikel fra "Version2.dk":

http://www.version2.dk/artikel/google-laegger-kortene-paa-bordet-vi-skanner-alle-mails-57651

Vil man undgå det må man undgå Gmail eller selv kryptere det, der sendes.

3 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg tror faktisk også, at Facebook får oplysninger fra Google.

Det gør jeg, fordi jeg oplevede, at min hustru, på sin egen iPad, søgte efter et par bokser herre bade shorts til mig.

Herefter fik jeg alskens reklamer for selvsamme slags shorts på facebook de næste 4 uger.

På facebook kan man afvise reklamer. Dette forsøgte jeg adskillige gange - men de kom igen, de der badeshorts.

Det interessante her er jo, at der åbenbart bliver koblet en IP adresse på. Idet min hustru søger fra sin iPad, er det jo besynderligt, at jeg får reklamen. Men det er tilsyneladende så intelligent, at det kan tjekke IP-adressen og så vide, at herre shorts  nok er til herren i huset, ikke fruen - hun fik dem ikke. Hvorimod jeg engang var lige ved at få afslørret en fødselsdagsgave jeg søgte efter online til hende - hun fik pludselig reklamer for denne på sin facebook. Men det er en helt anden historie Humørikon flov

Egentlig tror jeg ikke, jeg har så meget imod det. På den måde undgår man reklamer for ting, som ikke er interessante for lige mig?

Man får målrettede reklamer - og da jeg ikke vil betale for at bruge facebook, men gerne vil bruge facebook, lever jeg med reklamerne.

Derfor er det jo rart, de kan have lidt værdi for mig - selv om jeg ikke tør klikke på dem på facebook. Er bange for jeg pludselig får meget mere målrettet reklame materiale - hvilket jeg så ikke har lyst til.

Ligeglad humørikon 

Jeg er nu ikke så bange for det. Glad humørikon

Her i disse tider hvor der er mennesker der har et lidt forkvaklet syn på andres højhuse, bygninger, toge, skibe og ikke mindst fly, som man bare kan kabre eller smadre, er det i mine øjene vældig rart, at  mail og websider bliver skannet, for at opsnappe eventuelle planlagte angreb.  Jeg vil trods alt hellere side i et fly, hvor der er mails der er blevet skannet, end i et fly hvor der ikke har været den mindste kontrol.

Når der står, at vores gmail bliver skannet, så tror mange, at det er mennesker af kød og blod der sidder og læser vores mail. Det er altså kun maskiner der tjekker vores mail, for ord vi bruger. Jeg vil næsten vove den påstand, at vi ikke kan se en webside, uden der er en eller anden form for overvågning.  Hvis du besøger min webside og du skriver i min gæstebog, har jeg også sat et  filter op med ord, som jeg ikke vil have, at du skriver, men det er jo ikke mig der læse det ord du forsøger at skrive. Det er en maskine.

Selv her på forum, vil der formentlig være ord som vi ikke kan skive  uden de der moderatorer kommer farende frem og skal se hvad vi skriver.  På samme måde på Facebook. Alle grupper og sider har en funktion der gør det muligt at sortere indlæg fra som sideejeren ikke vil have på siden.

Jeg har ikke noget imod at et google-skan af min email til moster Gerda, opsnapper et ord som "Adidas" fordi jeg har fortalt Moster i maillen, at jeg lige har købt et par sko i det mærke, og at jeg efterfølgende ser en reklame for adidas på min facebookvæg.  Jeg tror ikke på, at fordi google har opfanget det ord, begynder det firma ikke at ofre løn til et menneske, for at læse alt hvad jeg ellers skriver til monter Gerda.

En gang imellem ser vi altså spøgelser, hvor der måske ikke er nogen at få øje på.  Eller også forstår jeg ganske enkelt  ikke hvorfor private mennesker som hr. og fru Hansen skal undgå at sende gmail, uden at sætte sig ind i alverdens krypterings systemer.  Blinkende humørikon

Hej.

Der er en del forskel på at scanne privat mail i forbindelse med bekæmpelse af terrorisme, malware, spam m.m., og så scanne privat mail med henblik på kommerciel udnyttelse af hvad man nu måtte finde i den private mail. Det første er helt OK og nødvendigt, det andet nærmer sig at være en krænkelse af privatlivet.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)