Fremmed person har samme email-adresse som mig ?

• Deltager
  • 4 kommentarer
Ja, jeg troede først at det var en fejlsendt mail, da jeg første gang fik en email som tydeligvis ikke var bestemt for mig. Men nu har jeg igen modtaget en email fra samme person, vedr. noget teaterhalløjsa i Rødovre, og jeg er bosiddende i Nyk. F.

Jeg kan se i email'ens adressefelt, hvem den er sendt til ( endnu en som skulle lære at bruge BCC istedet for CC ), og der er en person hvis email-adresse er identisk med min.

Dvs. der står xxxxxxx@mail.dk når jeg "hoover" over navnet, som ikke er mit navn. Hvordan filan kan det lade sig gøre ?

Mvh.

5 Kommentarer

Efter en lille tænkepause tror jeg at jeg selv har fundet ud af det .Det kunne jo tænkes at afsenderen har stavet den oprindelige tiltænkte persons email-adresse forkert, således at den blev identisk med min Blinkende humørikon

Jeg får samme mail som en anden kunde !!
Han er kunde hos TDC og jeg er kunde hos Yousee. Vi læser hinandens mails og hinandens svar på andres mails. (som citat).
Det er for dårligt at brevhemmeligheden på denne måde krænkes fordi at TDC eller Yousee har oprettet den samme mail to gange!
Når jeg får et nyt password på Yousees support, så kommer der dagen efter endnu et eller to! ANDRE passwords pr brev fra TDC!?
Jeg kan i øjeblikket kun modtage, men ikke sende mails.

Jeg vil gerne omgående have et svar på hvad der gøres for at genoprette min brevhemmelighed.

Jeg har kun fået henholdende svar på Yousees support hvor jeg har henvendt mig telefonisk om dette kl. ca 16.30 fredag og på yousees Facebook-support. 

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ellingen har modtaget fra andre medlemmer.

Du får ikke svar fra TDC her.... Det er et kunde til kunde-forum. Og hvis en TDC-medarbejder alligevel skulle komme forbi dit indlæg, så kan du ikke identificeres - så du bør rette henvendelse til kundeservice hvis du ønsker konkrete svar.

Juridisk er det lidt kompliceret. Der er ikke nogen der krænker din brevhemmligehed - så det er ikke sådan du skal argumentere for din sag. Teknisk set er det din sikkerhed der er kompromitteret - og den har du selv ansvar for. ligesom den der har adgang til din mail også har et ansvar. Det vil f.eks. være strafbart for jer begge, at anvende oplysninger som i uforvarende er kommet i besiddelse af.

Hvis jeg var i din situation ville jeg en gang for alle lave et "clean cut". Gå ind på mailen og hente det der er mit - lukke den - og for evigt glemme alt om den. Så ville jeg lave en ny mail på Gmail eller Outlook (hotmail) og huske at aktivere to-trins-verifikation. Det giver lidt besvær med at sende ud at du har fået ny mail - men du kan have dine mails for dig selv om mindre end en time på den måde. Hvis du venter på at det retsmæssige ejerskab til "den gamle" mailadresse bliver udredt kan der gå dage eller uger.

du har sikkert ret mht. det juridiske, bortset fra at jeg ikke har ansvar for at Yousee/TDC giver samme mailadresse til to forskellige.
Men hvorfor mener du ikke at det er sikkert nok at få nyt password og genoprette min mail, som jeg har haft i mange år?

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ellingen har modtaget fra andre medlemmer.

Det er korrekt at det ikke er dit ansvar at der er sket en fejl. Men det er sandsynligvis heller ikke TDC/Yousees fejl, men derimod noget der er opstået som følge af teknisk koks. Og man har kun ansvar hvis man bevist gør noget forkert. Ellers er det et hændeligt uheld som ingen har ansvar for.

Så hvis du vil holde fast i at tale om ansvar - så skal du i sidste ende føre bevis for at TDS/Yousee har handlet mod bedre vidende - og det får du sandsynligvis svært ved....

Det ville være helt sikkert hvis du fik ny password til din mail. Problemet er at der er mails i den som du ikke ejer, og ikke må kende indholdet af. Derfor kan det være svært umiddelbart at fastslå hvem der har ret til den pågældende mailadresse. Det er noget der skal undersøges - og det tager tid. I den tid vil dig og den anden have adgang til hinandens mails. Hvis du har haft adressen længe, så vil du sandsynligvis få den. Det er ikke det der er problemet.

Men jeg siger, at jeg ikke ville vente på at sagen blev behandlet. Jeg ville smutte, så jeg kunne få mine mails i fred med det samme. Men det er selvfølgelig ikke sikkert du ser på den sag på samme måde.

Under alle omstændigheder ville jeg gøre opmærksom på, at ved at du skriver her, har du ikke rettet henvendelse til TDC. Så hvis du vil vælge vejen med at få mailadressen delt, så er det ikke her du skal rette henvendelse - men derimod direkte til TDC.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)