Fra Home Box til Microsoft

• Deltager
  • 9 kommentarer
Jeg har fået besked om, at tdc secure ophører i januar - men 'fortsætter' under Microsoft. Jeg har uden held fulgt instruktionerne, inklusiv video, for oprettelse af en tdc konto hos Microsoft. Undervejs stødte jeg på en pris, som ligner det halve af den, jeg betaler hos tdc, som har meddelt, at prisen for den nye ordning er uændret. Kan det virkelig være rigtigt, at man skal betale ca. det dobbelte for et Microsoft abonnement, når man køber det gennem tdc???

Mvh

Karsten

12 Kommentarer

Hej 

Jeg r samme problem.. 

TDC er øv øv og besværlig

Jeg kan ikke under mit login (selvbetjening) finde noget at downloade ... er det mon ikke klar endnu ?

Du skal gå ind på tdc.dk/3911    

Problemet er for mig at selvbetjening ikke har virket i årevis. Fuld af fejlmeddelser. Med "ikke adgang i øjeblikket til selvbetjening. Vi arbejder på sagen. Prøv senere"  Så tror ikke jeg kan få produktnøgle ud af den side. 

Og i øvrigt øv, hvis løsningen fåes billigere uden tdc! Måske man skulle søge nye græsgange?

Hej, jeg har ingen problemer haft. Fungerer perfekt.

Iøvrigt mener jeg der ligger andet i TDC secure pakken end home box, dette her drejer sig om automatisk sikkerhedskopiering, hvor man udover One drive til sikkerhedskopiering også får ret mange andre produkter bl.a. excel - word og outlook. I min verden en fantastisk forbedring i forhold til home box.

Jo, der ligger ip telefoni og f-secure i pakken også.

Men for mig er det alligevel en forringelse, da licens kun virker til en computer. Homedisk kunne benyttes til/fra alle computere i hjemmet. Og jeg har købt den officepakke i forvejen da jeg købte min computer.... Og man kan ikke opgradere til licens til 5 computere. Den kan man dog købe hvis man køber via microsoft selv.

Fik fat i flink  TDC medarbejder som sendte licens til mig via mail. Tror nu jeg laver abn. om til almindelig bredbånd med tillægspakken f-secure oveni. Og så selv køber 5 computer licens abn. til os. 

Jeg kan ikke finde noget på TDC's hjemmeside om pakker og valgmuligheder og priser. Men jeg kan se på 'Mit TDC', at jeg betaler 180 kr. om måneden for det langsomste TDC Bredbånd inklusiv bredbåndstelefoni + 104 kr. om måneden for TDC Secure tillægspakke. Som jeg husker det, består denne tillægspakke af et virusprogram og TDC Homebox med online sikkerhedskopiering, som jo så nu skiftes ud med Microsoft Office 365 Personal med office-programmerne og online sikkerhedskopiering. 'Office 365 Personal 1 PC/Mac + 1 tablet, 1-års abonnement' koster 500 kr. +/- hos forskellige leverandører på nettet. 104 kr. gange 12 er lidt over 1200 kr. - hvilket vil sige, at jeg skal betale ca. 700 kr. om året for virusprogrammet.

Er der noget, jeg har glemt eller misforstået?

Og hertil kommer åbenbart så problemerne med ikke at kunne bruge Office på mere end 1 computer (altså f.eks. ikke både på en stationær og en bærbar computer, som jeg har brug for).

Der er altså 3  licenser til microsoft office pakken med. Jeg kan heller ikke få mine filer overført til Onedrive. Det sidste jeg oplevede var at der var for ldt plads. Man skulle kunne bruge OneDrive fra flere computere ved at logge på OneDrive med samme login

Så vidt jeg kan se, findes der to måder at lease Office 365 med OneDrive på. Den ene giver licens til 1 computer + 1 tablet + 1 telefon. Den anden giver det samme gange 5. Det er den første model, der er indeholdt i TDC's pakke.

Jeg har købt en WD my cloud til erstatning. Den har det hele liggende "i huset" som homedisken havde. Med tilgang fra både computere og telefoner. Også når man ikke er hjemme. Synes bare stadig jeg mangler en cloudløsning, til hvis harddisken står af. Kigger lidt på crashplan til det...

Jeg har nemlig prøvet at homedisken stod af. Da vi fik tilsendt ny var det bare at logge på, så hentede den kopien fra cloud, tog dog lang tid men smart alligevelGlad humørikon Så faktisk lidt ærgelig over at den går ud. Den nye TDC løsning er ikke god til vores behov.  Så jeg ændrer vores abn. til alm. bredbånd og sparer lidt der. 

Jeg har også ændret mit abonnement til rent bredbånd - og så har jeg tænkt mig at tegne et direkte abonnement (uden om TDC) på Office 365 inklusiv OneDrive. Det er faktisk billigere og giver 1 TB i skyen. Nu skal jeg bare af med F-Secure pakken. TDC siger, at den er afkoblet, og at den ikke figurerer i mit abonnement mere - heller ikke i regnskabet - men på min computer fungerer det hele uændret. Det har jeg ikke fundet en løsning på. 

det er komplet umugligt at forstå hvordan man kommer igang med Microsoft office 365 personallicens,sagner en fyldesgørende vejlledning

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)