Spørgsmål

Forsinket modtagelse af e-mails

Jeg modtager en del mails, hvor det ser ud som om, at de er forsinket med helt op
til 10-12 timer i forhold til det afsendelsestidspunkt, der er anført.
Det er primært nyhedsbreve fra Coop's forskellige forretninger, hvorimod stort set
alle andre mails har samme modtagelses tid som afsendelse.
Hvad er årsagen - kan jeg selv gøre noget ved dette?

3 Kommentarer

Omdømme 2
Badge +2
Hej Keld.M.

Jeg kan se, at du ikke har fået svar, så det ændrer jeg lige på.

Når Coop sender mails ud, så sender de rigtig mange mails ud. Derfor kan der nogle gange være forsinkelser i deres mail. Dette er højst sandsynligt årsagen, især hvis det primært er Coops mails du oplever det :)

Özcan, YouSee Forum Team
Omdømme 7
Badge +6
Jeg har fået det forklaret engang hvordan sådan noget med masse mails og også e-boks beskeder det foregår, fordi jeg selv oplever en ret stor forsinkelse ved nogle nyhedsmails og ja, til tider også med e-boks beskeder.

Det som sker er at alle de her masse mails og også eks. e-boks beskeder, er at når afsenderen sender disse beskeder afsted, så sendes de til en hovedserver der typisk befinder sig i en helt anden del af landet end der hvor den rent faktisk er afsendt fra.
Denne hovedserver er tidsindstillet, så at beskederne kun sendes afsted til modtagerne på ganske bestemte tidspunkter i døgnet og det medfører så, at en mail eller en e-boks besked der er sendt afsted fra afsenderen, lad os sige eks. klokken 11, at den så ligger på hovedserveren ind til eks. 20:30 før at den så sender beskeden videre til modtageren.

Det er en metode på at undgå overbelastning af deres servere og også en billigere forsendelses metode.
Man kan spøjst kalde det for "b-mail", hvis i kan huske den efterhånden 10 år gamle Aprilsnar om billigere e-mail kaldet "b-mail" :-)
Hej Ozcan og Per
Tak for svarene - tanken om disse årsager har strejfet mig -
gad vide om de selv er klar over, at deres en-dags tilbud ofte
først når ud, når forretningerne er ved at lukke :-)

Mvh
Keld

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)