Spørgsmål

Fornyelse af Office 365 licens

Omdømme 1
Badge
Mit løbende abonnement på Office 365 hos YouSee udløber den 11 december 2017 og skal som sædvanligt fornyes 1 år frem via Microsofts hjemmeside.
Microsoft har allerede udsendt flere mails vedrørende udløb; men hvis man fornyer via deres link i mailen bliver man betalende kunde hos Microsoft, selvom man har et løbende abonnement hos YouSee.
Den licensnøgle som ligger på Mit YouSee, er den gamle fra sidste år, så forsøg på fornyelse med den nøgle resulterer bare i at den stadig udløber den 11 december.
Jeg har ikke problemer med proceduren for fornyelsen; men mangler bare en valid licensnøgle.
Har forsøgt at henvende mig til både kundeservice og support men har endnu ikke haft held til at træffe en medarbejder, der kunne fortælle hvornår, hvordan eller om YouSee sørger for en ny licensnøgle:-(
Kan nogen hjælpe med et bud på en løsning eller kontakt til en medarbejder hos YouSee, der ved noget om dette?
PS. - Den løbende ordning blev indført hos kunder som havde Sikkerhedspakke med Homedisk dengang homedisken udgik af sortiment.

25 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +4
Jeg tror helt ærligt ikke at det er en løsning der er tilgængelig for privat kunder længere og derfor famler de lidt i det blinde hos Yousee.
De eneste jeg kan finde der håndterer det er TDC Erhverv:
https://erhverv.tdc.dk/loesninger/microsoft-office-365

Så det kan måske godt være at det er noget du må vinke farvel til her d. 11 December som Yousee kunde.
Men du kan jo vælge at afindstalere din nuværende pakke og så købe en ny pakke hos eks. Dustin Home, hvor de tager 499 kr for Personal versionen ved at anvende denne link fra Price Runner:

https://www.dustinhome.dk/product/5010877199/office-365-personal?ssel=false&utm_campaign=pricerunner&utm_source=pricerunner.dk&utm_medium=pricecompare&utm_content=5637147350

Det er 46kr sparet i forholdet til at hoppe direkte ind på Dustin's hjemmeside og lede efter den der selv.
Så kan de sparede kroner bruges på portoen :-)
Omdømme 3
Badge
Hej.
Har et tilsvarende abonnement med office 365, sikkerhedspakke, 24 timers påbegyndele af udbedring af fejl mm.

Håber ikke at yousee fjerner endnu en "fordel" uden varsel.
Det virker som om youee er ved at udfase tidligere TDC kunder, selv om vi blev lovet at der ikke ville ske forringelser da vi blev grønne.
Det er simpelhen utroværdig og giver grundlag for overvejelser.
mvh
Ole
Omdømme 1
Badge
Hej Per K
Jeg tror nu at løsningen stadig er tilgængelig for privatkunder.
Det fremgår af mine tilkøb på Mit YouSee, at jeg har et abonnement på Office 365 og Sikkerhedspakken. ( Gælder så længe jeg ikke laver mit abonnement om )
Det var YouSee der lagde en ny gyldig nøgle på min side sidste år, da den skulle fornyes, så de famler vel ikke helt i blinde?
Jeg har et brev fra YouSee som dokumentation for at Officepakken blev givet i løbende abonnement som kompensation for nedlæggelsen af Homedisken.
Denne ordning fremgår også af nedenstående relaterende emne '' TDC Homedisk og Clouddisk udgår.
Så længe YouSee ikke skriftligt har opsagt aftalen (med kompensation for produktforringelsen) forventer jeg, at de opfylder deres forpligtelse og lægger en ny gyldig nøgle ud til de kunder der er omfattet af ordningen inden Microsoft lukker vores konto.
mvh.
Per C
Hej, jeg havde fat i en medarbejder i går der heller ikke kunne hjælpe. Han kom med tåbelige oplysninger om at de godt kendte til problemet og at de arbejdede med at træffe en beslutning om hvad der skulle ske.
Fuldstændig enig i at man ikke kan ændre på vores abonnement uden at oplyse om det i god tid, så man kan finde en anden udbyder.
mvh Bjarke
Omdømme 1
Efter timers snak og mail igennem en måneds tid,med henholdsvis Yousee og Microsoft er resultatet blevet, at Yousee ikke kan forny mit abonnement, der udløb 16. dec. 2017. Det tog 1 time og 50 min. telefontid mandag den 18. december, med en flink Sebastian Wagner fra Microsoft, at nå til dette resultat.
Jeg har derfor i dag anmodet om at få reduceret min abonnementspris ved Yousee med 549 kr. årligt, så jeg i stedet kan købe Office 365 Personal direkte ved Microsoft for fremtiden.
Jeg afventer svar på denne anmodning.
Omdømme 7
Badge +3
Hvis det er et abonnement oprettet under TDC indeholdende løbende abonnement på Office 365, og TDC-abonnementet er fortsat uændret under YouSee, altså stadig gennem telefonnettet (DSL) og ikke gennem coax, skulle der stadig være adgang til fornyelse af Office 365. Det fremgår af YouSees tillægsvilkår for bredbånd gennem DSL. Se tillige YouSees svar i denne tråd:
https://forum.yousee.dk/mit-yousee-27/microsoft-office-365-personal-101310

OBS: Med Office 365 følger meget mere plads på OneDrive (et cloud-lager). Hvis Office 365 ikke fornyes risikerer man at miste data gemt på OneDrive, hvis man har gemt mere end 5 Gb.
Omdømme 1
Som jeg skrev, har mange samtaler og mails ikke resulteret i en forlængelse af abonnement ved Yousee . Derfor tror jeg mest på Sebastian Wagner fra Microsoft, som siger, at abonnementet ikke mere kan forlænges ved Yousee.
Omdømme 7
Badge +3
Måske er Microsoft ikke indblandet i ordningen fordi TDC/YouSee betaler den årlige licens for Office 365 i stedet for brugeren, så Microsoft blot registrerer om licensen er betalt, men ikke hvem der betaler.

Det der undrer er at @Kasper fra YouSee i nogle svar til andre brugere ikke skriver noget om at ordningen er udgået, men henviser til selvbetjeningen. Ordningen står også stadig i teksten vedr. tillægsvilkår til bredbånd via DSL. Hvis ordningen er ophørt må YouSee give brugerne besked, samt sørge for en kompensation, f.eks. ved at nedsætte abonnementsprisen for de berørte kunder.
Omdømme 1
Helt enig i din konklusion.
Underligt at medarbejderne ved Yousee ikke er ordentligt klædt på til at kunne vejlede om office-abonnementet.
Omdømme 7
Badge +3
Rettelse:
Det er i "Tillægsvilkår for YouSee Secure Tillægspakke" at der står at abonnement på Office 365 indgår. Kan ses her:
https://kundeservice.yousee.dk/-/media/yousee/hjaelp-og-support/files/abonnement/vilkaar/ys_tillaegsydelser/tillaegsvilkaar_for_yousee_secure_tillaegspakke.ashx?la=en
Linket åbner en PDF-fil.
Tumler ligeledes med at få licensen for Office 365 fornyet. Den nuværende licens udløber for mit vedkommende den 28. december. Har derfor den 18. december skrevet til supporten, og blev da også dagen efter ringet op af en medarbejder (som vistnok hed Martin). Han vidste ikke meget, men kunne dog fortælle, at YouSee får mange henvendelser for tiden. Han har lovet at ringe tilbage, men foreløbigt tikker dagene afsted, og der er ikke mange arbejdsdage til at få løst problemet.

Sidste år (ultimo 2016) var det samme tilfældet, men der kom dog ret sent en opdatering i Selvbetjening, som gjorde det muligt at hente en ny licensnøgle, der har virket helt efter hensigten: en aktiv Office 365 i 2017.

Det er mildest talt besynderligt, at det igen i år skal volde kvaler, for man har jo altså tidligere kunnet finde løsningen. Vil YouSee gerne af med deres gamle kunder? Det er jo en klar forringelse/fordyrelse af ens abonnement, hvis problemet ikke bliver løst meget snart.

Venlig hilsen
Per
NU ER DER HÅB
Efter at have ringet til kundeservice 5 gange og skrevet mail til dem er der ved at være hul på det. Jeg er blevet lovet nu at de er igang med at løse problemet med nøglerne. Det er dog forskellige historier jeg har fået hver gang. Mit argument er, som i gerne må bruge, jeg betaler idag 444 kr/mdr for mit abb. og får: 20/2 forbindelse, sikkerhedspakke og office. Fjerner i office, er pakken alt for dyr. For 369kr/mdr hos yousee kan du få 300/60 forbindelse og sikkerhedspakke. Og så tør jeg slet ikke nævne hvad man kan få med hos Telia til samme pris.Tjek det selv hvis i er træt af at vente på svar.
Mit håb er at de får f.. ud og får løst problemet, så vi igen kan arbejde i office, og fremadrettet reagerer bedre på henvendelser når der er problemer.
vh Bjarke
Omdømme 5
Badge +7
Hej Alle

Lige en melding herfra mig også.

Hvis du har en nøgle, som er aktiveret i perioden fra d. 20/6-2016 til d. 26/4-2017, så har vi lige nu en udfordring med, at du kan forny din produktnøgle til Office 365.

Vi arbejder på at løse problemet mellem jul og nytår, og vi forventer, at nøglen kan fornys i starten af januar.

Selvom din nøgle skulle være udløbet er dine data sikret i 3 mdr.
Omdømme 3
Badge
Hej Kasper.
Vil der tilgå brugerene direkte besked?
Har behov for lidt tid, hvis vi skal skifte udbyder.
mvh.
Ole
Hej Kasper
Det kan godt være at data ikke bliver slette på ondrive før om 3 måneder, men der er stadig spæret for at jeg kan ligge nye filer op på ondrive, dvs. hvis der sker noget med min computer,
, så mister jeg alt hvad jeg har lavet for nu af, plus jeg har ikke mulighed for at dele mine filer via ondrive, så jeg kan arbejde på den PC, tablet og telefon.
Jeg betaler over 15000 kr. til yousee om året, så kan det ikke passe at man får så dårlig service som jeg har fået i denne sag.
D19/12 snakkede jeg med første gang om at mit office udløb samme dag, og at jeg ikke kunne forny den med den kode som er på mit yousee, ham jeg snakkede, påstod først, at yousee ingen abonnement havde med office i, hvilket jeg så kunne belære ham om, at yousee har, så skulle hen lige snakke med en anden, og vendte så tilbage, og påstod, at det med office havde været et tilbud hvor man fik office gratis i 1 år, og så ikke længere, så måtte jeg igen til at overbevise ham, om at det ikke passede, hvor efter jeg lige skulle snakke med en anden, hvor efter han vendte tilbage, med den besked, at jeg skulle vendte til dagen efter så ville nøglen til office virke.
D20/12 virkede det stadig ikke, og jeg ringede igen til yousee, hvo jeg fik besked på, at de var ved at finde en løsning, og ta jeg i løbet af dagen ville få besked om hvad løsningen blev, men der fik ingen besked. D 21/12 snakkede jeg igen med yousee, hvor jeg fik at vide, at ham godt kunne se, at jeg havde haft riget ind, men der ikke var oprettet en sag på det, og det skulle der før der ville blive set på problemet.

MVH Johannes
Badge
Kasper,

Vi har behov for en løsning ASAP!!!!! Dvs inden 31 DEC 2017. Januar kan på INGEN måde accepteres.
Hvad er planen ?

Mvh
Søren
Molboen skrev:

Kasper,

Vi har behov for en løsning ASAP!!!!! Dvs inden 31 DEC 2017. Januar kan på INGEN måde accepteres.
Hvad er planen ?

Mvh
Søren

KAN KUN TILSLUTTE MIG OVENSTÅENDE.

Min Office 365 udløber 3/1-2018!!!

Jeg har haft TDC/YouSee siden jeg flyttede hjemmefra tilbage i 1972. Er det virkelig rigtigt, at man bare skal vippes ud nu, efter at have været loyal i så mange år? Nej, det kan ikke passe, se nu at få det ordnet YouSee.
Hej Kasper

Nedenstående modtaget i mail fra Microsoft her til morgen. YouSee har vist ingen grund til at være tilfreds med kundeservicen!

Mon der snart sker noget seriøst?

------------

»Hej Per Brahde!
Vi sender denne meddelelse for at bekræfte, at dit Office 365 Personal-abonnement udløb d. 28. december 2017.
Vi er kede af, at du forlader os. Du er velkommen til at vende tilbage, når som helst. Hvis du fortryder, skal du gå til https://office.com/renew/ og følge trinnene for at genaktivere dit abonnement.
Tak!
Microsoft Office Team«
Så har vi rundet nytår 17/18og det er stadig ikke muligt at opdatere produktnøglen til Office365. Jeg er ret bekymret for at jeg ikke i de sidste 14 dage har kunnet få mine data lagt i skyen, som det er sket det sidste år.
Det er et sikkerheds- og serviceproblem, som Yousee burde have taget højde for for længe siden. Det må da vidst betegnes som en misligholdelse af aftaleforholdet. Uanset begrundelse, så er det ikke i orden - og da slet ikke at man ikke orientere kunderne om problemet og den forventede løsning. Yousee - I mister endnu flere kunder, når I agerer som dette. Jeg venter stadig på jeres svar og løsning - men måske kommer der først skred i tingene, hvis DR1 eller TV2 finder det interessant at tage forholdet op. Vi får se, hvem der kommer først ??
Omdømme 1
Her ved 19-tiden i dag, 1. januar var der sørme den længe ventede, nye produktnøgle til mig, liggende inde på mit yousee. Jeg har manglet den siden 19. december 2017. Og den virker! Nu er mit Office 365 Personal fornyet frem til 31. dec. 2018.
Det var et tilfælde, at jeg opdagede den ny produktnøgle. Jeg er ellers blevet lovet besked pr. tlf eller mail, når yousee havde løst problemet med de manglende nye produktnøgler.
Men mon ikke man skriver eller ringer til mig i morgen, eller i overmorgen???
Venlig hilsen Gorm.
Gorm Pedersen skrev:

Her ved 19-tiden i dag, 1. januar var der sørme den længe ventede, nye produktnøgle til mig, liggende inde på mit yousee. Jeg har manglet den siden 19. december 2017. Og den virker! Nu er mit Office 365 Personal fornyet frem til 31. dec. 2018.
Det var et tilfælde, at jeg opdagede den ny produktnøgle. Jeg er ellers blevet lovet besked pr. tlf eller mail, når yousee havde løst problemet med de manglende nye produktnøgler.
Men mon ikke man skriver eller ringer til mig i morgen, eller i overmorgen???
Venlig hilsen Gorm.

Har lige kontrolleret i Selvbetjening, men finder ikke nogen ændring eller en ny produktnøgle. Og nu er det ligemeget for 2018, da jeg har købt en produktnøgle andetsteds!

Mon YouSee opper sig ved næste årsskifte?

Venlig hilsen
Per
Hej Kasper

min nøgle virker stadig ikke, men jeg håber da snart i får det igang og finder en passende kompensation for den måned jeg har har betalt for noget i ikke har leveret. Men jeg kan godt se at det er en god forretning for jer at tage 444,- kr/mdr for en 20/2 forbindelse med sikkerhedspakke.
Har ikke modtaget et eneste svar fra jer på hvornår i løser det. Er lige blevet tvunget til at betale min regning for næste kvartal, gad vide hvad jeg får ud af det????

mvh Bjarke
Omdømme 1
Badge
Siden jeg oprettede denne tråd er der i store træk sket følgende:
Efter utallige forgæves henvendelser til Kundeservice og Support og Regningsservice, oprettede jeg en skriftlig klage via formular på følgende link https://kundeservice.yousee.dk/send-klage

Så bliver man tilknyttet en kundeambassadør, der har det store overblik over vores henvendelser, regninger og lignende og alle henvendelser kan fremover ske direkte til kundeambassadøren.

Inden da fik jeg via en kompetent medarbejder fra support bevilget en kreditering af min udgift til Office 365 pakken (549 kr.), som jeg selv måtte forny, da den udløb den 11/12.

Undervejs i forløbet er det lykkedes medarbejderne i YouSee kundeservice fejlagtigt at opsige min sikkerhedspakke, udvidet service og Officepakken, som blev lukket.
Jeg protesterede omgående og forlangte mit abonnement ført tilbage til det oprindelige, da jeg ikke havde bestilt ændring af noget som helst. På trods af at man ved telefonisk henvendelse får at vide at man har en fortrydelsesret, gælder det tilsyneladende kun, hvis man har de nyeste ordninger i forvejen?
Jeg fik besked på at min ordning ikke kunne føres tilbage på grund af manglende portefølger?
Resultat - oprettelse af ny sikkerhedspakke med månedlig udgift på 29,- kr. ekstra for at komme op på de 5 licencer, som var indbygget i den gamle ordning. Ny udvidet service kostede pludseligt 99,- kr. om måneden og kundeambassadøren kæmper stadig med opgaven, at genindføre min Officepakke i løbende abonnement.
Kundeambassadøren har siden været behjælpelig med at få mine udgifter til sikkerhedspakken og udvidet service indført som rabatordninger, så mine udgifter til disse bliver dækket.

Den 20/12 fik jeg en mail om at der var holdt et møde, hvor man fandt fejlen med de manglende licencer til Microsoft. På samme møde blev det besluttet at alle berørte afdelinger skulle have information, så kunderne fremover fik samme svar overalt. En beslutning som blev truffet 6 - 8 uger efter at man blev bekendt med fejlen. - Dags dato stadig ingen information til berørte kunder som ikke har henvendt sig eller som har fået forkerte svar.

Jeg skal ikke gisne om YouSees hensigter med den helt utroligt dårlige behandling de udsætter kunderne for men det er da et faktum at de sparer 549,- kr. årligt pr. kunde som frivilligt forlader ordningen.

I mailen fra den 20/12 står endvidere at jeg vil få besked dagen efter, når kundeambassadøren ved noget mere; men det er tilsyneladende ikke kun nætterne der er lange hos YouSee på denne årstid.

I min skriftlige klage til YouSee skrev jeg, at jeg måske ville henvende mig til DR Kontant og øvrige medier.
Det vil næsten med sikkerhed ske når jeg engang har modtaget endeligt svar på min klage.
Forløbet indtil nu er i mine øjne nok til at klage, selvom spørgsmålet om min løbende licensfornyelse skulle blive afklaret.

Klager over svar kan også indbringes for Teleankenævnet
www.teleanke.dk

Venlig hilsen
Per C
Hej Per C
Jeg har med stor interesse fulgt din tråd, da jeg selv har haft nøjagtig de samme problemer. Mega frustrerende. Har sågar midt i dec. 2017 fået på skrift, at Microsoft nøgle ikke kan fornys hos YouSee. Det var først, da jeg fik kontakt til en "kundeambassadør" der kom skred i tingene. I går den 03.01.2018 på Mit YouSee var den gamle nøgle til mit Office 365 fjernet og en taste med forny kommet til syne. Har nu fået forlænget i 1 år med ny nøgle.

Vedhæfter mail fra kundeambassadør. Er desværre ikke blevet kontaktet af kundeambassadør - men de har sikkert meget travlt.

"Jeg har nu fået en opdatering på Microsoft Office problemet.

Der er ikke fundet fejl i flow fra Microsoft. Fejlen ligger, som først antaget, ikke her.

Vi har dog fundet et issue med mht. redeem (aktivering af produktnøgle) datoer. Det lader ikke til at der er registreret nogen redeems mellem:

"2016-06-20 09:45:17” og “2017-04-26 01:56:52”. Dvs. kunder der har hentet en nøgle i denne periode og aktiveret den, er ikke blevet registreret hos os. Det bevirker at vi stadig viser den gamle nøgle for disse kunder, selvom nøglen er brugt og evt. udløbet - her burde vi vise en knap til fornyelse af produktnøgle.

Vi har en der løber på overstående nu.

I forhold til vores front (Kundeservice, support, mail) bliver der lavet en udmelding, så alle giver det samme svar, hvis andre kunder skulle henvende sig.

Jeg skulle gerne vide lidt mere i morgen. Skriver når jeg hører mere."
Ris og ros

Som de fleste andre i tråden her har jeg ovenfor brokket mig over den manglende licensnøgle til Office 365. I mit tilfælde udløb den gamle licens den 28. december 2017.

For at afrunde bør der nu også uddeles ros til YouSee, i al fald for mit vedkommende. Den 29. december 2017 købte jeg en licens til Office 365 andetsteds, da jeg dels ikke kan undvære pakken, dels var bekymret for den backup, jeg har liggende på OneDrive.

Den 5. januar 2018 kom der mail fra YouSee om, at fejlen med den manglende mulighed for at forny licensnøglen var rettet. Ved login i Selvbetjening kunne jeg se, at det så ud til at være korrekt – men nu var der jo ikke så meget at bruge den til, hvad jeg meddelte YouSee i et svar.

Nu har YouSee så godtgjort mig de 499 dukater, jeg gav for en ny licens andetsteds!

Så ros for omsider, omend vel sent, at få rettet problemet med at kunne hente ny licensnøgle. Og ros for at refundere udgiften til køb af licens. En sådan kulance havde jeg ærlig talt ikke regnet med at opleve!

Venlig hilsen
Per Brahde

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)