Flytning af mailkonto til TDC

Jeg vil gerne flytte mailkonto fra en anden udbyder til TDC.

Hvad er processen? Skal jeg bede den anden udbyder flytte eller kan jeg gøre det fra Mit TDC? Kan jeg beholde min mailadresse?

1 Kommentar

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hej JanBerndt

Hvis du har en mail konto hos en anden udbydder (f.eks. Stofanet.dk, eller Telia el.lign) kan du med sikkerhed ikke beholde din e-mail med mindre du betaler for det. Desuden kan man ikke bare "flytte" en mail konto, da kontoen er afhængig af hvem der ejer serveren din konto tilhører (det der står efter @ tegnet!). De eneste konti der kan bruges på tværs af udbyddere er f.eks. gratis konti, som G-mail, Outlook.com. Det gamle hotmail osv.

Den eneste måde at være sikker på hvad der kræves for at beholde din konto er at kontakte din gamle udbyder, men du skal nok skynde dig, da hvis du har opsagt din konto, med stor sikkerhed bliver din e-mail slettet. Det er heller ikke sådan at dine evt. mails der stadig ligger på den gamle konto på serverne bliver overflyttet til en evt. ny konto automatisk. Det skal du selv sørge for. Hvordan du har læst dine mails hidtil er meget afgørende. Hvis du har hentet dem med Microsoft Outlook, og den protokol der hedder POP3, er der store chancer for at du har alle mails liggende lokalt på din PC allerede, så er det bare at skifte opsætning i outlook. Hvis du bruger internet explorer (eller Chrome, eller Firefox, eller en anden browser) for at læse dine mails, ligger de kun på serveren, og bliver med stor sandsynlighed slettet når din konto bliver nedlagt.

Hilsen

Brian

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)