Fjernadgang til Homedisk fra egen PC.

Jeg kan ikke få fjernadgang til min Homedisk fra min egen PC - men nok fra andre, så fejlen må ligge i mine indstillinger på min PC - men hvad gør jeg galt?

Der kommer en fejlmeddelelse, der siger: Kontrollér, at TLS- og SSL-protokollerne er aktiveret.

Jeg har meget lidt teknisk viden, men i mine internetindstillinger er der flueben i Brug SSL 3.0 og Brug TLS 1.0 under Sikkerhed(avanceret). Men måske er det ikke det rigtige sted?

Tidligere har jeg haft denne fjernadgang, og jeg har ikke - bevidst - ændret nogle indstillinger.

Jeg har konstateret ændringen efter, at jeg for ca. 14 dage siden fik nyt modem og en højere hastighed (TDC) - uden at jeg tror, det har noget med det at gøre?

Er der hjælp derude?

På forhånd tak.

Tage

16 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints 2515 har modtaget fra andre medlemmer.

hej.

som du beskriver det- har du fået nyt modem -det kunne tyde på at det måske har noget med

sikkerheds instillinger at gøre . da jeg gennem mit arbejde er på div. hoteler- på nogle kan jeg og andre ikke

- har ladet mig fortælle at det er opsætningen af sikkerhed af nettet (kryptering)prøv at tjekke dine

instillinger. det er mit bud på det!

mvh.2515Humørikon frustreret

Tak for det, 2515.

Jeg tror bestemt, du har ret.

Mit problem er  bare, at jeg ikke aner, hvor jeg - ud over, hvad jeg har nævnt - kan tjekke disse indstillinger, og hvad de i givet fald skal ændres til?

Venlig hilsen

Tage

Omdømme 2

hej.

jeg overså - at det var kun din egen pc. det omhandle!

prøv at gå til internet egenskaber, ved at h. klikke på internet ikon-vælg egenskaber- når billede

kommer frem- klik på sikkerhed-der kan du endre sikkerheds instillinger (normal-mellem-høj)prøv at 

sætte den til normal!!???? - som jeg ser det, er det kun din pc. der er problemenet-og ikke din

nye router.

der er nok andre, der har andre forslag- men prøv om det kunne hjælpe.

mvh.2515

Omdømme 2

hej igen.

det kunne også være at efter du har fået nyt modem- at din homedisk skal registeres om til nyt

modem (afinstalere-og instaler på ny!!) altså homedisk.

mvh. 2515Trist humørikon

Tak for ideerne, 2515.

Mit sikkerhedsniveau kan stå på Mellem, Mellemhøj og Høj. Og min har stået på Mellemhøj, så derfor har jeg prøvet på laveste niveau, Mellem. Og det ændrede intet.

Den anden ide med at geninstallere Homedisken, tvivler jeg lidt på (hvis jeg ellers kunne finde ud af at gøre det). Via den lokale trådløse forbindelse har jeg fint adgang til min lokale Homedisk, der står 2 meter bag mig. Og via mit nye modem har jeg også fint adgang til internettet - men kan bare ikke komme ind på fjernadgangen til Homedisken herfra. Jeg har også forsøgt at få adgang til Homedisken via et andet netværk, men stadig min egen PC - men uden held. Så det må altså være min PC, der har en eller anden forkert indstilling. Med andre PC'ere kommer jeg fint ind på fjernadgangen til Homedisken.

Tak for din indsats.

Tage

Omdømme 2

hej.

jeg kan godt "nu" se problemet ,da du ikke kan med din egen pc. lige meget hvad!! der må være

nogen her, der kan knække den her NØD- da det er meget mystigt-men tror det stadigt har noget

med opsætningen at gøre-efter det nye modem! (HJÆLP)

mvh.2515Trist humørikon

Omdømme 2

hej.

må lige hører- du siger PC men hvad? (win. -xp-vista-7-ell.8)

mvh.2515

Hej,

Jeg bruger HP Pavilion g7 med Windows 7.

Tak for din vedholdenhed, 2515 Glad humørikon

Hilsen

Tage

Omdømme 2

hej.

jeg ser det nu - som at du må kontakte- tdc suport!! da de burde kunne hjælpe dig?

mvh. 2515Trist humørikon

Tak, 2515.

Det vil jeg prøve.

Jeg håber, de vil hjælpe mig, men jeg har haft kontakt med dem tidligere omkring et andet problem vedr. min  Homedisk, men da de fandt ud af, at problemet kunne ligge på min PC, ville de ikke rigtig gøre mere. Men jeg håber, det lykkes denne gang.

Venlig hilsen

- og Tak.

Tage

Jeg har nu gjort et par nye opdagelser.

Hvis jeg bruger netadgang via min mobiltelefon, kan jeg komme ind på fjernadgangen til Homedisk, men hvis jeg bruger min normale, faste bredbåndsforbindelse (og den samme PC) kan jeg stadig ikke komme ind på min Homedisk vis fjernadgang. Adressen starter med Secure.tdc.dk/Homedisk ....   Alt er hos TDC.

Men, men, men, hvis jeg går ind via den tidligere adgang til Homedisken, der står vist i bunden af velkomstbilledet, kommer jeg ind til en anden udgave af min Homedisk - formentlig en gammel udgave? Men oplysningerne ligger der.

Jeg forstår det ikke.

Er der nogle, der kan hjælpe?

Tage

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Jeg skal lige høre, hvad har du af modem/router. Er det en Homebox ?

mvh

Jan

Hej, Jan

Ja, jeg har en Homebox.

Jeg har ingen teknisk forstand, så jeg ved ikke, hvad det betyder. Men Homebox har jeg haft længe, og problemet med fjernadgangentil Homedisken  fra min egen PC opstod først, da jeg fik et nyt modem (måske ny Homebox?) i forbindelse med, at TDC gav mig højere hastighed. Jeg ved ikke, hvad det hedder teknisk.

Venlig hilsen

Tage

Omdømme 2

Hej Tage

Lyder som om at der stadig er et problem under specielle omstændigheder med ip nat loopback.

Jeg har snakket med den afdeling der står for homeboxen og rejst sagen. Så må vi håber at der kan findes en løsning så hurtigt som overhovedet muligt. Jeg kan i hvertfald ikke se at der er mere du kan ændre for at det skal virke. Evt. måske se om kundeservice kan sende dig en Homebox 2 som nok er den model du havde før. Men det kræver desværre at du giver kundeservice et kald Glad humørikon

mvh

Jan

Tak for det, Jan.

Jeg vil prøve kundeservice/teknisk service igen på mandag - og håbe på det bedste.

Hilsen

Tage

Omdømme 2

Hejsa

Fint nok husk at fortælle dem at der er noget der tyder på at det er et problem relateret til homebox version 3.

mvh

Jan

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)