Fejl afsendelse af mail.

Når jeg sender mails, så modtager jeg følgende fejl.

550 5.6.0 Lone CR or LF in body (see RFC2822 section 2.3)

Jeg har ingen mails liggende i udbakken, har forsøgt at køre TDC support program.

Hvad kan jeg gøre for at få løst problemet?

7 Kommentarer

Hej Naturmanden

Jeg har ventet på at en anden bruger måske kan regne ud hvad der er galt, for jeg har lidt svært ved at regne dit problem ud.

Jeg har søgt lidt på nettet efter svar på den kodelinie du har sat ind i dit indlæg, og den linie betyder, at når du sender en mail, vil der i de skjulte informationer i mailen være nogle koder, som TDC's server ikke kender, f.eks /n,  /r,  og  /r/n - Koderne indikerer der er et linieskift i de sendte mail. og de tegn forstår TDC's server ikke. Derfor fejlmeddelelsen.

Men ovenstående stemmer ikke overens med din sætning om at du har prøvet TDC's mailprogram, fordi hvis du skriver dine mail via en browser på tdc's webmail, så tilføjer webmail ikke tegn, som tds's server ikke forstår.

Min konklution er derfor, at du må have en mailklient instaleret på din pc, der tilføjer noget der ikke burde tilføjes.

Er det på webmail du ikke har mail i udbakken, eller i udbakken på en mailklient? Prøv at åbne webmail http://mail.tdc.dk/ og send en mail til dig selv. Du skriver, du har prøvet mailsupport. men ikke om supportprogrammet er kommet med en fejlrapport. 

Hvis det er en mailklient på din pc, kunne du prøve at afindstallere programmet og indstallere det igen. Husk at sikkerhedskopiede de mail du har liggende i programmet, ellers vil du miste dem.

Hvis problemet er forholdsvis nyt, kunne du i første omgang forsøge med en systemgendannelse fra før problemet opstod.

Som du kan se er der en masse hvis'ser, så skriv gerne hvad du prøver og hjælper det ikke, kan andre måske hjælpe med et svar.

Tak for svaret.

Det er korrekt at jeg bruger Outlook til afsendelse af mails. Fejlen er pludseligt opstået efter at jeg havde afsendt mails, uden pc havde været slukket eller andet.

Da jeg forsøgte med TDC program til fejlrettelse af mail opsætninger gav det ingen løsninger, tvært i mod opstod der fejl på andre mail adresser...

Men efterfølgende har jeg så fået løst problemet. Det lå I at den port jeg tideligere havde sat mit mail program op til at sende fra, ville den pludseligt ikke sende fra. Da jeg så skiftet til port 587 så forsvandt fejlen. Og det er ikke den port TDC eget fejlretningsprogram satte op til at sende fra.

Men det undre mig meget at der pludseligt kræves at der skiftes port, når den port jeg tideligere har brugt samme dag ikke virker mere. Og den samme port bruger jeg stadigvæk til at sende fra via min mobil... Overrasket humørikon

Der lå ingen ikke afsendte mail i udbakken, jeg var også inde og slå mit spam filer fra, scanning af mails m.v. uden at det hjalp, enda genstarte PC. 

Så jeg synes det virker meget underligt.

Lars Madsen. 

Velbekomme.

Hvis det er Outlook ekspres du bruger, skal du overvaje kraftig at skrotte det program. Det kan udgøre en sikkerhedsrisiko, fordi Microsoft for lang tid siden ikke laver flere opdateringer.

Den mest korrekte opsætning er denne:

Ved oprettelse af bredbånd har du valgt en email-adresse og et Password. Den email-adresse skal du bruge som Brugernavn i opsætningen til dit postprogram på din pc, sammen med omtalte password. Hvis du ikke kan huske dit pasword, kan du gå ind på MIT-TDC > webmail > indstillinger > password. Her kan taste et nyt password til din opsætning i dit postprogram.

Serveren til indgående post: pop3.mail.dk, og bruger port: 110
Serveren til udgående post: asmtp.mail.dk, og bruger port: 587
Marker feltet: JA til godkendelse

Læg mærke til a foran smtp.mail.dk og port 587. Husk at lukke postprogrammet og åbne det igen for at ændringerne kan virke.

For et års tid siden begyndte TDC at anvende denne opsætning, og nu er turen så kommet til dig. Derfor kan det godt være at mit første svar ikke er rigtigt. TDC skifter ikke alle opsætninger på en gang, men gør det lidt hen ad vejen. Der er nogle der stadig bruger det gamle portnummer, derfor kan det godt passe, at det virker på din mobil. Jeg kunne godt forestille mig at du på et tidspunkt for problemer med et andet portnummer end 587.  

Jeg syns det virker underlligt at mailsupportprogrammet har sat et gammelt portnummer. Er du sikker på det. For hvis du er 100 % sikker skal det meldes til tdc som en fejl.

Du er ikke ene om at have overset at opsætningen er lavet om, det er der mange kunder der har overset på tdc's websider. Det ses af de mange tråde på forum.

Virker det hele nu?

Tak for svaret.

Det virker fint igen.

Jeg har aldrig brugt Outlook ekspres, det er derfor jeg skriver Outlook... 

Og ja, det var TDC eget program der lavede ændringer i 2 mail opsætninger så de heller ikke virkede... Og det var IKKE port 587 programmet satte de 2 mail kontoer op til at sende fra.

Det undrer mig meget at TDC vælger at ændre deres anbefalet portopsætningen uden at informer deres kunder om det. Bl.a. har jeg aldrig modtaget nogen information om at de på et tidspunkt vil ændre deres portopsætning. En noget særpræget form for kundeservice TDC præster.

Måske!

Det sker nu at jeg får meddelelser om noget, men læser det ikke. For et ½ år siden sendte de meddelerser ud igen til alle bredbåndskunder.

Når der spørges her i forum er det altid en god i de at skrive meget precis, hvad man vil have hjælpe til. Kun at skive Outlook kan være outlook2003,2007,2010 (tror også der er en 12'er og det kunne også være Ekspres udgaven. Andre kunder ved ikke hvilket skærmbilleder den der spørger, sidder og kikker på ;-)

For at jeg kan melde fejlen med forkert portnummer, gætter jeg på, at TDC gerne vil vide hvilken version du har brugt websupporten på. Jeg er nød til lige at sigre mig at det er TDC's wepsupport og ikke Yousee's websupport-program.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=18349

Tak for svaret.

Jeg læse de mails jeg modtager og TDC har aldrig skrevet til mig om at der er eller vil ske ændringer I portopsætningen.

Når man har sat mail konto op i Outlook så minder de forskellige udgaver ret meget om hinanden, så det er totalt ligegyldigt at nævne den bestemte version.

Og bare rolig, jeg har for lang tid siden selv kontaktet TDC og gjort opmærksom på de har et alvorligt problem med deres support program. Men det haster øjensynlig ikke at reager på det.

Hej

Jeg får følgende fejl når jeg afsender en mail, hvis jeg går i sendte mails kan jeg godt videresende jeg kører outlook 2010

550 5.6.0 Lone CR or LF in body (see RFC2822 section 2.3)

Håber I kan hjælpe

dun21

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)