Svar

Farvel til Live Mail

Badge
  • Udforsker
  • 30 kommentarer
Jeg har besluttet ikke længere at bruge Live Mail, som jeg ellers hidtil har haft som primært mail-program. Jeg har sideløbende med Live Mail tjekket mail på you see webmail, når jeg ikke var hjemme. Fremover vil jeg kun bruge You See webmail.
Jeg har overført mine arkiverede mails og kontakter til webmail.
1) Hvordan lukker jeg Live mail ned?
2) Kan jeg slette Live Mail fra min laptop?
3) Skal jeg ændre noget i indstillinger i Live Mail før den lukkes?
4) Jeg har også en gmail. Kan jeg i You See webmail modtage mails sendt til min gmail ?
5) Er der andet jeg skal være opmærksom på?
Hilsen Sarah
icon

Bedste svar af majah 15 juli 2017, 11:00

Jeg har også lige en kommentar:

Jeg bruger windows live mail og vil bestemt ikke undvære den. Programmet WLM" er jo et af flere programmer under hovedprogrammet der hedder "Windows Essentials"
Et af de andre programmer hedder "windows movie maker" som jeg bruger til at lave små vidioer med.
For at du helt konkredt skal vide hvad der sker, når du har WLM, så er det WLM der henter mails på Yousees server, og derfor har din webmail intet at gøre med din WLM. Det vil sige at du roligt kan gå ind i instil/afindstalere programmer. Find "Windows Essentials" Jeg mener man kan "reparere" programmet. Når du vælger at reparere programmet får du mulighed for at udelukke WLM, og derved beholde de andre tillægsprogrammer.

Når det er sagt så kan jeg ikke forstå du vil skrotte det program. Jeg har før set tråde, hvor det er beskrevet at mails pludselig er forsvundet fra webmail, og så har man ingen mulighed for at få dem igen. Ligger de derimod på din pc, så kan du i WLM indstille WLM til at gemme en kopi på webmail efter programmet har hentet meddelelserne ned til din pc. Dette er en god ide hvis du også har en smartphone, hvor du også læser dine mails fra yousee. Din smartphone henter også dine meddelelser ned til din telefon og i kontoindstillingen kan du ligeledes sætte indstillingerne til at gemme en kopi når meddelelserne er hentet.

Jeg har sat min pc og min smart-phone til at gemme meddelelser på yousees server, når WLM og min smart-phone har hentet meddelelser. Dette betyder ikke at der bliver gemt dobbelt, blot at mails/meddelelserne ikke bliver slettet. Dette betyder at jeg er nød til at slette uvigtige mails på webmail engang imellem for at indbakken ikke skal blive for fuld, men hellere det og så jeg er sikker på at de vigtige mails er der, hvis min pc skulle gå i sort..

Se original

8 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Kender ikke meget til Live mail, da jeg bruger Linux.

Du skal tænke over om du skal have nogen kontakter eller mails med til dit næste mail system. Man kan ofte eksportere kontakter og mails, og i nogen systemer kan man så importere dem.

4. Ja, YouSee webmail har en funktion som hedder "Ekstern mail", og den kan hente mail fra f.eks. Gmail. Jeg henter selv fra Gmail og YouSee mail med mail klienten Thunderbird.
Badge
Hej Slangefar.
Tak for svar. Jeg har overført kontakter og mails til webmail, så det har jeg styr på.
Det jeg er bange for er, at jeg ikke vil modtage mails i webmail, hvis jeg bare lukker/sletter Live mail som har været min primære mail. Skal der ændres noget i opsætningen af Live mail og skal der ændres noget i opsætningen af webmail?
Vedr. 4) Det prøver jeg at se på-
Hilsen Sarah
Omdømme 7
Badge +7
Hvis din Live mail kun har hentet mails fra din YouSee mail konto, skal du så vidt jeg kan se ikke gøre noget. Mange lever i dag glimrende med webmail. Jeg er lidt gammeldags og vil gerne have mails ned på min PC.
Omdømme 7
Badge +7
Du skal huske YouSee webmail har en begrænsning på maksimal 1 GB i din webmail. Om man kan tilkøbe yderligere plads aner jeg ikke. Det er ikke noget standard produkt man slå op, men du kan ringe til YouSee på 70 70 40 40, og høre om man kan overskride den 1 GB mod ekstra betaling. Din Gmail har en begrænsning på 15 GB for den gratis udgave. Her kan man købe ekstra plads. Du skulle måske overveje at samle det hele hos Gmail i stedet for.
Jeg har også lige en kommentar:

Jeg bruger windows live mail og vil bestemt ikke undvære den. Programmet WLM" er jo et af flere programmer under hovedprogrammet der hedder "Windows Essentials"
Et af de andre programmer hedder "windows movie maker" som jeg bruger til at lave små vidioer med.
For at du helt konkredt skal vide hvad der sker, når du har WLM, så er det WLM der henter mails på Yousees server, og derfor har din webmail intet at gøre med din WLM. Det vil sige at du roligt kan gå ind i instil/afindstalere programmer. Find "Windows Essentials" Jeg mener man kan "reparere" programmet. Når du vælger at reparere programmet får du mulighed for at udelukke WLM, og derved beholde de andre tillægsprogrammer.

Når det er sagt så kan jeg ikke forstå du vil skrotte det program. Jeg har før set tråde, hvor det er beskrevet at mails pludselig er forsvundet fra webmail, og så har man ingen mulighed for at få dem igen. Ligger de derimod på din pc, så kan du i WLM indstille WLM til at gemme en kopi på webmail efter programmet har hentet meddelelserne ned til din pc. Dette er en god ide hvis du også har en smartphone, hvor du også læser dine mails fra yousee. Din smartphone henter også dine meddelelser ned til din telefon og i kontoindstillingen kan du ligeledes sætte indstillingerne til at gemme en kopi når meddelelserne er hentet.

Jeg har sat min pc og min smart-phone til at gemme meddelelser på yousees server, når WLM og min smart-phone har hentet meddelelser. Dette betyder ikke at der bliver gemt dobbelt, blot at mails/meddelelserne ikke bliver slettet. Dette betyder at jeg er nød til at slette uvigtige mails på webmail engang imellem for at indbakken ikke skal blive for fuld, men hellere det og så jeg er sikker på at de vigtige mails er der, hvis min pc skulle gå i sort..
Badge
Hej Slangefar.
Jeg er helt klar over, at You See webmail har en begrænsning på 1 GB. Efter at jeg har arkiveret alle gemte mails har jeg kun brugt 25% og da jeg er god (hurtig) til at rydde op i indbakken, tror jeg, at det ikke bliver et problem. Tak for hjælpen
Badge
Hej Maja.
Jeg har længe overvejet at skrotte Live mail. Dels synes jeg, det er et stort og irriterende arbejde at gennemgå og evt. slette indkomne mails 2 steder og dels har jeg efter en flytning for 3 måneder siden ikke kunnet sende mails fra Live Mail (jeg kan godt modtage). Ved henvendelse til You See får jeg den besked, at de ikke servicerer Live Mail (selv om det opstod i forbindelse med teknikerens besøg). De henviser til Microsoft support, som oplyser, at Live Mail er forældet og at de ikke længere yder support til Live Mail. Her står jeg så og har derfor besluttet kun at bruge You See webmail. Jeg bliver dog nu lidt bekymret, når du skriver, at mails af og til forsvinder fra webmail.
Hilsen Sarah
Omdømme 6
Badge +7
Hej Sarah

Jeg har ikke hørt at der skulle være problemer med, at mails forsvinder fra YouSee Webmail hvis det er det du mener.

Du har fået en masse gode svar her i tråden og jeg håber at du har lyst til at gå ind at markere bedste svar hvis du har føler du har fået hjælp :)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)