Får fejl #550 OU-002 ved send af mail fra egen Mailserver

Hej TDC

Min IP har været blacklistet på ABL / CBL grundet phisning udefra som jeg har sporet til at komme fra USA, (Har IP) - og har også rettet nogle indstillinger på min Exchange-server for ikke udefrakommende ipadresser fremover kan sende via port 25 fra min IP mere, og har fået genåbnet min IP fra Spamhaus.org

Men bla. Outlook.com samt Gmail.com vil stadig ikke acceptere mails fra min ISP (TDC) ?

Får denne fejl

COL004-MC6F22.hotmail.com udløste denne fejl:
OU-002 (COL004-MC6F22) Unfortunately, messages from 2.111.181.198 weren't sent. Please contact your Internet service provider since part of their network is on our block list. You can also refer your provider to http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors.

Hvad kan årsagen hertil være?

Mvh. Ronnie

1 Kommentar

Hmm, ser vidst ud til at virke igen, hvad årsagen har været er uvidst, måske send/receive connector som har drillet eller spam server ikke opdateret.

Men syntes det er dumt at TDC har valgt at have port 25 til både send/modtage, så man er tvunget til at have anonymous aktiveret på samme port og derved give uventede adgang til at kunne sende fra port 25.

Ville være smartere at port 25 kun kunne sende fra interne IP/Exchange og der så var en anden port til Receive som kun modtog fra Anonymous.

Jeg har prøvet at lave en specifik Receive Connector til kun Anonymous og en anden Send Connector uden Anonymous i håb om at jeg ikke bliver ramt igen af Phishing :/

/Ronnie

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P