Efter skift af router virker indkomne mail til egen Mailserver ikke længere

Nogen der kan hjælpe?

Har virket hidtil, med anden router fra TDC- og vi har dobbelttjekket forwarding porte er korrekte og åbne i den nye router.

Jeg har haft kontakt med TDC support men vi har forsøgt at køre igennem port 25 og port 30 som er forsøgt åbnet men der kommer ingen mail ind. 

Mail ud virker fint.

Jeg har læst i anden tråd at det kræver at noget som hedder "Cross Connection" skulle fjernes og tilføjes igen fra TDC's side. ?  Det kendte ham jeg snakkede med intet til ??

/t5/Bredb%C3%A5nd/Egen-mailserver-modtager-ikke-l%C3%A6ngere-post/m-p/130901/highlight/true#M16562

Jeg har tjekket Receive connector og prøvet både på port 25 og 30 uden at det hjalp.

*suk*

Ved snart ikke hvad jeg skal gøre. :'(
@Ronnie

7 Kommentarer

Jeg kender ikke den opsætning. 

Har du prøvet denne?

Makro:

(Slettet mit vrøvl.)

Hej Maja

Nu er det sådan jeg kører ikke med TDC's mail POP3, men min helt egen Mailserver derhjemme, hvor jeg henter mine mails igennem.

Det er denne server der ikke vil modtage mail længere, efter skift af router fra TDC.

Jeg sender fint mail ud af huset..

Ups - det skrev du jo også. Sorry

Sletter lige det meste af mit forige indlæg.

Andre der evt. kan hjælpe? 

Hej skal lige spørge om det er windows live mail eller tdc mail du har ???

for jeg kunne tænke mig at du prøver at gøre følgende =

1) gå i start + kontrolpanelet og vælg programmer og funktioner,

2) skrol ned til windows essentials venstre klik på den, og venstre klik på fjern og der kommer en box

frem, hvor der står fjern et eller flerer programmer, og under den står der reparer windows den venstre

klikker du på, og den går i gang med at reparer din windows herunder din e-mail prøv dette,

så vil jeg tro at det løser dit problem venligst HC 21Blinkende humørikon

Hej.

Har du undersøgt om din mailserver anvender porte, der kan være blokeret som standard fra TDC's side? At køre med sin egen mailserver stiller nogle andre krav til porte, end brug af en mailklient, hvor mailserveren ligger hos udbyderen, d.v.s. hos TDC.

Hej. 

Må vidst hellere lige detaljere min problemstilling nærmere.

Min mailserver (Exchange 2010) har hidtil virket perfekt igennem TDC, problemet er først kommet efter jeg har fået ny router af TDC, hvor jeg så har kontrolleret at port 25 er forwardet korrekt til min Exchangeservers IPadresse.

TDC melder at port 25 ER åben, og der ikke skulle være nogen forhindring i at mails skulle komme igennem den port.

Hvis jeg laver en telnet på serverens indvendige adresse, får jeg fint svar, og hvis jeg på serveren laver en telnet på den offentlige ip-adresse svarer den også.
Hvis jeg derimod laver samme øvelse ude fra, får jeg ikke noget svar, dvs. at der kunne ikke oprettes forbindelse til værten.

For mig at se bliver jeg ved med at tro at det er min ISP der ikke har åbnet adgangen, selvom de påstår det.

Jeg har naturligvis tjekket at alt stadig er på min server (MX-record, Receive-connector osv.)

Sender jeg mail internt kommer de fint igennem, og sender jeg mail ud eksternt kommer de også ud.

Men sender jeg mail ind udefra kommer der intet ind, og får derefter bare respons på at mailen kunne ikke leveres efter nogle timer.

(OWA - VPN - Remote Desktop, Web-adresser osv. virker også fint nok udefra)

SOLVED

Viste sig at det VAR hos TDC der ikke var åbnet for port 25 !

Selvom de sagde den var åben..  Det var filtret der skulle ændres fra profil 2 til profil 1 sagde ham jeg snakkede med.

Efter rettelse af dette og genstart af router, væltede det ind med emails på min Exchange-server Glad humørikon

Over and Out 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P