Svar

E-mails fra een bestemt afsender bliver videresendt til min gmail-konto

• Deltager
  • 3 kommentarer
Jeg bestyrer en gmail-konto for en idrætsforening.

Mit problem er, at e-mails fra een bestemt afsender af een eller anden grund videresendes til gmail-kontoen, selv om den er sendt til min TDC mail-adresse.
Jeg har undersøgt både min TDC-konto og Gmail-kontoen for indstillinger, der aktiverer denne adfærd, men jeg kan ikke finde det nogen steder.

Jeg har bedt afsenderen verificere, at det er den korrekte adresse, der sendes til, og det er min TDC-adresse, der anvendes.

Mig bekendt kan TDC-mail ikke opsættes til at videresende enkelte e-mails til eksterne konti, og jeg kan ikke se på Gmail, at den kan sættes op til at hente specifikke e-mails fra andre konti.

Er der nogen, der har et godt bud på, hvad der er årsagen til problemet?

icon

Bedste svar af mlaier 28 februar 2014, 16:57

Hej Peter.

Jeg har som nævnt oprettet et nyt alias, som der sendes til.

Selvom teorien måske ikke taler for det, kan jeg konstatere, at de nævnte mails nu lander i den rigtige mailboks, og det er jo hovedsagen :-)

Mvh.

Morten

Se original

6 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hvordan anvender du din TDC-mail? Via en klient (Outlook eller lign.) eller ved webadgang?

Hvis du anvender webadgangen - har du så tidl. anvendt en klient på den samme computer?

Vh

Peter

Jeg bruger for det meste webadgangen fra flere pc'er.

Ind imellem (4-5 gange pr. måned) tømmer jeg webmailen ved at hente mails ned på en bestemt pc via Outlook.

De øvrige pc'er, jeg anvender, har installeret en klient, men de har ikke på noget tidspunkt været forbundet med TDC-kontoen, da det er firma-pc'er.

De mails, det drejer sig om, er udsendt via en distributionsliste hos afsenderen. Vi har fundet ud af, at hvis afsenderen sender direkte til den rigtige mail-adresse, lander mailen det rigtige sted.

Jeg har bedt afsenderen slette mailadressen fra distributionslisten og lægge den ind igen, men jeg tror ikke, at det løser problemet. Det ved jeg først om en - to uger, når der næste gang udsendes via distributionslisten.

Mvh.

Morten

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg vil mene at der er en fejl i afsenderens liste. Alternativt må der være oprettet en regle i din outlook - men hvis du ikke har den åben så ofte at det kan lade sig gøre at det er den vej - så er der jo faktisk kun listen tilbage.

Når du åbner meddelelsens header, så kan du se om den er videresendt. Hvis den ikke er videresend er det kun afsender der har løsningen.

Vh

Peter

• Personlige oplysninger er blevet camoufleret. Dette gøres for at beskytte mailadresse, telefonnummer eller adresse ejeren mod misbrug af oplysninger, som kan blive brugt til spam og scam. Håber der er forståelse for dette. /MajaH
Det ser ikke ud som om, at meddelelserne er videresendt. Jeg kan se, at når mailen kommer fra "AFS Interkultur", går det galt, men når den kommer direkte fra personen selv, går det godt, selvom det ser ud til at komme fra samme mail-adresse.

Mads Heede xxxxxxxxxx@afs.org

AFS Interkultur xxxxxxxxxxx@afs.org

Jeg tænker på, om det vil nytte noget at oprette en ny e-mail adresse til TDC-postkassen og få nyhedsbrevene sendt dertil...

Omdømme 3

Det tvivler jeg stærkt på.... I princippet er det nemlig samme mailadresse - bare med forskellige alias.

Jeg vil fastholde, at hvis ikke du kan se på mailen at den bliver videresendt - så er det afsender der gør noget forkert - og så kan det også være ligemeget hvad du end gør....

vh

Peter

Hej Peter.

Jeg har som nævnt oprettet et nyt alias, som der sendes til.

Selvom teorien måske ikke taler for det, kan jeg konstatere, at de nævnte mails nu lander i den rigtige mailboks, og det er jo hovedsagen :-)

Mvh.

Morten

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)