Svar

Du arbejder i øjeblikket off-line .......

• Deltager
  • 6 kommentarer
Hej.

Nårjeg åbner min live-mail er jeg pludselig blevet off-line. Jeg er logget ind. Når jeg klikker på ikonet for at komme online, kommer meddelelsen: du arbejder i øjeblikket off-line, vil du skifte til on-line". Når jeg så klikker ja, kommer den samme meddelelse frem igen. For hver gang jeg klikker på ja, kommer samme meddelelse, men jeg kommer ikke on-line.

Hvad skal jeg gøre for at komme online?

Hilsen Sarah

icon

Bedste svar af Sarah 24 november 2013, 20:00

Hej Maja.

Jeg har prøvet at søge efter en løsning andet sted og ved at bruge google kom jeg frem til følgende forslag: 

"Hvis Windows Live Mail bliver ved med at arbejde offline, så kan det være at problemet ligger i Internet Explorer. Windows Live Mail bruger nemlig indstillinger i denne browser (også selv om du bruger en anden browser normalt).

Du kan tjekke, om Internet Explorer er sat til at arbejde offline, ved at gøre følgende:

1. Start Internet Explorer.
  2. Klik på Filer i menuen.
  3. Hvis der er et flueben ud for Arbejd offline, klik på Arbejd offline for at fjerne det.
Genstart derefter Windows Live Mail for at tjekke, om problemet med at arbejde online er løst."

Jeg bruger ikke Internet Explorer men prøvede denne løsning. Der var ikke flueben ud for "arbejd offline". Jeg satte et flueben, lukkede Internet Explorer, åbnede livemail og lukkede livemail, åbnede Internet Explorer, klikkede på arbejd offline for at fjerne fluebenet, lukke internet explorer, åbnede livemail, klikkede på arbejd online og VUPTI så var jeg online. Jeg har prøvet at lukke og åbne livemail et par gange for at se om jeg bliver ved med at være online - og det gør jeg. 

Mit problem er dermed løst. Tak fordi du prøvede at hjælpe.

MVH Sarah

Se original

4 Kommentarer

Hej Sarah

Jeg har givet en løsning i denne Tråd:

/t5/Bredb%C3%A5nd/Windows-Live-Mail/m-p/127895#M16350

hvor jeg skriver:

Er det når du klikker på "log på" og skriver dit adgangs login?

Husker du at markere ud for "Husk mig, og log mig på automatisk"?

Hvis programmet har smidt dig af, er det hos mig nok at skrive det første bogstav i min mailadresse, så udfylder programmet resten automatisk.

Hvor tit jeg bliver smidt af i WLM 2012, har jeg ikke lagt mærke til, men jeg bruger for det meste mailklienten, uden at være logget ind.

Jeg har fundet er tråd, hvor jeg kan se - at jeg har været irriteret over det samme.

Måske kan du finde noget der.

/t5/Bredb%C3%A5nd/windows-live-mail-login-boks/td-p/69499

Meld gerne tilbage hvad du finder ud af og om det hjælper.

Hej Maja.

Tak for dit svar. Jeg havde set din løsning til en anden bruger, men jeg synes ikke den passer til mit problem. Når jeg åbner for live-mail er jeg altid logget ind (mit navn står helt til højre på den linie øverst som starter med "e-mail meddelelse"). Lige til venstre for mit navn er et ikon med en globus, hvor der nu står "go online". Hvis jeg klikker på det kommer meddelelsen som beskrevet i mit første indlæg. Men uanset hvor mange gange jeg klikker på det, kommer jeg ikke online. Nederst til højre er globusikonet også hvor der står "arbejder offline" og hvis jeg klikker på det kommer samme meddelsesboks om jeg vil gå online og når jeg klikker på ja, kommer boksen blot frem igen. Jeg kan så blive ved med at klikke på ja uden at jeg kommer online. Håber jeg har forklaret mig bedre.

MVH Sarah

Hej Maja.

Jeg har prøvet at søge efter en løsning andet sted og ved at bruge google kom jeg frem til følgende forslag: 

"Hvis Windows Live Mail bliver ved med at arbejde offline, så kan det være at problemet ligger i Internet Explorer. Windows Live Mail bruger nemlig indstillinger i denne browser (også selv om du bruger en anden browser normalt).

Du kan tjekke, om Internet Explorer er sat til at arbejde offline, ved at gøre følgende:

1. Start Internet Explorer.
  2. Klik på Filer i menuen.
  3. Hvis der er et flueben ud for Arbejd offline, klik på Arbejd offline for at fjerne det.
Genstart derefter Windows Live Mail for at tjekke, om problemet med at arbejde online er løst."

Jeg bruger ikke Internet Explorer men prøvede denne løsning. Der var ikke flueben ud for "arbejd offline". Jeg satte et flueben, lukkede Internet Explorer, åbnede livemail og lukkede livemail, åbnede Internet Explorer, klikkede på arbejd offline for at fjerne fluebenet, lukke internet explorer, åbnede livemail, klikkede på arbejd online og VUPTI så var jeg online. Jeg har prøvet at lukke og åbne livemail et par gange for at se om jeg bliver ved med at være online - og det gør jeg. 

Mit problem er dermed løst. Tak fordi du prøvede at hjælpe.

MVH Sarah

Glad humørikonHej Sarah

Super indlæg, tak for det du har skrevet.

Jeg begriber godt nok ikke forbindelsen mellem internet ekplorer og ie, sikkert fordi min ie altid er på online.

men bare det virker for dig, så er det jo fint . 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)