Den mail, du ønsker at læse, eksisterer ikke. Fejlnummer: 202

• Deltager
  • 9 kommentarer
Denne tekst fremkommer hver gang, jeg går ind i mit mailprogram. Det er et dagligt irritationsmoment. Da jeg ikke er særlig bevandret i brugen af computer, har jeg forhørt mig hos adskillige IT-kyndige også i TDC-butikken, hvor computeren er købt, men ingen har kunnet hjælpe mig med at bortskaffe denne irriterende indledning.

Jeg skal derfor tillade mig at fremkomme med mit problem i TDC Forum.

Skal jeg fremover affinde mig med denne indledning?

Med venlig hilsen Erik.

2 Kommentarer

Hej Erik

Du skriver desværre ikke hvor du oplever fejlen.

Der er to måder hvorpå, man kan læse sine mail.

1.) En mailklient er et postpogram, du kan installere på din pc. Når programmet er installeret ligger programmet en genvej på dit skrivebord. Når du vil se dine indkomne mail, klikker du på ikonet og så åbner selve programmet.

eller

2.) Når du surfer på internettet, bruger du en browser. Hvis det er internet eksplorer klikker du f.eks. på et stort blåt ikon der ligner et "e". Når du herefter kommer ind på din indbox, er det det postpogram TDC stiller til rådighed, og som er installeret på deres server. På denne måde ser du din post via TDC's Webmail. http://mail.tdc.dk/

Når man lukker et pogram eller man logger ud fra webmail, stiller curseren sig der hvor du forlader den. Næste gang du åbner programmet på din pc eller webmail, er den mail eller mappe markeret.  Hvis du logger ud eller lukker dit program, mens en defekt mail er markeret, vil du få en meddelelse der siger fejl 202. 

HVIS curseren står på en Løsning på dette er at åbne en anden mail i mappen. Lukke den igen. Logge ud eller lukke programmet.

Næste gang du åbner dit postpogram eller din webmail, er det en ny mail der er markeret.

ELLER

Hvis du ved et uheld har fået slettet en mail, kan det være at programmet ikke finde den mail, og så vil skiltet poppe op hver gang du åbner programmet. 

Du kan forsøge at flytte alle mail fra papirkurven ind i  indbakken. Ved du hvordan man gør det?

Når du har gjort det, genstarter du pc'en.  

Hej Maja. Tusind tak for dit fyldige og sikkert yderst kvalificeret svar på mit mail-problem. Når jeg formulerer mig således, skyldes det at jeg er temmelig ny computer-bruger, og derfor ikke har særlig stor IT-viden. Jeg tør med andre ord ikke kaste mig ud i de tekniske løsningsforslag, som du er fremkommet med. Jeg er stadig bange for at gøre noget forkert. Men måske kan jeg finde en kyndig, som på grundlag af dine oplysninger kan hjælpe mig. Jeg skal dog besvarer dit konkrete Spørgsmål om, hvornår fejlen opstår? Fejlen viser sig umiddelbart før jeg trykker på "Indbakke"- knappen.

Endnu engang tak og en stor ros for dit fyldige svar. Jeg trykker derfor på accepter-knappen.

Venlig hilsen Erik.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P