CloudDisk

• Deltager
  • 2 kommentarer
Hvorledes slipper jeg for popup vedr. CloudDisk ved pc-opstart?(Jeg har ikke mere brug for den og har hentet mine filer)

5 Kommentarer

Omdømme 2
Badge +4
Hej allese

Kunne se, at du manglede et svar.

Det burde kunne klares med en afinstallation af TDC Clouddisk - det kan gøres i kontrolpanel. Glad humørikon

Jeg har afinstalleret CloudDisk via kontrolpanel, men får stadig disse irriterende popups!!!

Når man afinstallerer et program kan der nogen gange blive rester tilbage, afhængigt af hvor godt programmets installationsfunktion var programmeret.

Hvad står der i popup-beskeden (inkl. eventuelle fejlnumre m.m.)?

Har der været tilsluttet en HomeDisk, og har den været installeret sådan, at der automatisk blev tildelt et drevbogstav (TDC's program hertil installeres ikke korrekt og må fjernes manuelt - måske kan det være årsagen)?

Kommer popup-beskeden først når skrivebordets indhold er klar og vises, eller kommer den tidligere under maskinens opstart?

Vilket styresystem har computeren (er det Windows, og hvilken version - det er vigtigt for at kunne hjælpe - der er betydelig forskel på Windows XP, 7, 8 og 10 i denne forbindelse)?

Er der oprettet flere brugerprofiler på computeren, og hvis der er, kommer popup'en så uanset hvem der logger på?

Popup kommer først, når alt er kørt ind på windows 10. Har kørt CCleaner m. henblik på "rester". Kun èn brugerprofil - har ikke haft HomeDisk.

Tak for deltagelse.

Det oplyses ikke hvad popup'en indeholder, og dermed kan det både betyde at CloudDisk-programmet ikke er blevet afinstalleret (måske er det kun forekomsten på listen i kontrolpanel, der er væk), eller om computeren prøver at starte CloudDisk-programmet men ender med fejl fordi programmet mangler.

Det oplyses at det drejer sig om Windows 10. Prøv dette:

1. Højreklik på proceslinien nederst.
2. Klik på punktet "Jobliste".
3. Klik på valget "Flere oplysninger", hvis disse ikke allerede vises.
4. Klik på fanen "Start".
5. Se efter om CloudDisk-programmet står på listen.
6. Hvis det gør, så markér det, og klik på knappen "Deaktiver".

Nu skulle CloudDisk-programmet ikke mere starte eller forsøges startet når computeren startes. Men dette fjerner ikke programmet hvis det stadig er installeret, det starter blot ikke automatisk.

Hvis det ikke står på listen har jeg ikke umiddelbart nogen løsning med de foreliggende oplysninger. Da jeg ikke længere har bredbånd hos TDC er det ikke muligt at afprøve det på egen computer.

En mulig årsag til problemer med afinstallation kan være at programmet ikke er 100 % klar til Windows 10, og at dette er årsagen til at det ikke er afinstalleret ordentligt. Desuden er Windows 10 langt fra fejlfri på nuværende tidspunkt.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)