Billedtekster

• vah
  • Udforsker
  • 44 kommentarer
Jeg har en bærbar pc med Windows 8,1 og kan godt lide at sætte tekster på mine bileder, altså inde i billedet. Jeg har bl.a. prøvet i XnView, det fungerer

fint,og billedet bliver gemt med ændringer i "billeder"; men hvis jeg bruger

Picasa, så gemmer den kun ændringen i Picasa og ikke i "billeder"kan man

ændre på det ? jeg kan bedre lide teksterne i Picasa. Jeg har også prøvet i "billeder" hvor man kommer ind i Paint Net, men selv om jeg bruger den store teksstørrelse,så er den tekst der kommer frem meget lille og ikke til at læse,og så går det altid i fisk, når jeg vil gemme, Har du et godt råd til mig.

m.v.h. vah 

2 Kommentarer

Hej vah

Jeg kender desværre ikke de to programmer du nævner.

Jeg har fundet en lille video om hvordan man sætter tekst på billeder i det program du har: XnView. Hvis du kikker godt efter, kan du se at det er til at forandre teksten og størrelsesn på bogstaverne.

https://www.youtube.com/watch?v=uqfqLB83Y4I

Hej Wah! med hensyn til billed texst i picasa, det billed du vil have texster i gør du følgende dobbelklik

på billedet og skriv den texst, og så kan jeg forstå at du gerne vil have det i dine billeder på computeren

det kan du når du er færdigt med texsten hvor du kan bruge skriftyber og styrelsen samt farve, når det er

færdigt så går du op i venstre hjørne venstreklik på filer og derefter gem som, håber det er dette du søger

og at det er en hjælp på vejen Venligst HC21 .Glad humørikon

PS: hvis der er andre ting i picasa du vil have hjælp til er velkommen til spørge løs her.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)