betaling af skade

jeg fik ødelagt homeboks plus modem i et tordenvejr fik teknikerbesøg mine boks er ikke mine men tdc hvem skal betale for udbering af skade på grund af lynnedslag på forhånd tak for svaret 

Stefan: Redigeret - fjernet telefonnummer

18 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints 2515 har modtaget fra andre medlemmer.

hej abcdef22.

tdc står for alt hvad der har noget med def.at gører!! men f.eks med lyn nedslag,ell.anden skade som er forvoldt uden for tdc`s område dækkes af brugeren (i dit tilfælde kan du prøve din forsikring) her i forum bør du ikke oplyse dit nr.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Humørikon frustreret

mvh. 

tak for dit svar der står ikke noget at man skal betale ved lynnedslag det er nyt for mig at jeg skal det det er da trods alt ikke mit udstyr men hvis det du skrive er rigti må jeg prøve men forsikring på forhånd tak

Hej

Det er helt rigtigt det 2515 skriver.

/t5/Bredb%C3%A5nd/Beskyt-dig-selv-i-Tordenvejr/m-p/140229

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ellingen har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg beklager - men det er ikke korrekt svar i giver.

Udstyret er TDC's. Et menneske er aldrig skyld i hvor lynet slår ned, og kan i den forbindelse ikke på nogen måde handle på en måde der er ansvarspådragende (det juridiske udtryk er culpa).

Dvs. det er ENE OG ALENE TDC's ansvar at deres udstyr fungerer. Brugeren - og dermed brugerens forsikringsselskab - kan udelukkende drages til ansvar his der handles uagtsomt. Og lynnedslag kan som sagt aldrig betragtes som uagtsomt.....

Udstyret skal ombyttes af udstyrets ejer (TDC) uden omkostninger for udstyrets bruger eller dennes forsikringsselskab.

I det tidligere indlæg fra Patrick tager han i øvrigt ikke stilling til ansvarsforholdene.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Trumle har modtaget fra andre medlemmer.

Hej.

Supplerende oplysning.

Uddrag fra "Generelle Vilkår for levering og drift af TDC’s tjenester-Juli 2011"
Kan hentes her

.http://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&q=tdc%20lynnedslag&source=web&cd=6&ved=0CEUQFjAF&url=http%3A%2F%2Fwww.homemobil.dk%2Fapplication%2Ffiles%2Fpages%2Fterms%2FGenerelle_vilkaar_for_levering_og_drift_af_TDCs_tjenester_-_juli_2011.pdf&ei=RmR5VOOVNYGSPZ3zgbAF&usg=AFQjCNFW9pZeKbyWIoJ5VXZ-9efidOtiAg&cad=rja

"Hvis kunden er privatkunde eller mindre erhvervskunde, jf. pkt. 2.A, bærer
TDC dog risikoen for hændelige skader i form af lynskader som følge af overspænding i nettet."

Venlig hilsen

Trumle.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints 2515 har modtaget fra andre medlemmer.

hej alle i denne tråd.

har nu læst hele linket fra Trumle-og han har ret-så lærte jeg også noget nyt(godt set ) og for at der ikke skal værer nogen tvivl er hele paragrafen her!

5.C. Ejendomsret og ansvar for TDC's udstyr og installationer
Kunden kan ikke disponere over (sælge, udleje, pantsætte mv.) TDC's udstyr
og installationer og må ikke foretage indgreb i disse. Kunden må bl.a. ikke
gøre indgreb i TDC’s udendørs fordelere og i kabelafslutningspunktet, jf. pkt.
5.A.
Kunden er erstatningsansvarlig i henhold til dansk rets almindelige erstatningsregler
for skader på TDC's udstyr og installationer på installationsadressen,
som kunden - eller nogen, som kunden har ansvar for - forvolder. For
TDC’s udstyr og installationer på installationsadressen bærer kunden desuden
risikoen for tyveri, bortkomst og hændelige skader, fx brandskader, vandskader,
lynskader som følge af overspænding i nettet og direkte lynnedslag.
Kunden skal godtgøre TDC's tab i de nævnte tilfælde.
Hvis kunden er privatkunde eller mindre erhvervskunde, jf. pkt. 2.A, bærer
TDC dog risikoen for hændelige skader i form af lynskader som følge af overspænding
i nettet.

mvh.

Jeg læser det som omfatende alt TDC's udstyr.
Dette Dokument er fra november 2014 - Trumles link er fra 2011

https://shop.tdc.dk/on/demandware.static/Sites-Private-Site/Sites-Private-Library/default/v1322061258482/pdfs/Vilkar_for_mobiltjenester.pdf

Redigeret tilført:

ups  havde ikke set Trumle og 2515 havde fundet dokumentation.

I dokumentet fra 2014 er Privatkinder og små erhverskunder hver for sig.

Hvilket dokument mon så er det korekte?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Trumle har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Maja.

Det er enslydende paragraf/betingelse der står i begge udgaver.

Der er ikke lavet noget om.

Det er TDC`s pligt at erstatte lynskadet udstyr.

Venlig hilsen

Trumle.

Hej Trumle

Jeg gi'r mig ikke uden kamp Humørikon griner højt, så du bliver nød til at fortælle mig, hvad jeg tager fejl af. Glad humørikon

Mit dokument side 9, C5

Kunden er erstatningsansvarlig i henhold til dansk
rets almindelige erstatningsregler for skader på
TDC’s udstyr og installationer på installationsadressen,
som kunden - eller nogen, som kunden har ansvar
for - forvolder. For TDC’s udstyr og installationer
på installationsadressen bærer kunden desuden risikoen
for tyveri, bortkomst og hændelige skader, fx
brandskader, vandskader, lynskader som følge af
overspænding i nettet og direkte lynnedslag. Kunden
skal godtgøre TDC’s tab i de nævnte tilfælde.

Hvis kunden er mindre erhvervskunde, jf. pkt. 2.A,
bærer TDC dog risikoen for hændelige skader i form
af lynskader som følge af overspænding i nettet

Trumle - der står da ikke noget om at privatkunder også får det erstattet, eller hvad?

tak for jeres svar nu får vi se om jeg skal betale har fået regning på og skal betales imorgen ifølge jeres udsagn skulde jeg jo gå fri eller er det forkert opfattet men tak

Hvordan gik det med dit øvrige udstyr - TV og pc?
Håber du vender tilbage - når du har nyt :-)
hej mit tv er ok men pc og antenneforstærker blev ødelagt forsikring har delvis erstatet dem det går jo efter hvor gammel det men jeg oplyste ikke om tdc udstyr da jeg gik ud fra at det blev ordnet af tdc men jeg kontakter tdc mandag det drejer sig ca 3400 kr

Omdømme 2

Hej Maja.

Jeg stiller mig helt på linie med Ellingen.(Så må du også kæmpe herGlad humørikon )
TDC kan ikke lave deres egne regler.

Som altid,når der er et erstatningsansvar,er det næsten umuligt at få en endegyldig forklaring.

Er et forsikringsselskab villig til at dække skaden slipper TDC jo nemt udenom.
MEN--de fleste forsikringer dækker ikke følgeskader af lynnedslag---her skal tegnes en ekstra

udvidelse.
Forbrugerstyrelsen har kigget på flere sager.
Her er f.eks afsagt en dom,,se afsnit 6.2.2.

http://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&q=1998-4051%2F7-659&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0CCAQFjAB&url=http%3A%2F%2Fdokumenter.forbrug.dk%2Fjuridisk-aarbog-1999%2Fkap06.htm&ei=Vd16VL3VJYfgywO-zIKQCQ&usg=AFQjCNHZCYz_zRdvHqo4lpce4_CTo9-bIw&bvm=bv.80642063,d.bGQ

Om abcdef22 er villig,-og stædig nok-,til at føre sagen er så en anden ting.
Men rent juridisk må det være TDC der skal sætte nyt udstyr op.

Venlig hilsen
    Trumle.

Ja - det ser unægtelig ud til, at TDC laver deres egne regler!! Gal humørikon 

Tråd indberettes med håb om et svar fra TDC's jurister!

hej tak for jeres svar ang skade har nu prøvet at kontakte tdc via tlf i tre dage uden resultat kan ikke komme igennem til dem det er da ringe service helsen abcdef22

Hej

Det forstår jeg da ikke. 

/t5/L%C3%B8st-og-Fast/20-sekunders-ventetid-til-kundeservice/m-p/148607#M3571

Ironi kan forekomme. (Skrevet med et glimt i øjet)

Du hører nok til dem der lige rammer de 20 % der ikke kan komme igennem, på alle tre dage.   Prøv at ramme de 80 % i morgen. Blinkende humørikon 

Spøg tilside. Det er jo lidt vigtigt, at du kommer igennem. 

tak for jeres indlæg har snakket med tdc og de vil ikke betale for skagen de siger det er mit ansvar når det er lynskade derimod hvis det har været teknisk skade var det noget så jeg må prøve min forsikring abcdef22

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)