Bestillingsformular med CPR-nummer er ikke krypteret?

Hej TDC

Kan det virkelig passe, at jeres bestillingsformular på hjemmesiden ikke sender data via en krypteret forbindelse? Det håber jeg virkelig ikke, for I spørger nemlig til CPR-nummer på siden og gør opmærksom via et tooltip på, at forbindelsen skam er krypteret, så de personlige oplysninger ikke risikerer at blive opsnappet.

http://privat.tdc.dk/bestil/index.php

Desværre fortæller min browser mig, at forbindelsen til serveren ikke på nogen måde er krypteret.

Jeg har vedhæftet et skærmbillede til dokumentation af de to modsatrettede påstande.

Jeg håber meget, at I kan hjælpe mig med en afklaring på spørgsmålet. Som I nok ved, er det i strid med persondataloven at overføre cpr-numre via internettet i ukrypteret tilstand.

Med venlig hilsen,

sponkyfonk

3 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej sponkyfnonk!

Jeg tjekker lige op på dette og vender tilbage.

Hilsen

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Helt har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Patrick.

Lad os håbe sponkyfnonk ikke sidder og venter på at skrive eller ikke at skrive sit CPR nummerGlad humørikon

Du har for meget at lave !!

Mvh

/

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej spnkyfnonk
@Helt har fuldstændig ret - jeg har overset at sætte mit svar ind til dig. 

Det beklager jeg. Årsagen er, at der var andre som spurgte om det samme - jeg svarede der, fordi der var flere spørgsmål. Efterfølgende ville jeg så linke til svaret der, så du også fik svaret i denne tråd.

Så tak til Helt, det er altid godt at rykke en travl mand Glad humørikon

Linket skal I selvfølgelig heller ikke snydes for.

forum.tdc.dk/t5/Mit-TDC/Login-sikkerhed-p%C3%A5-TDC-DK/m-p/142429 

Hvis det giver anledning til spørgsmål er du selvfølgelig velkommen til at spørge ind i både denne din egen tråd, eller den hvor jeg har lagt svaret Blinkende humørikon

Bedste hilsner til jer begge 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P