Beholde e-mail adresse

• Deltager
  • 0 kommentarer
vil gerne af med tdc mail og have en anden mail udbyder uden jeg skal til at skrive til alle min konkater at jeg har fået ny mail adrsse er dette muligt?

4 Kommentarer

Hvis du får ny mailadresse, skal dine kontakter vide det og det må blive dig der fortæller dem det.

I stedet for at skriver til hver enkel, kunne du skrive en fællesmail til alle.

Sådan

Åben en ny mail (f.eks. din tdc-mail)  Skriv din egen mailadresse i TIL-feltet.

Er det webmail, skal du klikke på BCC ude til højre. Nu har du et ekstre felt at skrive mailadresser i.  Der skal du skrive alle dine kontakters mailadresser, (jeg ved faktisk ikke hvor mange du kan sende til af gangen, måske kun 25)  Når du skriver i BCC feltet vil modtagerne ikke kunne se hinandens mailadresser. Der er ingen grund til at dine arbejdskollegaer ved hvilken mailadrese din famlilie har og omvendt.

Hvis du skriver dette i mailen: "Dette er en fællesmail med min nye mailadresse xxxx@xxxxxx.xxx"  Er der ingen der vil undre sig over du sender mail til dig selv.

Når du har oprettet den nye mailadresse, går du på tdc's webmail, og i indstillinger klikker du på videresend. På fanebladen skriver du den nye mailadresse.

Hvis du ikke logger på webmail i 180 dage vil din tdc'mail automatisk blive slettet. Har du en mailklient indstaleret på din pc med en tdc-konto opsætning, skal du slette den konto, for ellers vil den logge ind på din webmail, og så opfatter tdc's server din mailbox som aktiv. 

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ellingen har modtaget fra andre medlemmer.

Det er helt korrekt hvad Maja skriver.

Alligevel vil jeg tilføje en opfordring om at få en mail-adresse på f.eks. Outlook.com (tidl Hotmail), Gmail.com eller lign. Så er det din adresse resten af livet. Uanset hvilken udbyder du vælger i fremtiden.

Og - nå ja - så er der de andre fordele.... ingen opsætningsproblemer, og adgang alle steder hvor der er adgang til internettet.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

hej pmpwn

Efter din overskrift spørger du også om du kan beolde din E-mail, selvom du skifter udbyder af mail eller internet. Det kan du ikke hvis du har e-mail ved en af de domæner som TDC ejer (f.eks. mail.dk). F.eks. oprettet da du blev TDC kunde. Hvis du derimod har et eget domæne, og har en mail i denne (mail@ditdomæne.xx), eller ved en af de frie udbydere af mal (Gmail,Hotmail osv.) kan du godt beholde din adrese, da det enten ligger på dit domæne, eller ikke har noget med TDC at gøre.

Hvis du får ny udbyder, kan du beholde din TDC mailbox, ved at ringe til TDC og sige at din mailbox skal forsætte som et NetBasic abonnement til 49 om måneden, men hvorfor betale det, når du kan få en ny gratis som Ellingen foreslår. :-)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)