automatisk brugernavn og password

jeg har brug for at få oplyst, hvordan man fjerner, at såvel brugernavn som password popper automatisk op når man vil åbne webmail.

Jeg har åbenbart fået valgt at brugernavnet skal forblive som valg ved at sætte et x i boksen, men hvis man fjerner x, ændrer det ikke noget.

På samme måde ligger mit password allerede som prikker, når jeg åbner webmailen, det betyder jo, at der er adgang for alle, idet man så blot skal klikke på log in.

Hvor i alverden fjerner man disse indstililnger?

hilsen jette hansen

1 Kommentar

vorpære skrev:På samme måde ligger mit password allerede som prikker, når jeg åbner webmailen, det betyder jo, at der er adgang for alle, idet man så blot skal klikke på log in.

Hvor i alverden fjerner man disse indstililnger?

hilsen jette hansen

Hej Jette

At dit pasword ligger som prikker i din browser betyder at din pc, og kun din pc husker dit logind. Ingen andre kan se det. Så det skal du ikke være bekymret over.

Hvis du derimod låner en fremmed pc, og du fra den pc logger ind, vil der dukke en box op som styresystemet styrer. Den box vil spørge om pc'en skal huske dit login, så du ikke behøver skrive det næste gang du bruger den pc. MEN da det er en fremmed pc, skal du altid klikke "Nej tak" 

Når du på din egen pc klikker "Ja tak" sker der kun det at du meget nemmere kan få adgang til de forskællige sider på nettet, hvor du bruger login, eller som i det nævnte, log ind på webmail.

Hvis du ikke vil have at din pc skal huske dit logon, kan du klikke oppe på menulinien.

Klik på Funktioner - Slet browserdata (hvis det er vindows 7 du har som styresystem) - Hvis det er et andet styresystem kan du søge i hjælp i pc'en på ordene "Slet browserdata".

På skiltet er der markering ud for de første 4 punkter. Lad bare dem vær.e, men læs hvad det betyder. Ud over disse fire skal der også være markering ud for "Adgangskoder" - klik til sidst på "Slet"

Vær opmærksom på at det er alle automatiske logind din pc har gemt, at du herved mister. Så du skal være sikker på at have skrvet alle dine logon op et andet sted.

Hvad det er for nogle for en box der automatisk popper op når du besøger webmail er jeg lidt i tvivl om. Men du kan jo ikke åbne webmail, hvis ikke du skriver dit brugernavn og pasword.

Hvis du har bedt pc'en om at huske det, som beskrevet overfor, kan du måske nøjes med at klikke et par gange i boxsen hvor der står brugernavn og derefter måske en gang i boxen for pasword.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)