Svar

Ændring af linjeafstand i mails.

• Deltager
  • 9 kommentarer
Jeg bruger hovedsagelig min computer til at sende og modtage mails. Det kan jeg trods alt finde ud af - min modne alder taget i betragtning.

Men ved nyt afsnit, som jeg netop nu har foretaget ved at trykke på "enter-knappen" laver markøren et spring på 2 linjer (dobbelt linjeafstand). Det er meget irriterende, og jeg ved ikke, hvordan jeg retter det. Hvis nogen kan hjælpe mig med dette problem, vil det glæde mig.

Med venlig hilsen

Erik Westergaard.

icon

Bedste svar af adonis 21 april 2014, 22:13

Jeg har besluttet at afslutte den af mig rejste debat vedrørende emnet: "Ændring af linjeafstand i mails", og påføre "accepteret" som et endeligt punktum.

I den anledning vil jeg gerne endnu engang sige tusind tak til de mange, dygtige bidragsydere, som er fremkommet med forslag til en løsning af mit problem. Jeg har gennemprøvet dem alle, dog uden at det har hjulpet mig, hvilket nok skyldes, at jeg som gammel mand er ganske uøvet med hensyn til brug af computer. Jeg skal med andre ord have tingene "skåret ud i pap", før jeg kan (tør) indtaste ændringer.

Jeg skriver mange mails, og nu får vi se, hvorlænge jeg kan tolerere TDC`s nye form for mail-tekstbehandling, ellers må jeg igen tage min gamle, gode skrivemaskine i brug, så er jeg fri for at få dikteret en linjeafstand fra en tilfældig IT-udbyder.

Jeg vil gerne rose jer, fordi I beredvilligt har forsøgt at hjælpe mig med mit problem.

Håber at jeg kan få lov til at vende tilbage, hvis der skulle opstå et nyt problem.

Med venlig hilsen og tak

Erik.

Se original

13 Kommentarer

Hej Erik og v1

Hvis du/I  bruger webmail tror jeg det er en midlertidig fejl.

Vent et par dage og skriv derefter erne igen.

Jeg tror desværre ikke, at det er en midlertidig fejl, som med tiden vil udbedre sig. Jeg har haft problemet i en længere periode. Det er derfor, at jeg nu retter henvendelse til TDC-Forum.

Mine kollegaer, som anvender andre udbydere kender ikke dette problem. Skal jeg virkelig til at skifte udbyder for igen at kunne skrive mails med en normal, pæn tekstmæssig opsætning?

Med venlig hilsen

Erik Westergaard.

Hej Igen

Nu er jeg jo kun kunde som dig og ved ikke lige hvor længe du og andre har haft problemet.

Du behøver ikke skifte anden udbyder. Du kunne jo oprette en gmail, til besvarelse af mail, indtil det bliver normalt igen.

Hjælper det at holde Ctrl-knappen nede, men du drejer på musehjulet?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Det ville jo være meget hjælpsomt hvis du oplyste HVILKEN adgang du benytter til dine mails.....

Der er vel omkring 25 almindeligt anvendte programmer - men der er flere tusinde i alt. Og en evt løsning afhænger jo af hvilken du benytter.

Jeg er sådan set ening i at det ikke er en midlertidig fejl. Den nye version af Word gør det samme - så jeg antager, at det er sådan det er på mode at gøre det nu, i guds eget land.

Løsningen er ikke at skifte udbyder. Der er mange editorer der gør det på den måde. Løsningen er at indstille sin editor så den opfører sig som man vil have den til, eller anvende en anden editor.

Såfremt du anvender webmail-adgang kan jeg i øvrigt ikke hjælpe yderligere lige nu. Jeg har desv. ikke adgang til webmail for tiden :-)

vh

Peter

Tusind tak for jeres svar, men de velmenende løsningsforslag har desværre ikke hjulpet mig. Jeg må derfor nok affinde mig med TDC`s mærkelige mail-opsætning, selv om det strider mod mit ønske om at udføre korrekt tekstbehandling.

Med venlig hilsen

Erik Westergaard.

Hej.

Prøv at ændre til "tekst-editor". Så kan man godt skrive med enkelt linieafstand.

Skiftes bagefter til "HTML-editor" bevares enkelt linieafstand.

Problemet er også observeret med mail i andre forbindelser, også når TDC Webmail ikke er indblandet.

Endnu engang mange tak for jeres hurtige svar på mit linje-problem i mails. Jeg prøver, om jeg kan få rettet problemet, selv om jeg ikke er særlig bevandret i brugen af computer.

Tak for forslag og hjælp.

Venlig hilsen

Erik Westergaard.

Jeg er blevet bedt om af TDC Forum at påføre accept til et af de mange løsningsforslag, som jeg har modtaget, med den begrundelse, at sagen om "Ændring af linjeafstand i mails" så kan afsluttes.

Men ingen af de mange forslag, som jeg har modtaget, har hjulpet mig - så jeg kan derfor ikke meddele accept.

Jeg må leve med den mærkelige opsætning, som TDC ønsker i deres mail-tekstbehandling.

Med venlig hilsen

Erik Westergaard.

Jeg har besluttet at afslutte den af mig rejste debat vedrørende emnet: "Ændring af linjeafstand i mails", og påføre "accepteret" som et endeligt punktum.

I den anledning vil jeg gerne endnu engang sige tusind tak til de mange, dygtige bidragsydere, som er fremkommet med forslag til en løsning af mit problem. Jeg har gennemprøvet dem alle, dog uden at det har hjulpet mig, hvilket nok skyldes, at jeg som gammel mand er ganske uøvet med hensyn til brug af computer. Jeg skal med andre ord have tingene "skåret ud i pap", før jeg kan (tør) indtaste ændringer.

Jeg skriver mange mails, og nu får vi se, hvorlænge jeg kan tolerere TDC`s nye form for mail-tekstbehandling, ellers må jeg igen tage min gamle, gode skrivemaskine i brug, så er jeg fri for at få dikteret en linjeafstand fra en tilfældig IT-udbyder.

Jeg vil gerne rose jer, fordi I beredvilligt har forsøgt at hjælpe mig med mit problem.

Håber at jeg kan få lov til at vende tilbage, hvis der skulle opstå et nyt problem.

Med venlig hilsen og tak

Erik.

Velbekomme - Erik. 

Ja du er velkommen til at spørge om andet, hvis du får problemer. 

Det er bare at oprette en ny tråd, hvis det er et nyt problem. 

Du skriver bare at det ikke må være for avangeret.  Med den alder vi har, er vi ikke født med en pc i hånden, og slet ikke med en ipad, som de nyfødte er i dag, men vi gør da et forsøg på at lære det, og det er det vigtigste.   Blinkende humørikon

Jeg har også ledt efter en konstant indstilling i TDC Mail, hvor linjeafstanden kunne indstilles til 1 linje.

Du kan dog få én linjeafstand ved at holde Shift.tasten nede, samtidigt med at du trykker Enter.

Kære JTM55. Tusind tak for dit forslag. Det hjalp mig, selv om det er lidt besværligt. Men jeg er glad.

Venlig hilsen Erik.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P