Spørgsmål

Ændring af mail-konto

Badge
I henhold til beskeden om, at min mail-konto - xxxxxxx@mail.tele.dk - vil blive lukket, klikkede jeg på den knap, hvor jeg skulle kunne ændre til den nye platform - hvad der skal ske med min nuværende konto. Jeg for imidlertid ikke nogen vejledning. Hvad gør jeg så? Jeg har været inde på spørgsmål og svar-siden. Der står, at jeg skal følge vejledningen på skærmen, men der kommer som sagt ikke nogen vejledning.

Venlig hilsen Steen.

//Redigeret af Kasper: Sløret mailadresse

9 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Du gør best i at kontakte kundeservice angående det.
Badge
Tak. Jeg har dog i mellemtiden fundet ud af, hvad jeg havde gjort forkert :).
Badge
Det gør ikke noget hvis nogen fra Yousee her bekræfter at den der mail ikke er noget snyd/scam/phishing - eller det modsatte hvis det skal være.
Badge
---
Kan YouSee bekræfte de har sendt en mail med overskrift:
Vil du beholde din mailkonto hos os?
Det ligner rigtigt meget en phishing mail eller andet synd?
Badge
Jeg er nødt til at beholde min gamle mail-adresse lidt endnu, da det er den, der står på mit visitkort. Det er lavet om, men der kan jo godt være nogle, der stadig vil bruge den gamle. Hvis man kan få den gamle til at sende videre til en ny, kunne jeg jo godt lukke den gamle.

Hvorfor ligner den en fishing- eller andet skidt - adresse? Jeg har haft den i årevis, helt fra dengang der var noget, der hed Tele Danmark. Kan jeg gøre et eller andet, der viser, at den er reel nok?

Venlig hilsen
Badge
Jeg har ikke fået nogen mail fra YouSee, der bekræfter, at jeg har villet ændre adressen til et web-adresse. Det er så vidt, jeg har forstået, det der skulle ske...
Den er god nok. Mange har fået den, og den bliver diskuteret vidt og bredt på deres facebook-side.

Mht. validering. Yousee benytter DMARC til at beskytte deres domæne. Dvs. som udgangspunkt vil mailen blive afvist, hvis afsender-domænet er forfalsket. Ellers kan du tjekke mail-headeren...

Authentication-Results
spf=pass (afsender ip godkendt)
dkim=pass (kryptografisk godkendelse af afsender)
dmarc=pass

Og uanset hvad, fornuften...
Badge
Jo, men jeg er jo ikke i tvivl om, at den er god nok :-)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)