Svar

Advarsel om internetsikkerhed

• Deltager
  • 1 kommentar
Når jeg skal åbne min mail popper denne besked pludselig op:

Den server, som computeren er tilsluttet, anvender et sikkerhedscertifikat, der ikke kan godkendes. Certifikatets CN-navn stemmer ikke overens med den sendte værdi. Vil du fortsætte med at bruge denne server?

Ja - Nej

Hvad er der lige sket her ??? Og hvad skal jeg gøre? Jeg vil jo gerne tjekke min mail??

icon

Bedste svar af AJ07 18 maj 2016, 23:09

Jeg har haft et lignende problem på min Mac, som jeg skrev et indlæg om for nogle timer siden. Nu fungerer alt igen tilsyneladende som før, uden jeg har foretaget mig andet end at skrive et indlæg her. 

Jeg vil dog gerne se et svar og en forklaring om fænomenet fra TDC, for man godkender jo ikke en server, der kan indebære en risiko. 

Se original

5 Kommentarer

Den meddelse får jeg også.

Hvad gør vi så?

Jeg oplever samme problem, så mon ikke det er en fejl hos TDC, der giver meddelelsen og at denne fejl snart er løst. Mails kan tjekkes vis webmail på TDCs hjemmeside.

Jeg har haft et lignende problem på min Mac, som jeg skrev et indlæg om for nogle timer siden. Nu fungerer alt igen tilsyneladende som før, uden jeg har foretaget mig andet end at skrive et indlæg her. 

Jeg vil dog gerne se et svar og en forklaring om fænomenet fra TDC, for man godkender jo ikke en server, der kan indebære en risiko. 

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hej Alle der har haft dette problem.

Det mest sandsynlige kan være at tiden på Serveren er blevet justeret forkert (evt. hvis der er gået kluder i en automatisk justering efter en time server.) for at et sikkerhedscertifikat kan bruges uden fejl SKAL tiderne på Server, og klient ligge indenfor 24 timer  Hvis dette ikke er tilfældet, vil certifikat meddelelsen vises. Det kan f.eks. også ske hvis man har en bærbar der er løbet helt tør for strøm. Så det første man bør kontrollere er om ens egen tid på ens egen enhed er justeret korrekt. Hver gang jeg har haft dette problem med en enhed har det været tiden på enheden der på en eller anden måde er blevet fejljusteret.

Venlig Hilsen

Brian

Hej og tak for svar!

I mit tilfælde løste problemet sig selv, måske har TDC selv opdaget fejlen og rettet den. Problemet opstod på en stationær computer, så det var ikke et problem med tiden, men så længe mailen fungerer, er jeg glad :-)

Vh AJ07

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P