Åbning af vedhæftede filer

• Deltager
  • 2 kommentarer
Jeg har installeret Windovs 8.1 i stedet for Windovs 8, og nu kan jeg pludselig ikke åbne vedhæftede filer i docx. Jeg har Word på pc en.

Er der en der kan hjælpe mig?

PDS

5 Kommentarer

Hej.

Jeg antager at det er filer, vedhæftet til email, der drejer sig om, men hvilket email-program er det?

Åbnes det benyttede emailprogram (browser eller lokal klient) fra startsiden (ModernUI - den med de store fliser), eller i et skrivebordsprogram (f.eks. via en genvej på skrivebordet)?

Hvilken version af Microsoft Office (Word og eventuelt Outlook) er installeret?

Det er kun de nyeste Office-versioner, der er helt kompatible med Windows 8.1.

Er Windows Update indstillet til at opdatere alle programmer fra Microsoft, eller kun Windows?

Hvis kun Windows opdateres kan der mangle opdateringer til Office.

Kommer der nogen fejlmelding - og hvilken?

Hej MS-Erik

Min mail er TDC mail, og jeg åbner det på skrivebordet.

Min microsoft office er model 2007 og alt Microsoft bliver jævnligt opdateret automatisk.

Der kommer ingen fejlmeldinger.

Venlig hilsen

Yman

Hej.

Microsoft Office 2007 skulle ikke være for gammel til Windows 8.1, så der må være sket et eller andet galt ved opdateringen fra Windows 8 til windows 8.1.

En måske drastisk løsning kan være at geninstallere Microsoft Office, eller køre en reparationsfunktion, hvis sådan en er tilgængelig. Start Word, klik på den runde knap øverst til venstre, klik derefter på Word-indstillinger, klik derefter på Ressourcer, og klik derefter på knappen Diagnosticer. Det skulle finde eventuelle fejl. Der kan blive brug for den originale installationsCD til Office, hvis der bliver brug for filer, der ikke findes på computeren.

Ellers prøv at klikke med højre musetast på den vedhæftede fil, og derefter på Åbn med... (hvis det er muligt). Er det muligt, så vælg Word, og vælg at Word skal være standardprogram til pågældende filtype.

Kan man ikke vælge "Åbn med...", så kopier den vedhæftede fil til skrivebordet, og prøv metoden med at højreklikke. Hvis det heller ikke hjælper har jeg desværre ikke flere løsningsforslag.

Hej MS-Erik

Tak for hjælpen indtil nu.

Hvis man geninstallalerer Office 2007, som jeg stadig har liggende, hvad sker der så men alle de Word dokumenter der ligger på PCen?

Hilsen

Y man

Hej.

Der sker ikke noget med Word-dokumenter, der allerede ligger på computeren (medmindre de er lagt ind i samme mappe som selve Word-programfilerne, men det er usandsynligt). Men det er altid en god idé at tage en backup at sine datafiler inden større ændringer på computeren foretages.

Jeg vil foreslå som det første at prøve at få Word til at kunne åbne filerne ved at højreklikke og se om det ikke herved er muligt at vælge Word som standardprogram for pågældende filtype.

I computerens kontrolpanel er der sandsynligvis et punkt, der hedder Standardprogrammer. Prøv dette, her kan man se og ændre hvilket program der bruges til at åbne de forskellige filtyper med.

Jeg vil foreslå ikke at afinstallere den eksisterende Officepakke, men i stedet for indsætte CD'en. Det vil sandsynligvis bringe en valgmulighed frem, hvor en af mulighederne er at reparere installationen. Dette er muligvis samme funktion, som jeg tidligere nævnte som en diagnosemulighed med funktioner inde i Word.

Først hvis reparation ikke hjælper foreslås den mere drastiske løsning at afinstallere Office pakken fuldstændig, og derefter geninstallere det. Da dette også omfatter Outlook mistes alle Outlook-indstillinger sandsynligvis, men hentede mail burde ligge i databasefiler af typen .pst, og burde overleve. Men det tilrådes på det bestemteste at tage en backup at disse outlook-datafiler, da jeg ikke er sikker på om de overlever eller bliver erstattet med nye tomme filer (og så er alle mails væk). Det skulle være muligt at finde placeringen af outlook-datafilerne ved i Outlook at klikke på "Filer" og derefter på "Datafilstyring".

Som jeg tidligere har nævnt kan det måske give komplikationer at fjerne gammel Office helt og derefter nyinstallere. Dels fordi der skal hentes og installeres en masse opdateringer, dels kan der muligvis blive problemer med aktivering af programmet, hvis det tror at det nu er installeret på to computere selv om der kun er licens til én computer.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)