Åbne Homedisken

Har problemer med at åbne homedisken, så jeg kan lægge dokumenter mm. ind. Det er lykkedes én gang, men siden har den været hermetisk lukket, og TDCexperterne ved tilsyneladende heller ikke, hvad der er fejlen, for nu har jeg ventet ca. 14 dage på svar. Jeg har geninstalleret flere gange uden at det hjælper. De ting, som det lykkedes mig at lægge ind, kan jeg sagtens gå ind og se, men nu er der som sagt lukket for adgang.Kan nogen hjælpe? Kan nogen fortælle mig, hvilken sti, der skal stå under homediskens egenskaber? Der stod Z, men det vil computeren ikke acceptere... ?

6 Kommentarer

Åben homedisk medieafspiller.

Tryk på svensknøglen og log ind

Tryk på opret drev på pc.

så skulle den gerne være der

Er enig med andre - nu skal vi bare klare os selv. Jeg er nu så langt ud, at jeg har sendt en klage over TDC's manglende svar på adskillige mails til en bestemt medarbejder på Hotline. Ved dog, at han læser dem, da han høfligt kvitterer for at have læst mine mails.

Hvis jeg heller ikke hører noget på denne klage, må jeg jo videre til Forbrugerklagenævnet.

Jeg har stadig problemer med min HomeDisk, som er købt og betalt den 29/7-10, men TDC har åbenbart ikke evner til at hjælpe deres ellers meget trofaste kunder (34 år). Mit problem er, at jeg ikke kan åbne TDC HomeDisk Mediafspiller, hverken ved at klikke på ikonet eller når jeg skriver Homedisk - uden noget hverken foran eller bagved - i browseren - jeg får bare at vide, at der ikke er adgang til siden.

Den eneste måde, jeg kan få adgang på, er ved at skrive ip-adressen i browseren, men det er vel ikke det, der er meningen.

Og nedennævnte: 

"Åben homedisk medieafspiller.

Tryk på svensknøglen og log ind

Tryk på opret drev på pc.

så skulle den gerne være der"

er afprøvet. Måske skulle TDC have overvejet noget mere afprøvning, inden det blev sendt ud i handlen. Der er tilsyneladende andre end mig, der har de samme problemer.

Overvejer seriøst at opsige alle mine aftaler med TDC - dvs. mobilabonnementer, fastnet, Homeduo, Homedisk.

Jeg orker simpelthen ikke at bruge flere timer på Hotline, som alligevel ikke kan hjælpe. De har blot fejlmeldt sidst i juli måned, og så har jeg i øvrigt ikke hørt et eneste ord siden. Forsøgte faktisk at gå i en butik forleden, men næ næ, der kan man sandelig heller ikke få hjælp.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints thomasr har modtaget fra andre medlemmer.

Kære bente og Susanne1,

Allerførst - jeg er ked af at I har svært ved at få brugbar hjælp, når I henvender jer ad de normale kanaler. Derfor er det godt at se, at I tager jer ulejligheden at skrive herinde på Forum.

Jeg vil gerne prøve at hjælpe jer med jeres problemer med HomeDisk. Jeg synes selv det er et fantastisk produkt - og jer er sikker på at det også er i den forventning, at I har købt HomeDisk.

Standardsvaret på problemet er helt som bimmer skriver, men når det nu ikke virker, så har jeg

brug for at vide lidt mere om hver af jeres installationer for at kunne hjælpe specifkt. Jeg vil bede jer skrive en privat meddelelse til mig med følgende informationer:

• Telefonnummer, som bredbånd og HomeDisk er tilknyttet.
  • Brugernavn på TDC login.
  • Også gerne den email adresse som blev angivet / bekræftet da I installerede HomeDisk.
Når vi har fundet en løsning skal jeg nok beskrive det her på Forum. Man sender en privat meddelelse til mig ved at trykke på mit navn/motiv til venstre for denne besked og derefter vælger send en privat meddelelse under "kontaktoplysninger" helt til højre.

Med venlig hilsen

Thomas - Produktansvarlig for HomeDisk

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints thomasr har modtaget fra andre medlemmer.

Kære Bente,

Jeg har nu været i dialog med Susanne1 – og fundet en løsning, der virker.

Nogle gange er det ikke nok, at skrive ”homedisk”, der skal skrives 192.168.1.5 i stedet – det er HomeDiskens IP-adresse.

Man kan derfor oprette sin egen genvej til medieafspilleren på denne måde:

• på skrivebordet skal du højreklikke musen og vælg ”ny” – ”genvej”
  • nu skal du angive hvor elementet er placeret. Skriv: ”http://192.168.1.5”  (uden ””) og klik på ”næste”
  • Giv linket et navn, f.eks. ”Min Medieafspiller” og klik på ”udfør”.
Nu skulle du gerne have en genvej (skrivebordsikon) på skrivebordet, som fungerer. Ved at højreklikke på det kan du vælge et nyt ikon, hvis du ikke er tilfreds med det motiv, der blev valgt automatisk.

Hvis oprettelse af netværksdrev også fejler, kan det være nødvendigt at oprette det ”manuelt”. Vi har lavet nogle vejledninger, som hjælper de fleste, der har haft de problemer, du beskriver.

Generel hjælp / inspiration til HomeDisk finder du hér: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23462

Hjælp til at oprette netværksdrev i stifinder: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23890

Hjælp til manuel oprettelse af netværksdrev: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=25677

vær dog opmærksom på, at der kan være behov for at du skriver \192.168.1.5homedisk i stedet for \homediskhomedisk, hvis du er nødsaget til at foretage manuel oprettelse af drevet.

mvh

Thomas – Produktansvarlig for HomeDisk

Kære Bente (og Thomas)

Efter stor tålmodighed og vilje fra Thomas' side virker det nu.

mange hilsener fra en glad

Susanne

hej alle sammen 

hvordan åbner man sin homedisk på en mac

den bliver ved med at sige at den er låst

kh fra en frustret pige

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(