Mangler du undertekster?


Omdømme 6
Badge +6
Mangler du undertekster på dit tv, så kan det skyldes at du skal aktivere dem først.

Der findes rigtig mange forskellige fjernsyn, så der findes mange forskellige metoder til, hvordan du aktiverer dem - det kommer nemlig helt an på dit fjernsyn.

nyere Samsung TV kan du aktivere dem på følgende måde:
  1. Tryk på knappen "Ad/Subt" i bunden af fjernbetjeningen
  2. Aktivér herefter undertekster

Virker det ikke, så tjek at sproget står korrekt til dansk eller forsøg at slå fra/til igen.

LG kan du gøre følgende:
Undertekster kan findes på knappen "Q.Menu", men der kan også være en separat knap der blot hedder "Subtitles".

Vi samler her jer brugeres input om andre fjernsyn:

Radiomanden om Ældre Samsung og Panasonic TV:

På ældre Samsung er det under Menu -> System, på Panasonic er der på STTL på Remoten.

Per K om Sony:

På Sony TV er det ikke altid det samme angående DVB undertekster, for de ELSKER at ændre deres fjernbetjenere og hvordan funktioner fungerer fra model til model.
Men ved rigtig mange af de lidt ældre TV modeller er der en tast med en TV skærm, der har en stiplet linie som indikation for undertekster. Den findes typisk lige ved siden af AUDIO tasten.


Johannes316 om Phillips:

Jeg har et Philips fra 2012 - På fjernbetjeningen nederst til venstre tryk på knappen "subtitles", og frem kommer tre muligheder. 1. undertekster fra - 2. Undertekster til. -.3. Automatisk....
Min stod på automatisk og virker på andre kanaler, men ikke på Viasat Film Premiere, så jeg satte den på 2. Undertekster til, og vupti kom underteksterne.


Tak for jeres input!

Sidder du med et andet mærke tv, så del gerne metoden til hvordan du har aktiveret dem, så opdaterer jeg denne tråd med jeres input, så det kan hjælpe andre brugere :)

Vh

30 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9
På ældre Samsung er det under System, på Panasonic er der på STTL på Remoten.
Omdømme 6
Badge +6
Tak for input, Radiomanden.

Jeg har opdateret tråden :)

Vh
Jeg har et LG tv og mangler undertekster, hjælp..
Omdømme 6
Badge +4
Jeg har et LG tv og mangler undertekster, hjælp..
Kig i manualen til dit tv.

Mvh.
Hvor kan man se hvilke og hvad tid de forskellige film bliver vist?
Omdømme 7
Badge +9
Det kan man på kanalens EPG, den går 7 dage frem.
Omdømme 7
Badge +2
På Sony TV er det ikke altid det samme angående DVB undertekster, for de ELSKER at ændre deres fjernbetjenere og hvordan funktioner fungerer fra model til model.
Men ved rigtig mange af de lidt ældre TV modeller er der en tast med en TV skærm, der har en stiplet linie som indikation for undertekster. Den findes typisk lige ved siden af AUDIO tasten.
Jeg har et Philips fra 2012 - På fjernbetjeningen nederst til venstre tryk på knappen "subtitles", og frem kommer tre muligheder. 1. undertekster fra - 2. Undertekster til. -.3. Automatisk....
Min stod på automatisk og virker på andre kanaler, men ikke på Viasat Film Premiere, så jeg satte den på 2. Undertekster til, og vupti kom underteksterne.
Hvor finder man EPG på et Sony tv
Til Morpolo. Programtider kan ses på DR's TV-oversigt på side 10.
https://www.dr.dk/tv/oversigt
Ang. DVB undertekster, som jeg kan forstå ViasatFilm benytter, så selv om mit TV kan optage udsendelser til senere brug på en ekstern harddisk, så forsvinder disse DVB undertekster ved optagelsen. Dette er den største ulempe ved DVB undertekster.
Mange andre kanaler benytter "normale" undertekster, som ikke forsvinder ved optagelsen.
Omdømme 6
Badge +6
Hej alle,

Tusind tak for jeres gode input - fortsæt endelig med det! :)

Jeg har netop opdateret tråden med jeres kommentarer.

God søndag!

Vh
Hej.
Jeg har et Sony Bravia og kan ikke finde ud af hvordsn jeg får undertekster på?
Jeg mangler undertekster på mac
Ang. DVB undertekster, som jeg kan forstå ViasatFilm benytter, så selv om mit TV kan optage udsendelser til senere brug på en ekstern harddisk, så forsvinder disse DVB undertekster ved optagelsen. Dette er den største ulempe ved DVB undertekster.
Mange andre kanaler benytter "normale" undertekster, som ikke forsvinder ved optagelsen.


Det har intet med DVB undertekster at gøre, men med dit TV. Nogle bokse/TV/PC-tunere etc. optager med underteksterne, andre optager uden, andre igen optager så du stadig selv kan vælge om de skal vises.
Omdømme 7
Badge +2
Ang. DVB undertekster, som jeg kan forstå ViasatFilm benytter, så selv om mit TV kan optage udsendelser til senere brug på en ekstern harddisk, så forsvinder disse DVB undertekster ved optagelsen. Dette er den største ulempe ved DVB undertekster.
Mange andre kanaler benytter "normale" undertekster, som ikke forsvinder ved optagelsen.


Det har intet med DVB undertekster at gøre, men med dit TV. Nogle bokse/TV/PC-tunere etc. optager med underteksterne, andre optager uden, andre igen optager så du stadig selv kan vælge om de skal vises.


Jep, eks. så har min Dreambox 7020 HD ingen problemer på det felt, fordi den optager det hele som Transport Stream (.ts filer), altså som TV signalet bliver leveret uden at røre ved noget af det.
Så her følger samtlige lydspor og undertekster også med, som jeg kan skifte frem og tilbage imellem med boksens egen indstillinger når jeg afspiller optagelserne.
Hejsa... Har et Sony tv. Nogle dage kommer der danske undertekster på de film der ligger til leje eller gratis. Andre dage gør der ikke, og der er ikke ændret noget på tv indstillingerne. Dette fænomen eksisterede også før den gratis pakke. Af og til har vi held med at begynde filmen forfra igen, men ikke altid. I går prøvede vi 3 film, men ingen af dem viste danske undertekster, selvom skiltet "undertekster ændret til dansk" susede forbi. Er noget træt af det:
jeg har et LG tv hvordan for jeg undertekst på viasat kan ikke finde min manuel
Omdømme 7
Badge +1
Håber denne kan hjælpe
https://forum.yousee.dk/kabel-tv-8/mangler-du-undertekster-pa-viasat-film-98361
Omdømme 7
Badge +9
Det er et Link til denne side.
Omdømme 5
Badge +2
jeg har et LG tv hvordan for jeg undertekst på viasat kan ikke finde min manuel

Det kan variere lidt fra tv til tv, men typisk skal du finde en menu-knap (evt. Q.Menu) på din fjernbetjening, og derefter bør der komme noget frem omkring undertekster på skærmen.
Hej.
Jeg har et Sony Bravia og kan ikke finde ud af hvordsn jeg får undertekster på?

Det er på knappen med symbolet firkant med fire prikker. På min fjernbetjening er den ved siden af 0.
Vh Betina
Kan man ikke få tekster på danske film på viasat film premiere
Omdømme 7
Badge +9
Danske film er ikke tekstede.
Øv øv . Men tak for svaret

Besvar