Spørgsmål

YouSee Webmail og MitYousee virkert ikke !


Badge

Webmail har ikke virket i ca. en uge nu !
Mit YouSee har heller ikke virkert i samme periode.
Det er heller ikke lykkedes at checke noget ang.YouSee driftstatus.
Vi har dog ikke haft problemer med at streame YouSee TV.

I går virkede webmail., men igen i dag er alt gået i sort: “yousee.dk var for lang tid om at svare.” !!!!

Info på BT for to timer siden at YouSee er oppe igen https://www.bt.dk/samfund/yousee-er-oppe-igen

Sidder i Spanien.. og her virker YouSee webmil altså IKKE  !!! 

Hallo… er der nogen der kan fortælle hvad der sker… ?

 

 

 

 

 


7 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Der har være en afbrydelse, i hvert fald delvis, der har ikke været nogen her, kan muligvis være fordi jeg har Fiber, i den periode har Mail også været ramt, det er rigtig nok at det er oppe igen, men hvorfor du ikke kan komme igennem fra udlandet vides ikke, du kan prøve at vælge en anden udbyder og se om det hjælper på problemet, er der problem med at komme på fra andre enheder.?

Omdømme 5
Badge +8

Hej @elinsen 

Det er nogle gode forslag Radiomanden kommer med - altså det her med at teste om det er på flere enheder, eller om det samme sker på et andet netværk. F.eks. mobildataforbindelsen, hvis I har mulighed for at teste det? 

Nu ved jeg ikke hvilken type netværk der er tale om, men der kan desværre sagtens være noget der blokerer på et udenlandsk net - hvorfor det så skulle blokere for webmail og Mit YouSee, og ikke f.eks. YouSee Play, har jeg ikke noget godt bud på. Det er også mere for at sige, at det kan være svært for at fejlsøge på, hvis vi ikke kan genskabe det på dansk netværk. 

Omdømme 7
Badge +9

Jeg har været ude for, at når man er på et udenlandsk net, så er der nogen som er bedre end andre, kan ikke lige huske hvilket land jeg var i men i det land var der er problem med Vodafone, som bruges i en del lande, med da der blev skiftet til anden udbyder var der ikke et problem.

Badge

Blot til info..

Efter mit opslag her på forum, ringende jeg til YouSee og fejlmeldte (det var vanskeligt at finde YouSee’s tlf. no. da der ikke var tilgang til nogen som helst af YouSee’s sider !!)
YouSee kunne umiddelbart ikke løse problemet.
Alt begyndte at virke normalt igen 2 dage efter, og nu i dag - altså efter yderligere to dage - har YouSee svarer på min Gmail, at de kan ikke genskabe problemet.

Jeg er i Spanien på en spansk router, pt. ca. 45/45 Mbit. I den “dårlige periode” var der ingen adgang til  YouSee uanset om vi køret via routeren eller på mobilt bredbånd med henh.. to forskellige Android telefoner, og Anddroid tablet eller IPad. Det virkeder heller ikke fra PC Win10… testede med tre forskellige browsere. 

Mvh

JR 

 

 

Omdømme 7
Badge +9

Det er ikke normalen at det er besværligt at bruge telefon/PC eller andet på net i udlandet, har brugt det l mange lande uden noget, Har dog aldrig været på WI-Fi forbindelser på Holeller eller andet, jeg ønsker ikke at bruge åbne net, så der er kun brugt Mobildata, har kun har et problem med Vodafone, men ikke i alle lande.

Det hænder, at kunder hos andre danske udbydere heller ikke kan tilgå yousee.dk. De dukker op engang imellem. Hvor blokeringen plejer at ligge, ved jeg ikke (i en firewall?).

 

Du kan evt. lave en traceroute (i en win10 kommandoprompt) til yousee.dk og se, om der i det mindste er en farbar rute hjem til dem...

tracert yousee.dk

 

Det kan f.eks. se sådan ud:

6  telia.iad02.atlas.cogentco.com (154.54.12.62)  76.379 ms  76.424 ms
 7  rest-bb1-link.ip.twelve99.net (62.115.123.122)  76.575 ms ash-bb2-link.ip.twelve99.net (62.115.123.124)  76.875 ms
 8  ash-b1-link.ip.twelve99.net (62.115.143.121)  76.742 ms  76.671 ms
 9  tdc-ic341760-ash-b1.ip.twelve99-cust.net (62.115.171.7)  77.079 ms  76.704 ms
10  ae2-0.khk7nqp7.dk.ip.tdc.net (83.88.1.133)  176.822 ms  176.833 ms
11  * *
12  * *
13  cpe.xe-8-1-1-199.vbr31nqe10.dk.customer.tdc.net (128.76.55.18)  167.882 ms  167.772 ms
14  193.3.142.47 (193.3.142.47)  168.108 ms  168.550 ms
15  * *

 

Der er stjerner resten af vejen efter 193.3.142.47. Det er helt normalt, og vi er nu inde i TDCs net.

 

Alternativet er, at tilgå din mail igennem et postprogram. Selve posten ligger nemlig på franske servere. Det er kun fælles-login’et, som ligger hjemme hos Yousee.

Besvar