Jeg har forgæves forsøgt at sætte min YouSee mail op i Outlook appen, men det viser sig, at den ikke understøttet POP3 - kun IMAP.
YouSee, er det korrekt forstået, at i 2017 - en tid hvor ALLE mail-udbydere med respekt for sig selv tilbyder IMAP til de millioner af mobile enheder, der findes på markedet - undersøtter YouSee STADIG ikke IMAP?
Denne guide skulle hjælpe.
https://kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning/mobil/android
https://kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning/mobil/android
Nu er det jo hverken en guide til IMAP eller Outlook opsætning, så det er sølle løsning på et problem, som YouSee/TDC for længst burde have løst.
Det er selvfølgelig andre muligheder, men de har også ulemper, som praktisk talt gør dem ubrugelige:
- Opsætning af YouSee mail som ekstern mail i en mailserver, som understøtter IMAP (f.eks. GMail eller Outlook.com): Tiden imellem synkroniseringer måles ofte i timer frem for minutter - ikke så fedt, hvis man sidder og venter på en hastesag per email.
- Videresendelse af emails fra YouSee mail til mailserver, som understøtter IMAP: Problemer med afsenderadresse, både for indgående og udgående mails.
Man har vel lov til at håbe på, at lidt fokus på manglen af IMAP, kunne få YouSee til at overveje supportering af det.
Det er selvfølgelig andre muligheder, men de har også ulemper, som praktisk talt gør dem ubrugelige:
- Opsætning af YouSee mail som ekstern mail i en mailserver, som understøtter IMAP (f.eks. GMail eller Outlook.com): Tiden imellem synkroniseringer måles ofte i timer frem for minutter - ikke så fedt, hvis man sidder og venter på en hastesag per email.
- Videresendelse af emails fra YouSee mail til mailserver, som understøtter IMAP: Problemer med afsenderadresse, både for indgående og udgående mails.
Man har vel lov til at håbe på, at lidt fokus på manglen af IMAP, kunne få YouSee til at overveje supportering af det.
Jeg er ved at tilknytte ekstern mail fra anden mail server til min YouSee webmail. Det er imidlertid vigtigt at de eksterne mails forbliver på den eksterne server og ikke slettes, da de også skal kunne tilgås af andre. Det er således nødvendigt at tilgå den eksterne server med IMAP, da POP3 jo sletter mails på den oprindelige server. Jeg kan forstå, at YouSee allerede sidste år er gjort bekendt med dette problem, men stadig ikke understøtter IMAP. Mit spørgsmål er derfor:
Hvornår kan YouSee's kunder forvente, at YouSee opgraderer sin webmail konsol, så den understøtter IMAP tilgang???
Jeg håber dette forum også læses af nogle af de ansvarlige personer i YouSee, som træffer beslutninger, så YouSee webmail produkt bliver tidssvarende.
Hvornår kan YouSee's kunder forvente, at YouSee opgraderer sin webmail konsol, så den understøtter IMAP tilgang???
Jeg håber dette forum også læses af nogle af de ansvarlige personer i YouSee, som træffer beslutninger, så YouSee webmail produkt bliver tidssvarende.
Nu opgraderes mailkonti så der bliver mere plads (også på tide).
Men kommer der mon IMAP understøttelse?
Det tvivler jeg stærkt på, Man kan undre sig over, at Yousee bruger ressourcer til en bedre platform, som ingen bruger.
Det tvivler jeg stærkt på, Man kan undre sig over, at Yousee bruger ressourcer til en bedre platform, som ingen bruger.
Den er måske lige så skrøbelig som mange andre af koncernens underlige hjemmestrikkede løsninger: De tror ikke på, at platformen kan klare almindeligt brug. Og derfor har de begrænset tilgangen til pop3, så systemet ikke belastes af, at kunderne tilgår deres sendte mail etc.
IMAP er jo også kun noget for de virkelig paranoide der er bange for big brother.
Via POP3 findes der jo allerede krypteringsformer for mails.
Jeg har eks. sat min Thunderbird op til at anvende SSL/TLS via port 995 alt efter hvad der er til rådighed af de to krypteringsformer.
SSL kryptering er så også den mest udbredte form. Det er også den der anvendes til NNTP, som i daglig tale hos de rigtig gamle internet brugere er bedre kendt som Usenet, noget som TDC også i sin tid gav adgang til via deres egen news server.
Besvar
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.