Windows Live Mail problemer
Udgående port : 587
Indgående port: 995
Og sikker forbindelse er tjekket af.
Jeg har uden problemer benyttet Live Mail indtil nu!
Jeg bruger Windows 10.
Nogle forslag....?
https://kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning/mailsupport
Kan din mail bruge TLS kan du bruge 587, med SSL er det i stedet 465.
Jeg vil høre om du har fået løst problemet, og om du har kunne bruge Slangefars svar? Hvis du kunne bruge svaret, så må du meget gerne markere det som "bedste svar" 🙂
Katrine, YouSee Forum Team
Startede med YouSee "webspeed", alt kørte perfekt.(Live mail)
Så fik jeg windows 10, hvilket betød, at Microsoft fjernede min Live mail, og som erstatning fik jeg en Mail app - hvor jeg i første omgang godt kunne fortsætte med Webspeed, iht. nævnte opsætning (Keniko).
Nu har jeg for kort tid siden fået en ny Win.10 opgradering, nu er min mail app. væk, og uanset jf. YouSee´s opsætningsforslag, kan det ikke lade sig gøre.
Microsoft lader bolden gå videre til YouSee, det er udbyderens problem. YouSee har svaret, at Pop3 ikke er kompatibel med Win.10 som den er i dag - noget med IMAP - fuldstændigt tåbeligt at en bruger skal bakse med et sådan problem.
Min kloge kone siger, hvorfor kan YouSee så ikke få den kompatibel med Microsoft??
Hvis man køber en ny computer i dag, er YouSee så ude af billedet, og kun Microsoft tilbage!
Så kære Katrine "YouSee team" du kommer med i min aftenbøn, hvis du kan hjælpe her.
mvh/Torben Quist
Mit problem blev ikke løst med Slangefars løsning. Mit gamle mailprogram virker ikke.
Den indbyggede mail app i Windows 10 er ikke brugbar, da man ikke kan oprette undermapper!
Jeg prøver pt. at bruge Slangefars råd og anvender Thunderbird....Den er nem at opsætte...
Afventer at Yousee får ordnet problemet......
Keniko
Torben
Man kan sagtens både sende og modtage YouSee email med mailappen i Windows 10, men der er en lille uhensigtsmæssighed i oprettelsesboksen i mailappen.
Det er afprøvet med mailappen i den nyeste Windows 10, version 1703 build 15063.296.
Man åbner mailappen og klikker på Indstillinger > Administrer konti > Tilføj konto. Så vises en boks, hvor nederste valgmulighed tilsyneladende er "Anden konto, POP, IMAP". Men valg af denne virker ikke sammen med YouSee Mail. Brug piletast ned, så vises yderligere en mulighed, "Avanceret installation". Den skal vælges,
Så vises en ny boks, hvor man skal vælge "Internetmail".
Så vises endnu en ny boks, som man udfylder med de mailindstillinger, der gælder for YouSee og brugerens egen mailkonto. I feltet "Kontotype" er det vigtigt at vælge "POP3".
Der er ingen mulighed for indtastning af porte, men den praktiske afprøvning viser at det virker alligevel. Det vides ikke om det skyldes at standardportene bruges eller om oplysninger automatisk hentes fra YouSee. Hvis det er standardporte kan man risikere at det holder op med at virke hvis YouSee bruger andre porte end standardportene.
Har prøvet både at sende mail og modtage mail, og begge dele virker. Men POP3 har sine begrænsninger. Det anbefales at bruge Microsoft Outlook.com eller Google Gmail i stedet for YouSee Mail. Har man en Microsoft-konto, f.eks. i forbindelse med Windows 10, har man allerede en mailkonto hos Microsoft, måske skal man blot oprette en entydig outlook-mailadresse hvis man logger på sin Microsoft-konto med en YouSee-mailadresse.
Så vidt jeg kan se bliver mails på serveren ikke slettet når de hentes af mailappen. Derimod kan man begrænse den tidsperiode, hvor mails hentes fra serveren.
Du har ret i, man bør nok tage "tyren ved hornet" og oprette en ny mail adresse.
Måtte jeg i den forbindelse spørge jer "superbrugere", et af de problemer jeg ser for mig, er ikke mine private mail adresser, for at tilskrive dem - men hvad med det "offentlige" skat, kommune, borgerservice, udbetaling Danmark, varme, vand, el etc. kan det gøres under et f.eks. via nemid, eller!!
Det kunne være spændende at høre jeres erfaring.
mvh/Torben
Hej
Jeg har samme problemstilling som danglish.
På samme måde oplevede jeg også, at windows kom med en stor update, hvorefter mailkontoen hele tiden siger at kontooplysningerne er forældede. Lige meget hvor meget man retter dem, er det det samme.
Dog ser outlook ikke ud til at have problemerne. Det er kun @gmail.com!
Jeg synes, jeg så et sted på nettet, at i opdateringen har man fået slettet den fil, som sørgede for at huske mailoplysningerne.
Jeg kan ikke forstå, at så en irriterende fejl endnu ikke er rettet.
Det er bare ikke i orden!
Hvis det er det gamle Live Mail-program, der bruges, kan problemerne skyldes, at dette program er udgået, og vedligeholdes ikke længere af Microsoft. Man kan ikke regne med at programmet fungerer i en ny Windows 10.
Hvis man oplever problemer med at hente mail fra gmail.com men ikke fra outlook.com er årsagen sandsynligvis en sikkerhedsindstilling i Google gmail-opsætningen., som blokerer for at visse mailklienter, som Google påstår er mindre sikre, kan hente mail fra gmail.com. Man kan rette dette i indstillingerne til sin Google-konto.
Vær opmærksom på at flere oplysninger i de tidligere 3 år gamle indlæg er forældede, og passer ikke længere.
Besvar
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.