Svar

Webmail - ændre primær mail adresse

Omdømme 1
Badge +1
Hej,
Er det fortsat ikke muligt at ændre primær mail adresse
på YouSee webmail?
Hvor og hvordan ændres det?
icon

Bedste svar af Gandalf 25 October 2019, 23:55

Se original

11 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9
Hej mploug

Det er muligt og her findes en vejledning:
https://kundeservice.yousee.dk/mail/brug/afsender/persona

Hvis mit svar førte til løsning, må du gerne markere det som bedste svar 🙂
Omdømme 2
Hej, jeg har samme problem.
YouSee har i forbindelse med ændringerne på min mailkonto (TDC til YouSee) byttet om på min oprindelige primære og sekundær mailadresse. Dette ændres ikke ved at skifte status på afsender adressen:(
Webmail tømmes heller ikke længere automatisk, når mails hentes ned på pc.
Funktionen med at videresende kopi af mail fra webmail udløser periodisk fejl, hvor oprindelig afsender af mail får fejlmeddelelse om at modtagelse på den videresendte adresse blev afvist.
Det gik ellers så godt i årevis indtil YouSee begyndte at opdatere mail platformen.
Omdømme 2
Badge +1
Hej mploug

Det er muligt og her findes en vejledning:
https://kundeservice.yousee.dk/mail/brug/afsender/persona

Hvis mit svar førte til løsning, må du gerne markere det som bedste svar :)

Hej Kasper

Nej, det er ikke muligt :8 Heller ikke hvis man følger jeres vejledning. I har ligeledes byttet rundt på min primære og sekundære mailadresse, og jeg har haft fat i support flere gange. De forstår åbenbart ikke hvad problemet er, og har svaret mig, at når den "nye mail" kom, så var alt i orden,,,, not.
Jeg har førhen altid haft "mit navn@mail.dk" som den primære, og "konens navn@mail.dk", som den sekundære. Det sidste halve år har det været omvendt.
Og jeg kan ikke ændre det i den "nye mail": under "Primære kontoindstillinger" er det kun "konens navn@mail.dk" som er nævnt, og det er nedtonet, dvs der er ikke muligheder for at klikke andre muligheder frem.
Så det er en ommer !!
Se dette indlæg i en anden tråd, og se hvad @Kasper eller andre eventuelt har svaret.

https://forum.yousee.dk/mit-yousee-27/vi-opgraderer-yousee-mail-find-hjaelp-her-103182/index6.html#post139870
Omdømme 1
Hej. Jeg har det samme problem, og har kontaktet support. Der fik jeg bare et BS svar om at platformen slet slet ikke var på plads og at det ville være meget bedre at oprette en webmail et andet sted, da man overhovedet ikke kunne sige hvornår der blev rettet op på noget som helst. Det er ved at være en måned siden og jeg bliver lige pissed, hver gang jeg skal logge ind og bliver præsenteret for min sekundære adresse (konens). Jeg har efterhånden fulgt samtlige guides som diverse administratorer herinde har henvist til. Men, LISTEN UP GUYS!, jeres svar og guider er intet bevendt mht at løse det specifikke problem jeg og andre her i tråden henviser til. Lige siden sidste år (ja 2018!) har I rodet med mailen og har kun skabt problemer og er Gudhjælpemig ikke engang færdige endnu!!!? STRAM OP! Jeg(vi) her i husstanden har aldrig modtaget så meget spam som siden I har rodet med mailen. I flere måneder (mange) kunne man ikke gå ind og sætte filtre op, hvilket ellers fungerede fint før.
Omdømme 7
Badge +10
Har du prøvet med Mailindstillinger på Mit YouSee? Her kan man nedlægge alias og oprette til og med 5 primære mail konti.

Ja, der er desværre stadig store problemer - ca. hver 3. måned kan jeg pludselig enten ikke sende eller modtage mails.

De ændrede også min primære e-mailadresse, og jeg ved ikke, om det er årsagen til problemerne ?

Når man ringer (sket 2 gange her i sidste omgang ,men samlet utallige gange), så er de stakkels medarbejdere ikke klædt på til at løse problemet.

Når man skriver udførligt, så læser de det ikke ordentligt og beder om noget, man HAR sendt, og så sender man det samme igen, og så ender man med et svar, hvor der ingen løsning er overhovedet. Har haft den mail hos dem siden 1999, og ingen problemer haft, før de ændrede deres platform.

Jeg er kiste glad for at have fået lov at bevare min  oprindelige e-mailadresse (som er med i svar, trods ændringen), men

1. De penge de har betalt software-udviklerne skal retur til Yousee, og
  2. Det ville klæde dem rigtig godt, hvis de forstod problemet, - især når man beskriver det udførligt, men problemet bliver blot afvist, sorry to say

Det er ufatteligt at de ikke kan løse problemet - man får lyst til bare at glemme alt om yousee.

Min primær mail blev også ændret til min søns - og det kan åbenbart ikke ændres tilbage igen. Tag jer nu sammen YouSee !!!

Omdømme 7
Badge +10

Der er en nem løsning, brug en anden Webmail, har aldrig brugt en mail fra en udbyder.

Omdømme 7
Badge +9

Har du prøvet med Mailindstillinger på Mit YouSee? Her kan man nedlægge alias og oprette til og med 5 primære mail konti.

Hej i tråden 

Slangefar har fat i noget her. Se denne guide:
https://kundeservice.yousee.dk/mail/brug/separat-mailboks

Det tilbagevendende problem, som har kostet ikke bare timer, men dage at forsøge at løse, nemlig at pludselig kan man enten ikke modtage eller - oftest -  ikke sende mail.

Utallige henvendelser til Yousee og it-folk + mit antivirus program og meget mere, you name it,

men det der ser ud til at være problemet, er, at efter de lavede det ekstremt kedelige, at de ændrede til en anden primær adresse, så kan man  ganske vist godt konfigurere  til sin gamle svar-adresse mail (altså sætte sin gamle e-mailadresse ind som svar-mail-adresse - ganske som der vejledes ovenfor, at man kan inde på Yousee.s webmail),  så modtagerne kender afsenderen, men problemet er: 

Det virker kun periodisk !!!!!!!

Hver uge går det ned.

Er det stadig ikke muligt at ændre den primære adresse til ens gamle adresse ???????????????????

Det ville være intet mindre end en velsignelse.

Besvar