(Bruger du kun din mail via mailprogrammer som fx Outlook, vil du ikke opleve ændringer)
Hvordan kan jeg ændre indstillinger på min YouSee Mail?
Hvis du fx vil lave en ny kode til dit mailprogram, oprette en ny mailboks eller slette en eksisterende, skal du tilknytte din YouSee Mail til dit login. Se her hvordan.
Jeg vil gerne skifte mellem mine afsenderadresser. Hvad gør jeg?
Du har flere muligheder:
- Enten kan du skifte din standard afsenderadresse. Se hvordan her.
- Vil du gerne hurtigt kunne skifte mellem flere mailadresse, kan du oprette personaer. Læs mere om personaer og hvordan du gør her.
- Du kan også splitte dine mailadresser op. Det betyder, at hver mailadresse får sin egen, individuelle indbakke. Det betyder dog også, at den mailadresse som bliver flyttet til en ny indbakke ikke har mails, kontaktoplysninger, indstillinger som autosvar og lignende med over. Læs mere og se hvordan du gør her.
Jeg kan ikke logge ind på mit mailprogram fx Outlook
Det kan skyldes, at du skal have en ny adgangskode.
- Har du et Mit YouSee-login, kan du lave en ny kode der. Se i denne guide, hvordan du gør.
- Har du ikke et Mit YouSee-login, skal du skrive ind til os for at få en ny kode til dit mailprogram. Det kan du gøre ved at skrive på vores chat hverdage kl. 08:00-15:00.
Du finder chatikonet nede til højre på denne side inden for vores åbningstid.
Er det uden for vores åbningstid, kan du også sende os en mail, så svarer vi så hurtigt som muligt. Send mail til os.
Jeg kan ikke bruge de forskellige mailindstillinger på Mit YouSee. Hvad gør jeg?
Får du en fejlmeddelelse når du fx prøver at oprette en ny mailadresse? Så er det fordi, du ikke er på det Mit YouSee-login, som din mail er tilknyttet. Klik her for at få dine logins tilsendt.
Hvad gør jeg, hvis nogen af mine indstillinger er forsvundet?
Hvis nogle af dine personlige indstillinger er forsvundet, kan du nemt indstille dem igen. Se, hvordan du laver indstillingerne på ny her.
Jeg har mere end én mailkonto. Hvad gør jeg?
Tidligere var det kun muligt at have én gratis indbakke. Men fremover kan du have op til fem forskellige mailadresser med separate indbakker. Se her hvordan.
Mister jeg nogle mails, adresser eller lignende?
Nej, du beholder alle dine mails og mailadresser. Og alle dine mails bliver i de mapper, du har lagt dem i. De mails, du tidligere har lagt i Papirkurven, bliver dog slettet permanent.
Jeg kommer ikke videre fra min mailkontooversigt. Hvad gør jeg?
Kommer du ikke videre fra din mailkontooversigt, når du prøver at komme ind på din mail, kan det være, at du har ændret din kode til dit mailprogram. Ændringen af din adgangskode har slået igennem på dit mailprogram, uden du endnu har indtastet den nye kode. Du er derfor desværre blevet spærret.
For at komme ind på din mail igen:
- Indtast den rigtige kode til dit mailprogram — den vil dog sige, at du stadig er spærret.
- Vent 10 minutter, hvor du stadig er spærret.
- På de 10 minutter bliver den nye adgangskode aktiveret og du får adgang til din mail igen.
Indstillinger fra Mit YouSee
Når du bliver opgraderet til den nye mailplatform, skal tre af de indstillingsmuligheder du har, tilgås fra Mit YouSee i stedet for direkte på din mail.
Det gælder:
- Ny kode til dit mailprogram, fx Outlook eller når du læser mails på din mobil eller tablet via en app.
- Hvis du vil slette din mailadresse.
- Oprette flere mailadresser.
Find indstillingerne på Mit YouSee
Opdateret d. 9/5-2019