Vi opgraderer YouSee Mail - find hjælp her

Omdømme 7
Badge +9
Har du spørgsmål i forbindelse med opgraderingen af din YouSee webmail, eller er der noget, du er i tvivl om? Så kan du finde svar på de mest stillede spørgsmål i denne tråd.

(Bruger du kun din mail via mailprogrammer som fx Outlook, vil du ikke opleve ændringer)

Hvordan kan jeg ændre indstillinger på min YouSee Mail?

Hvis du fx vil lave en ny kode til dit mailprogram, oprette en ny mailboks eller slette en eksisterende, skal du tilknytte din YouSee Mail til dit login. Se her hvordan.

Jeg vil gerne skifte mellem mine afsenderadresser. Hvad gør jeg?

Du har flere muligheder:
  • Enten kan du skifte din standard afsenderadresse. Se hvordan her.
  • Vil du gerne hurtigt kunne skifte mellem flere mailadresse, kan du oprette personaer. Læs mere om personaer og hvordan du gør her.
  • Du kan også splitte dine mailadresser op. Det betyder, at hver mailadresse får sin egen, individuelle indbakke. Det betyder dog også, at den mailadresse som bliver flyttet til en ny indbakke ikke har mails, kontaktoplysninger, indstillinger som autosvar og lignende med over. Læs mere og se hvordan du gør her.

Jeg kan ikke logge ind på mit mailprogram fx Outlook

Det kan skyldes, at du skal have en ny adgangskode.
  • Har du et Mit YouSee-login, kan du lave en ny kode der. Se i denne guide, hvordan du gør.
  • Har du ikke et Mit YouSee-login, skal du skrive ind til os for at få en ny kode til dit mailprogram. Det kan du gøre ved at skrive på vores chat hverdage kl. 08:00-15:00.

Du finder chatikonet nede til højre på denne side inden for vores åbningstid.

Er det uden for vores åbningstid, kan du også sende os en mail, så svarer vi så hurtigt som muligt. Send mail til os.

Jeg kan ikke bruge de forskellige mailindstillinger på Mit YouSee. Hvad gør jeg?

Får du en fejlmeddelelse når du fx prøver at oprette en ny mailadresse? Så er det fordi, du ikke er på det Mit YouSee-login, som din mail er tilknyttet. Klik her for at få dine logins tilsendt.

Hvad gør jeg, hvis nogen af mine indstillinger er forsvundet?
Hvis nogle af dine personlige indstillinger er forsvundet, kan du nemt indstille dem igen. Se, hvordan du laver indstillingerne på ny her.

Jeg har mere end én mailkonto. Hvad gør jeg?

Tidligere var det kun muligt at have én gratis indbakke. Men fremover kan du have op til fem forskellige mailadresser med separate indbakker. Se her hvordan.

Mister jeg nogle mails, adresser eller lignende?
Nej, du beholder alle dine mails og mailadresser. Og alle dine mails bliver i de mapper, du har lagt dem i. De mails, du tidligere har lagt i Papirkurven, bliver dog slettet permanent.

Jeg kommer ikke videre fra min mailkontooversigt. Hvad gør jeg?

Kommer du ikke videre fra din mailkontooversigt, når du prøver at komme ind på din mail, kan det være, at du har ændret din kode til dit mailprogram. Ændringen af din adgangskode har slået igennem på dit mailprogram, uden du endnu har indtastet den nye kode. Du er derfor desværre blevet spærret.

For at komme ind på din mail igen:

1. Indtast den rigtige kode til dit mailprogram — den vil dog sige, at du stadig er spærret.
  2. Vent 10 minutter, hvor du stadig er spærret.
  3. På de 10 minutter bliver den nye adgangskode aktiveret og du får adgang til din mail igen.

Indstillinger fra Mit YouSee

Når du bliver opgraderet til den nye mailplatform, skal tre af de indstillingsmuligheder du har, tilgås fra Mit YouSee i stedet for direkte på din mail.
Det gælder:
  • Ny kode til dit mailprogram, fx Outlook eller når du læser mails på din mobil eller tablet via en app.
  • Hvis du vil slette din mailadresse.
  • Oprette flere mailadresser.

Find indstillingerne på Mit YouSee

Opdateret d. 9/5-2019

147 Kommentarer

Hvis man ikke har Yousee bredbånd hos Yousee, er det stadigvæk gratis at have Yousee webmailen?
Eller bliver Yousee webmailen lukket den 31. oktober?
Omdømme 7
Badge +10
Det vil koste Kr 59/måned for et netbasis abonement.
Omdømme 7
Badge +10
Nej, det er slut med gratis YouSee mail konto uden YouSee bredbånd . Har du en YouSee mail konto uden YouSee bredbånd, skulle du gerne have modtaget en automatisk generet mail. Du tilbydes her at din YouSee mail konto kan fortsætte, hvis du køber et "mail abonnement". Dette gælder desværre også YouSee kunder med YouSee mobilt bredbånd.

31. oktober er sidste frist for at svare hvis YouSee mail kontoen skal bevares. Hvornår YouSee fjerner konti uden reaktion aner jeg ikke.

Hvis du vil lade din YouSee mail konto leve videre, trykker du (vist nok) på en link i mailen eller ringer til YouSee på 70 70 40 40 senest 31/10.
Omdømme 1
Jeg har de seneste dage opleveret at jeg ikke har modtaget mail med vedhæftede filen. Det virker lidt tilfældig, hvornår jeg modtager henholdsvis ikke modtager mails med bilag, men generelt ser det ud til at være mails jeg sender fra min arbejdsmail. Kan problemet skyldes de igangværende opdateringer? Jeg er netop overgået til NetBasis.
Omdømme 7
Badge +2
Jeg har de seneste dage opleveret at jeg ikke har modtaget mail med vedhæftede filen. Det virker lidt tilfældig, hvornår jeg modtager henholdsvis ikke modtager mails med bilag, men generelt ser det ud til at være mails jeg sender fra min arbejdsmail. Kan problemet skyldes de igangværende opdateringer? Jeg er netop overgået til NetBasis.

Det skulle ikke have nogen indflydelse på vedhæftede filer.
Ved samtlige online shoppings jeg har foretaget de sidste par måneder, der har jeg ikke haft problemer med at modtage fakturarerne fra dem som vedhæftede PDF filer.
Jeg benytter TDC's mail server, fordi at jeg er gammel TDC kunde.
Jeg har de seneste par uger oplevet stigende problemer med udgående e-mail. På min PC anvender jeg mailprogrammet, Mozilla Thunderbird - som er et outlook lignende produkt. Det har været lidt skiftende om jeg kunne sende e-mails. Via webmail er der ingen problemer, men det er blot væsentlig mere besværligt for mig at bruge. Jeg er i øvrigt gammel TDC-kunde og har en mail.tele.dk mail-adresse. Udgående server er sat til:
TDC (DK)
asmtp.yousee.dk
port 587
Almindelig adgangskode
STARTTLS
Omdømme 7
Badge +10
Det ser korrekt ud. Har lige sendt en mail fra netop Thunderbird på port 587, og det fungerede fint. Prøvede også på port 465 som fejlede. Som jeg skrev i en anden tråd arbejder YouSee (TDC) på at opgradere mail platformen frem til 15/12, og det giver sikkert giver nogen gener i perioden.
Jeg kan ikke sende mail, hverken fra outlook eller min iphone. Jeg HAR sat port til 587.
Det virker som om det lykkedes en sjældent gang at få noget igennem, men for det meste timer den bare ud. Nogen der ved, om 'det burde gå over' ??
Tak for hurtigt svar, Slangefar. Godt at høre, at du er enig i opsætning. Jeg har netop igen prøvet at sende mail et par gange og får ikke mail afsted. Der kommer en vindue frem, hvor der står:

Status: Tilsluttet asmtp.yousee.dk
Forløb - her er en grafik som bare bliver ved at køre.

Men det er også tidligere set, at der kommer et andet vindue frem om at det mislykkedes. Vil du logge på med nyt password? Prøv igen? Annuller? - det kommer ikke lige nu.
Omdømme 7
Badge +2
Udgående server: asmtp.mail.dk
Port: 465
Sikkerhed: SSL/TLS

Test mail lige sendt igennem den som jeg har brugt de sidste mange år i Thunderbird og jeg oplever slet ikke nogen problemer.
Den test mail dukkede ret hurtigt op på min Gmail konto.
Omdømme 7
Badge +10
Jeg prøvede at sende endnu en test mail på port 587. Den var meget tæt på at time ud, men det lykkedes dog at sende mailen. Jeg bruger asmtp.yousee.dk
Også tak til svar fra ForumBruger2011 og Persen M. Jeg forsøgte mig også med port 465, men her får jeg samme kedelige oplevelse. Det er som om at Thunderbird prøver at logge ind på server for at sende mail, men at det mislykkes. Der er ikke problemer med at modtage mails til Thunderbird.
YouSee har netop bekræftet på Facebook, at de har problemer med udgående post. Der er ingen tidshorisont for hvornår det bliver rettet:(
Jeg har rettet serverporte på min mail konto på IPAD for 1 uge siden. I dag melder ipad så 12.673 nye mails og dem kan jeg ikke slette på een gang. Hvad sker der? Alle mails på webmail har jeg efterfølgende slettet. Der var 340 og min pc var forud for sletningen gået i gang med at hente 340 mails. Derfor gætter jeg at det er en fejl hos udbyder yousee.
Ingeborg
Ligesom Slangefar fik jeg 2 mails igennem på port 587 i aftes og efter typisk at vente 20 sek på hver mail - og lige før mailprogrammet opgav på grund af "timeout". I dag fik jeg "timeout" da jeg prøvede. Det lykkedes mig ikke at finde den information på facebook, som tommy.frandsen refererer til.
Omdømme 7
Badge +10
Test mail port 587 virker (asmtp.yousee.dk)
Test mail port 465 fejler (asmtp.yousee.dk)
Efter, at have læst diverse kommentar. Fornemmer jeg alligevel, at jeg stadig kan bibeholde min e-mail, som jeg oprettede hos: YouSee? Frygtede, at jeg var tvunget til at oprette en ny e-mail? Virker som om, at jeg stadig kan bibeholde e-mail. Selvom, at YouSee opgradere: YouSee Mail. Har jeg forstået dette korrekt?
Omdømme 7
Badge +10
Ja, der kan haves en You See mail selv om der ikke længere haves You See bredbånd, det koster Kr. 59/måned, som også skrevet tidligere i denne tråd.
Ja, der kan haves en You See mail selv om der ikke længere haves You See bredbånd, det koster Kr. 59/måned, som også skrevet tidligere i denne tråd.
Er bekendt med dette, så hvis jeg har bredbånd hos: YouSee, så bibeholder jeg vil stadig email? Uden, at det koster. Kr 59/måneden?
Omdømme 7
Badge +10
Ja, der er jo inkluderet mail adresser i abonementet.
Test mail port 587 virker (asmtp.yousee.dk)
Test mail port 465 fejler (asmtp.yousee.dk)

Port 465 er SSL, så hvis ikke du har sat det til, så fejler den...
I har byttet rundt på min sekundære og primære mailadresse, så når jeg logger ind på webmail, så kan jeg kun vælge min datters mailadresse (sekundære). Mails kommer fint i Outlook, men det bør ændres hos jer...
Jeg har meget svært ved at se, hvad der er blevet bedre... Til gengæld virker det nu som om at det tidligere super velfungerende spam filter er blevet væk. Hvad gør i ved det?
Det er blevet så meget ringere og besværligt at læse mails i rækkefølge. Der skal scrolles konstant.
Få nu det lavet, som for få dage siden
Omdømme 7
Badge +9
Det er blevet så meget ringere og besværligt at læse mails i rækkefølge. Der skal scrolles konstant.
Få nu det lavet, som for få dage siden

Hej

Jeg er i tvivl om det er det nuværende layout eller den fejl der har været, som der menes her, men:

Der har været en layoutfejl på webmail, som er rettet igen. Hvis du stadig oplever problemet med layoutet, så prøv at trykke CTRL + F5 i webbrowser. Hvis det er på mobil eller tablet, så skal du slette browserdata. Så burde det se normalt ud igen.

Besvar