Svar

udgående post pludselig ude af funktion


Jeg bruger Outlook til mine mails, hvilket hidtil ikke har givet problemer. For 3 dage siden virkede udgående post pludselig ikke  - og kun for min Yousee mail. Jeg får denne fejlmeddelelse: 

 

           “ 550 5.6.0 message considered spam, se forklaring her http://tele.dk/23428 “

Men linket virker ikke, får en ny fejlmeddelelse: 

“Der er sket en fejl

Der skete en serverfejl. Prøv at genindlæs siden ("F5" på Windows, "CMD + R" på Mac). Hvis det ikke virker, må du desværre prøve igen senere.

Vi beklager ulejligheden.”

Hvad sker der? 

icon

Bedste svar af Anonymous 21 August 2020, 16:34

Se original

41 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

er der nogen som har fundet en løsning på problemet er ved at blive singsyg på yousee 

hilsen gitte ebeltoft

 

Hej Gitte 

Se om du ikke kan finde svar og hjælp i denne tråd:
https://forum.yousee.dk/online-tjenester-81/faa-hjaelp-til-yousee-mail-105774

Ellers skal du have fat i Postmaster eller YouSee support på tlf. 70704040

Der kan måske også findes svar på den side der linkes til her, dog med det forbehold at siden ligger under TDC Erhverv. Oplyste telefonnumre m.v. kan være forkerte for YouSees privatkunder. Fundet ved søgning på Google.

https://postmaster.tdc.dk/fejlmeddelser/asmtp

 

Der kan måske også findes svar på den side der linkes til her, dog med det forbehold at siden ligger under TDC Erhverv. Oplyste telefonnumre m.v. kan være forkerte for YouSees privatkunder. Fundet ved søgning på Google.

https://postmaster.tdc.dk/fejlmeddelser/asmtp

 

Det var den side jeg skrev om for 1 måned siden - intet om “lukket for udgående post”. Det er ikke en enkelt mail (som siden refererer til), der er problemet, men alle mail der forsøges sendt fra Outlook

er der nogen som har fundet en løsning på problemet er ved at blive singsyg på yousee 

hilsen gitte ebeltoft

 

Hej Gitte 

Se om du ikke kan finde svar og hjælp i denne tråd:
https://forum.yousee.dk/online-tjenester-81/faa-hjaelp-til-yousee-mail-105774

Ellers skal du have fat i Postmaster eller YouSee support på tlf. 70704040

Sikkert en udmærket tråd, men der er bare ikke nogen hjælp til problemet med udgående mail fra Outlook (mens Webmail virker ok) - udover “start forfra”. Det er altså fra jeres side (intet er ændret her), der udsendes: 

Der kunne ikke leveres til følgende modtager(e):

      'test@mail.dk' den 08-11-2020 21:19

            550 5.7.1 message considered spam, se forklaring her http://tele.dk/23428

NB. Bemærk at koden fra en gang i oktober måned nu er “550 5.7.1...” og ikke længere “550 5.6.0..”

Kom igen YouSee!

Og så er den gal igen. Kunne fint sende mail i går, men nu kommer fejlen pludselig igen:

“Meddelelsen nåede ikke frem til nogle af eller alle de ønskede modtagere.

      Emne:  xxx

      Sendt:16-08-2021 21:40

Der kunne ikke leveres til følgende modtager(e):

      'test@mail.dk' den 16-08-2021 21:40

            550 5.7.1 message considered spam, se forklaring her http://tele.dk/23428

Kom igen YouSee og få løst problemet!!

Omdømme 7
Badge +2

Der er også en fejl i den kode, for 550.5.7.1 er ikke fejl koden for spam.

550 5.7.1 betyder: authentification needed, relaying denied

Betydende at brugernavn og password til mailkontoen er forkert.

Koden for message considered spam er 550.5.6.0

https://postmaster.tdc.dk/fejlmeddelser/asmtp

Og lige så pludseligt fejlen opstod, så forsvandt den igen…

Sikkert noget gammelt kode/fejlmelding hos Yousee

Og så er den gal igen, igen. Kunne fint sende mail for nogle dage siden, men nu kommer fejlen pludselig igen:

“Meddelelsen nåede ikke frem til nogle af eller alle de ønskede modtagere.

      Emne:  xxx

      Sendt:11-09-2021 12:37

Der kunne ikke leveres til følgende modtager(e):

      'test@mail.dk' den 11-09-2021 12:37

            550 5.7.1 message considered spam, se forklaring her http://tele.dk/23428

Kom igen YouSee og få løst problemet!!

Omdømme 7
Badge +9

Hej Visø 

Kan du sende mailen uden test@mail.dk på modtager listen?

Hej Kasper,

Jeg kan slet ikke sende mail fra Outlook, uafhængigt om test@mail.dk er modtager eller ej. Din egen kollega “Debbie (DRS), YouSee” kender problemet - hun har løst det før, men jeg har aldrig fået en forklaring. Kom igen :-)

Hej Kasper :-)

Jeg fik pludselig det samme problem, uden at have ændret noget som nævnt ovenfor for 4-5 dage siden, grr.

Dvs. jeg kan modtage mails, men ikke sende mails fra hverken Outlook på PC eller fra et andet mail program på min Samsung S10, dvs. fejlen må være ved yousee/TDC postmaster? 

Min webmail virker OK.

Jeg har haft kontakt til kundeservice, men han vil kun hjælpe med webmail problemer!

Jeg har ændret password til min mail som anbefalet, det hjælper ikke.  

Det er meget frustrerende!

Jeg håber du kan aktivere den rette person til at få dette problem ved Yousee/TDC rettet?

Mvh Flemming

 

Meddelelsen nåede ikke frem til nogle af eller alle de ønskede modtagere.

      Emne:  SV: Test

      Sendt:14-09-2021 20:22

 

Der kunne ikke leveres til følgende modtager(e):

 

      xxx.xxx@webspeed.dk' den 14-09-2021 20:22

            550 5.7.1 message considered spam, se forklaring her http://tele.dk/23428

 

    xxx.xxx@gmail.com' den 14-09-2021 20:22

            550 5.7.1 message considered spam, se forklaring her http://tele.dk/23428

 

 

Hej igen

Jeg skrev samtidig til postmaster@mail.dk med ovenstående problem, nu virker send af mine mails igen via Outlook på PC og andet mail program på min smartphone! 

Tak for hurtig hjælp Yousee!

Vh Flemming

Omdømme 7
Badge +10

Det er ikke ofte at der er nogen fra admin med her på forummet.

Tak for hintet fra “imj” (Flemming).

Jeg håber på samme hurtige løsning og har netop skrevet til postmaster.

Hej Visø,

Jeg ved ikke om det er nødvendigt, men jeg oplyste også min IP adresse i min mail til Postmaster (så et sted, at denne info var nødvendig for at Postmaster vil reagere på en henvendelse) og jeg har også ændret min pw til mail serveren. 

Vh Flemming

De har et issue med www.spamhaus.de har samme problem de blocker åbenbart ud frawn list hos dem. Prøv med vpn og se om ikke de går igennem. Har lige haft talt med support og de er gået igang med at finde ud af hvad der sker hos dem.

 

Besvar