Svar

udgående post pludselig ude af funktion

Jeg bruger Outlook til mine mails, hvilket hidtil ikke har givet problemer. For 3 dage siden virkede udgående post pludselig ikke  - og kun for min Yousee mail. Jeg får denne fejlmeddelelse: 

“ 550 5.6.0 message considered spam, se forklaring her http://tele.dk/23428 “

Men linket virker ikke, får en ny fejlmeddelelse: 

“Der er sket en fejl

Der skete en serverfejl. Prøv at genindlæs siden ("F5" på Windows, "CMD + R" på Mac). Hvis det ikke virker, må du desværre prøve igen senere.

Vi beklager ulejligheden.”

Hvad sker der? 

icon

Bedste svar af Anonymous 21 August 2020, 16:34

Se original

41 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +1

Jeg vil tro TDC har lukket din udgående mail pga spam afsendt. TDC Postmaster kan lukke op igen. Se på Postmaster.tdc.dk. 

Jeg kan ikke se nogen mulighed for kommunikation med Postmaster. Det er som sædvanlig en lang rejse ud og ind af links, der kører i ring.

Hvordan kontakter jeg og får det rettet?

Og tak for dit svar på mit indlæg.

:slight_smile: Hej jeg ved ikke om det er brugbart. Kontakt postmaster på tlf. 80 80 25 00.  træffes mandag til fredag ml. 09.00-11.30 og igen ml. 12.30 og 16.00, fredag. 

Ellers er det muligt  at youSee Forum Team har forslag når de kommer forbi her.

Eller kontakt youSee Teknisk support  https://kundeservice.yousee.dk/contactus

Blot et par forslag. God dag-

Tak. Jeg prøver at ringe

Tak. Jeg prøver at ringe

:slight_smile: Ja håber du for det løst. God dag Perlind. 

Hmm, de har stoppet personlig kontakt. Man kan nu kun maile dem, det har jeg gjort…

postmaster@mail.dk

Hmm, de har stoppet personlig kontakt. Man kan nu kun maile dem, det har jeg gjort…

postmaster@mail.dk

Når ok ville mene teknisk support er der. 

Teknisk Support

Alle dage: 8 - 20

Men rigtigt godt, at du er i dialog med dem youSee. 

Åh, ja, jeg brugte ikke det link til teknisk support, du sendte. Det har jeg lige tjekket, og du har ret, jeg prøver i morgen. Tusind tak for din ekspertise.

Åh, ja, jeg brugte ikke det link til teknisk support, du sendte. Det har jeg lige tjekket, og du har ret, jeg prøver i morgen. Tusind tak for din ekspertise.

Det var så lidt Perlind, Håber du for det løst. 

Har nøjagtigt det samme problem startende 1/9. Har kontakt til Teknisk Support, der ikke rigtig vil hjælpe - det må være i min ende, Outlook skal opsættes på ny, kontakt Microsoft osv.

Har du Per Lind fundet en løsning?

Til gengæld fik jeg samme/tilsvarende problem, da jeg skulle oprette mit brugernavn til dette forum og med samme mailadresse som i Outlook. Jeg fik fejlen “registration.spam_detection.error” i en RØD bar. Og dette har de netop rettet efter en uge og uden yderligere forklaring. Og derfor kan jeg nu skrive dette indlæg, men udgående mail fra Outlook fejler fortsat :frowning2:

Omdømme 7
Badge +10

TDC kan have lukket for udgående mail pga spam. Læs mere på Postmaster.tdc.dk

Er det denne side https://postmaster.tdc.dk/fejlmeddelser/asmtp/550-5-6-0-spam på Postmaster.tdc.dk du tænker på? Her står intet om “lukket for udgående mail”. Hvilken side beskriver “lukket for udgående mail”? Pft.

Tror jeg må sende en mail på samme måde som Per Lind...

Fejlen er pludselig forsvundet d.d. - jeg har intet foretaget mig i min ende, så “postmaster.tdc.dk” har sikkert ændret et eller andet fx fjernet “lukket for udgående mail pga spam”:smirk:

Omdømme 7
Badge +9

Hej Alle 

Jeg så lige denne tråd:relaxed:

I tilfælde af mistanke omkring ens mail er spamblokeret og ikke kan sende mails længere, så kontakt gerne vores tekniske support på tlf. 70704040, som har åbent alle dage fra kl. 8-20 eller udfyld kontaktformularen på YouSee.dk/kontakt. Teknisk support vil så tage hånd om sagen og hjælpe med at få mailen genaktiveret. 

Rigtig god dag. 

Hej @Kasper 

Når YouSee spamblokerer er grundlaget så en analyse af kildeteksten til de konstaterede spammails, eller er grundlaget den afsenderadresse, der umiddelbart vises for modtageren af mailen?

Problemet er at den viste afsenderadresse kan være falsk, altså et eller andet tilfældigt, som afsenderen har skrevet ind. Hvis den bruges til spamblokering og i spamfilteret, så kan det ramme helt uskyldige brugere, der intet har med spammailen af gøre.

Dette kan også forklare at nogle brugere skriver en mailadresse ind i spamfilteret uden at det har nogen virkning.

Hej Alle 

I tilfælde af mistanke omkring ens mail er spamblokeret og ikke kan sende mails længere, så kontakt gerne vores tekniske support på tlf. 70704040, som har åbent alle dage fra kl. 8-20 eller udfyld kontaktformularen på YouSee.dk/kontakt. Teknisk support vil så tage hånd om sagen og hjælpe med at få mailen genaktiveret. 

Rigtig god dag. 

Det ville være rigtig fint, hvis fejlmeddelelser og websider også afspejler, hvad du skriver her - det gør den ikke nu :-( (det er derfor vi alle leder og søger efter svar ...)

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Kasper 

Når YouSee spamblokerer er grundlaget så en analyse af kildeteksten til de konstaterede spammails, eller er grundlaget den afsenderadresse, der umiddelbart vises for modtageren af mailen?

Problemet er at den viste afsenderadresse kan være falsk, altså et eller andet tilfældigt, som afsenderen har skrevet ind. Hvis den bruges til spamblokering og i spamfilteret, så kan det ramme helt uskyldige brugere, der intet har med spammailen af gøre.

Dette kan også forklare at nogle brugere skriver en mailadresse ind i spamfilteret uden at det har nogen virkning.

Hej @MS-ERIK 

Grundlag for spamblokering er indhold i emnefelt samt indholdet i selve mailen.

Omdømme 7
Badge +9

Hej Alle 

Rigtig god dag. 

Det ville være rigtig fint, hvis fejlmeddelelser og websider også afspejler, hvad du skriver her - det gør den ikke nu :-( (det er derfor vi alle leder og søger efter svar ...)

Hej @Visø 

Hvis din mailkonto er blevet spamblokeret, så burde du også have fået en mail, med instrukser til at få den genåbnet, men jeg kan godt se din pointe. Beklager forvirringen.

Hej Alle 

Rigtig god dag. 

Det ville være rigtig fint, hvis fejlmeddelelser og websider også afspejler, hvad du skriver her - det gør den ikke nu 😞 (det er derfor vi alle leder og søger efter svar ...)

Hej @Visø 

Hvis din mailkonto er blevet spamblokeret, så burde du også have fået en mail, med instrukser til at få den genåbnet, men jeg kan godt se din pointe. Beklager forvirringen.

:slight_smile: Det du nævner det Kasper der. stå ligeså under driftsinformation. i hvert fald her.  God dag-

Omdømme 7
Badge +9

Hej Alle 

Rigtig god dag. 

Det ville være rigtig fint, hvis fejlmeddelelser og websider også afspejler, hvad du skriver her - det gør den ikke nu 😞 (det er derfor vi alle leder og søger efter svar ...)

Hej @Visø 

:slight_smile: Det du nævner det Kasper der. stå ligeså under driftsinformation. i hvert fald her.  God dag-

Hej @lordfynbo 

Det er rigtigt, at det er kommet derind og stå også :relaxed:

God dag.

Hej Alle 

Rigtig god dag. 

Hej @Visø 

Hej @lordfynbo 

God dag.

Ja lige præcis kom i går og tak. :slight_smile:

Hej Alle 

Rigtig god dag. 

Hej @Visø 

Hej @lordfynbo 

God dag.

Ja lige præcis kom i går og tak. :slight_smile:

Hvor er det I præcist ser at “det er kommet derind og stå også”? Et link ville hjælpe.

Jeg har netop fået fejlen igen, og fejlmeddelelsen indeholder fortsat “550 5.7.1 message considered spam, se forklaring her http://tele.dk/23428” hvilket ikke hjælper noget som helst. Og jeg har ikke modtaget en mail om at min mailkonto er blevet spamblokeret. Og siden https://postmaster.tdc.dk/fejlmeddelser/asmtp/550-5-6-0-spam er også fortsat helt out-of-date. Så nu må jeg igen tage kontakt til teknisk support.

For en god ordens skyld - det er udgående mail fra Outlook, der er problemet. Den simple webmail fungerer.

er der nogen som har fundet en løsning på problemet er ved at blive singsyg på yousee 

hilsen gitte ebeltoft

er der nogen som har fundet en løsning på problemet er ved at blive singsyg på yousee 

hilsen gitte ebeltoft

Besvar