Udgående mail virker ikke. Microsoft-supporter siger, det skyldes forældede porte hos YouSee.

Badge

Dette indlæg er ikke en kritik af YouSee Support, som kun har været søde i den uges tid, hvor jeg har rodet med problemet. Indlægget er ment som en påmindelse til YouSee og (måske) et håb til andre med samme problem.

For ca. en uge siden prøvede en YouSee-supporter over chatten forgæves at løse mit, og mange andres, problem med udgående mail i Outlook. Til sidst bad han mig kontakte Microsoft Support, imens vi havde chatten åben.

En MS-supporter tog så virtuel styring og satte lynhurtigt min Outlook op til YouSee, altså port 995 ind og 587 med STARTTLS ud osv. Efter flere forsøg med alternative setup konkluderede han følgende: “YouSee’s udgående porte er forældede, så de ikke understøtter Outlook.”

Denne besked videregav jeg straks til YouSee-supporteren, som sagde at han ville se, hvad der kunne gøres hos dem. (Jeg bad MS-supporteren skrive med YouSee-supporteren i chatten, men det måtte han desværre ikke.)

Da jeg betragtede det som en klar besked til YouSee om, hvad årsagen til deres, og vores, problem er, så prøver jeg nu hver dag optimistisk, om jeg kan opsætte og sende mail i Outlook - desværre stadigvæk uden held.

PS: Patrick fra YouSee Support kender til beskeden fra Microsoft.

10 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Har du set denne guide.?

https://yousee.dk/hjaelp/artikler/opdater-din-mailopsaetning/outlook

Omdømme 6
Badge +8

Dette indlæg er ikke en kritik af YouSee Support, som kun har været søde i den uges tid, hvor jeg har rodet med problemet. Indlægget er ment som en påmindelse til YouSee og (måske) et håb til andre med samme problem.

For ca. en uge siden prøvede en YouSee-supporter over chatten forgæves at løse mit, og mange andres, problem med udgående mail i Outlook. Til sidst bad han mig kontakte Microsoft Support, imens vi havde chatten åben.

En MS-supporter tog så virtuel styring og satte lynhurtigt min Outlook op til YouSee, altså port 995 ind og 587 med STARTTLS ud osv. Efter flere forsøg med alternative setup konkluderede han følgende: “YouSee’s udgående porte er forældede, så de ikke understøtter Outlook.”

Denne besked videregav jeg straks til YouSee-supporteren, som sagde at han ville se, hvad der kunne gøres hos dem. (Jeg bad MS-supporteren skrive med YouSee-supporteren i chatten, men det måtte han desværre ikke.)

Da jeg betragtede det som en klar besked til YouSee om, hvad årsagen til deres, og vores, problem er, så prøver jeg nu hver dag optimistisk, om jeg kan opsætte og sende mail i Outlook - desværre stadigvæk uden held.

PS: Patrick fra YouSee Support kender til beskeden fra Microsoft.

Hvilken version af Outlook bruges. Jeg har lige prøvet at sætte min youSee mail op i Outlook og det virkede første gang. Kan både sende og modtage i MS Office Pro 2019 som er den jeg har licens til.

Omdømme 6
Badge +8

Hej @groes 

Jeg gad også godt vide hvilken version af Outlook du bruger - det lyder meget mærkeligt at det skulle være vores porte der er forældede, og ikke evt. den version af Outlook der benyttes. 

Vores porte virke med rigtig mange forskellige mailsystemer - også Outlook - så det er nok ikke på portene at fejlen skal findes. 

Badge

Hej @Louise og @Radiomanden 

Jeg har Outlook fra Office 2019 installeret på Windows 10.Pro. Microsoft-supporteren startede med at tjekke, at min Office var opdateret. Jeg refererer bare, hvad han sagde.

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Louise og @Radiomanden 

Jeg har Outlook fra Office 2019 installeret på Windows 10.Pro. Microsoft-supporteren startede med at tjekke, at min Office var opdateret. Jeg refererer bare, hvad han sagde.

Det er jo det samme software som jeg har afprøvet og det virkede for mig.

Det du kan gøre er at slette din mail-konto i Outlook samt oprette en ny profil.

Er det en gammel e-mail adresse du har?

Hvis intet virker kan din e-mail adresse være blokeret.

Outlook vælger selv port 587 som default

Omdømme 6
Badge +8

Har du mulighed for at lægge et billede op her i tråden af den fejlbesked du får i Outlook? Hvis din mailadresse fremgår, skal den lige streges over. 

Badge

Ja, det er en gammel TDC-adresse (XXX.mail.dk). Den har virket igennem Outlook i 15 år.

Jeg modtager fint, men kan ikke sende. Det startede for nogle måneder siden, hvorefter jeg har sendt fra webmail i stedet. Jeg har oprettet ny profil, nyt kodeord, ny konto i Outlook og lavet alle tænkelige indstillinger i Outlook, også sammen med YS-supportere over chat.

Ved test af opsætning går første trin godt: “Log på serveren til indgående post (Pop3)”. Derefter følgende:

Omdømme 6
Badge +8

Okay - har du mulighed for at sende et billede af opsætningen til den udgående post også? 

Omdømme 6
Badge +8

Det ser ud som om din mail adresse er blokeret.

Hvis du oprettet en ny e-mail adresse virker det sikkert fint.

Du må have fat i ham der postmaster@

Omdømme 6
Badge +8

Ja, beskeden siger i hvert fald umiddelbart ikke at det er opsætningen - så jeg er nok tilbøjelig til at være enig med @PeterA4

Nu hvor webmail virker, så må du meget gerne sende os en mail så vi kan tjekke det. Jeg sender dig en privatbesked. 

Besvar