Spørgsmål

Synkronisering af mail på Mac med iPhone


Hvordan sætter man sin mail op således, at man ikke skal slette den samme mail på både Mac og iPhone (og evt. iPad).
Har været hos Yousee Vejle i dag. De satte min mail på iPhone op således: Indstillinger>Mail>Min konto ("....@nypost.dk) > Avanceret>Arkiv postkasse.
Det har overhovedet ingen effekt.

Hvad skal jeg gøre for at få det til at fungere??

mvh
Henrik

6 Kommentarer

Omdømme 4
Badge +8
Hej Henrik

Helt overordnet, så er det sådan at dine mails hentes ind på den enhed, som du først åbner kontoen fra.

Der er dog nogle mailsystemer, hvor den er sat til at gemme en kopi på serveren = webmail. Så skal du slette den begge steder og det skal du, fordi vi ikke kører med det der hedder IMAP.

Vi vil ikke afvise at IMAP kommer i fremtiden, men som det er nu, så er der ikke nogle reel løsning udover, at fjerne et eventuelt flueben under "Gem kopi af meddelse på serveren".

Özcan, yousee forum team
Hej Özcan,

Tak for dit svar. Jeg har i mellemtiden eksperimenteret med mulige løsninger.

Indtil videre har jeg løs det ved at oprette en gmail adresse, som synkroniserer fint.

Når Yousee indfører IMAP eller anden mulighed for synkronisering kan jeg skifte tilbage ti:):)l min nypost konto

mvh
Henrik

Hej alle

Tak for de meget nyttige oplysninger, men gælder det samme, for at man skal kunne se en mail man har afsendt fra én enhed (fx sin iPhone) på andre enheder (fx iPad og Mac), nemlig at synkronisering ikke virker (er mulig) før Yousee har skiftet til IMAP? Hvorfor gør man forresten ikke det?

Vh.

Jens Peter

Omdømme 7
Badge +10

IMAP virker i dag hos YouSee. 

Hej Slangefar

Det lyder jo godt, men hvordan sætter man så sin applemail op på hhv. iPhone, iPad og Mac for at synkroniseringen skal virke for både sletning af mails og afsendte mails?

Vh.

Jens Peter

Omdømme 7
Badge +10

Du vælger IMAP i stedet for POP3. 

Besvar