Spam og blokering af tilladte mails.
Jeg har tidligere skrevet om spam og om, hvor meget tid/besvær jeg bruger om dagen(ca. 5 min. pr. spam af 4 stk. , 20 min.) på at blokere og redigere i Webmail efter de procedure der er stillet op. Men at Webmail automatisk blokerer for livsvigtige beskeder fra feks. E- boks er under alt kritik. (E-boks er tidligere gået igennem)
Jeg bruger Windows Live mail som min primære mail og bruger aldrig Webmail. Naiv som jeg er stoler jeg på, at de rette mails kommer igennem til min Live mail uden at jeg dagligt skal tjekke hvad Webmailen nu har blokeret.
Senest har Webmail blokeret en besked fra E-boks om behandling på OUH, en behandling jeg nu er gået glip af. Blokeringen har skabt store gener ikke blot for mig men også for hospitalet.
Hvis vi snakker om en generel blokering fra Webmailrobotten, må man gå ud fra, at der er andre der står i en ligende situation som mig.
Bare ikke godt nok.
Hilsen EBM
et eller andet er jo gået galt med spamfiltret når det bliver aktivt ud af det blå.
odder kommune, astma-allergi danmark, coop mails som ikke har forandret sig.
jeg har været i kontakt med både odder kommune oog astma-allergi danmark og de har ikke ændret noget.
så der er altså ændret i spamfiltret. hvordan kan man så tro på at det bliver bedre lordfynbo ?
har nogen her i forum overhovedet gode erfaringer med at lære spamfiltret noget.
jeg har indtil nu KUN hørt teoretiske udtalelser. gode praktiske erfaringer er der faktisk ingen af.
så hvordan kan man håbe ? næh jeh vil håbe at yousee pratisk vil gøre noget.
spamfiltret bør som udgangs punkt kunne resettes. alt hvad yousee indtil har foretaget sig er hemmeligt. de har givet besked om at de har gjort noget 2-3 gange. og som sagt har de medarbejdere som overvågede mailen havde INGEN kommentarer til at jeg bholdt ikke spam i spamfiltret. derudeover har flere medarbejdere at når man får fortløbende nyhedsmails er det helt naturligt at de mails ryger i spam filtret og at det kan man ikke gøre noget ved. Så helt klart har selve yousee medarbejderne et problem eller en forkert attityde.
men det er vel fordi de efter et eller andet kodeks hanler sådan. så reelt set handler det ikke om at håbe. det handler om at TRO PÅ MIRAKLER. Jeg kan jo se her at alle kloge mennesker her i forum holder sig fra tråden fordi det er en øm tå. der er INTET at gøre. men selvfølegelig tror jeg mirakler. skal jeg tro på yousee skal der ligesom være lidt substans.
ingen vil kommentere zimbra, hvorfor, er det en hemmlighed. det er jo ikke en idé jeg fået ud af det blå. det var nemlig noget ipadden skrev ! så hvorfor alt det hemmlighedskræmmeri ?
er det hvad et godt forum går ud på ?
eller er det hvad yousee forum går ud på ?
i et et godt forum foholder man sig til de problemer som er. her bliver de jo nærmest ignoreret.
mht spam filtret er der jo flere aktøre :
selve filtret/softwaren
,med arjdere som overvåger
opdateringer
brugere
det er jo også mærkligt hvorfor det kun er spamfiltret hos MIG som fanger astma-allergi danmark
det denne tråd klart forårsager er fortvivlelse.
Nu er siden her jo et Bruger Forum, altså et Kunde til kunde Forum.
Personligt vil jeg mene, at det gammel Mail System var bedre til at stoppe diveres Spam Mails og hvad kan dette Kunde Forum gavne. Det kan forhåbeligt Gavne at youSee Forum Teamet bringer problematikken videre. til rette sted vedr det nye Mail System og det som youSee givet selv er klar over ikke er optimalt. til at blokke Spam mails eller holde dem fra døren. Har selv været i kontant med. youSee kundeservice gentagende gange præcis. om emnet at det Nye Spam Filter. og ligeså Blok systemet ikke er virker efter hensigten.
Desværre uden det store held.. Så er givet ikke sikkert det Mail System har “første-prioritet hos youSee” Bliver et gæt.
Så mit håb med at bringer, det op herinde. er at youSee Forum Team kan sende det videre til rette sted og til de udvikler som har med Systemet at gøre.. Og det kan blive bedre..
God dag,,
lordfynbo det det du forsøger her er virkelig prisvædigt.
personlige tilgange og erfaringer er sjælen i et forum
din tilgang er så forsigtig at jeg må læse lidt mellem linerne
så jeg vil opfordre andre til at gøre det samme
citat
“Nu er siden her jo et Bruger Forum, altså et Kunde til kunde Forum.”
her rammer du hovedet præcist på sømmet
brugere som dig lordfynbo har jo status i kraft af jeres point
jeg mener ikke man at man SKAL forvare yousee bare fordi man har fået stjerner på skuldrene
derfor er det ekstremt vigtig at dele ud af egne erfaringer ellers kommer I til at fremstå som yousee robotter i stedet for kunde som os andre
så godt du er opmærksom på DET
derfor er respons fra dem med stjernerne vigtig.
så jeg jeg bringer lige citatet igen i håb om at alle med stjerner på skuldrene læser dette :
“Nu er siden her jo et Bruger Forum, altså et Kunde til kunde Forum.”
I fremstår som yousee medarbejdere
jeres facon har fået mig til at tro at I er yousee medarbjdere
så det håber jeg er rigtigt !
I bør fremstå som brugere/kunde ligesom jeg
nogle få yousee medarbejdere er virkelig gode og dygtige
det er min erfaring med yousee medarbejdere at man skal forvente en bortforklaring som udgangspunkt når jeg henvender mig med et problem, desværre
derudover kan jeg KUN opfatte den manglende respons på nogle af mine synspinkter :
man ved ikke noget
man vil ikke rode sig ud i noget og man vil ikke være kritisk overfor yousee
ingen ved om yousee officielt anbefaler at ALTID flytte forkerte mails hurtigst muligt fordi spamfiltret skal lære
INGEN har positive erfaringer med at spam filtret KAN lære
hvorfor får vi ikke selv muligheden for at gøre noget
https://wiki.zimbra.com/wiki/Trouble_Shooting_Spam_Score_Changes
faktisk arbejder zibra med whitelist
https://wiki.zimbra.com/wiki/Improving_Anti-spam_system
nu har jeg kigget lidt mere på zimbra
mht læring
det ser faktisk ud til at denne flytning skal virke straks !
det forklarer også hvorfor spamfiltert ikke ændrer adfærd
det antyder igen at der er regulære FEJL i spamfiltert
disse fejl er tilsyneladende implementerent på tilfældige mailadresser
dette forklarer også hvorfor fejlene ikke bliver fundet
alt tyder på en stor fejl i selve mailsystemet
og det er der jo ingen som vil indrømme
derfor vil mine formodninger ikke blive modsagt
hvad skal man så buge det til ??
jo, gør som du vil, lev med det, glem troen på at det bliver bedre, lad mirakeltroen blive stående da sso stadig arbejder,
ellers er fremtiden en mailadresse et andet sted værd at overveje
vær realistisk, ikke mere flæberi, livet går videre
sidst men ikke mindst
jeg har talt med yousee i tlf
min fornemmelse er rigtig
! medarbejderen var enormt flink
yousee ved ikke hvad fejlene skyldes
så lad være at forvente noget sker
fejlens løsning er udsat på ubestemt tid
Hvis YouSees spamfilter udelukkende baserer sig på de mailadresser, der vises på de uønskede mails, er det utilstrækkeligt. Det kan være muligt at sende mails med falsk afsender, bruger man den i et spamfilter blokeres den forkerte afsender. Men der skal tages hensyn til mere end blot den umiddelbare mailadresse. Oplysninger kan findes på wikipedia.org (den engelske version). Håber så at YouSee læser dette.
sidst men ikke mindst
jeg har talt med yousee i tlf
min fornemmelse er rigtig
! medarbejderen var enormt flink
yousee ved ikke hvad fejlene skyldes
så lad være at forvente noget sker
fejlens løsning er udsat på ubestemt tid
Selvfølgeligt er youSee klar over problemet, over det nye Spam filter er knap så godt som det gammel Spam Mail system var. Har personligt været. i dialog med Teknisk support gentagende gange. Jeg har exempelvis have, aldrig problemer med det gammel mails system .Der dukker stort set aldrig nogle op. Nu er der jo helt tosset. Kan man vil godt sige.
Og blok mails systemet, er jeg personligt langt fra tilfreds med. Og det er youSee fuldt ud klar over.. At jeg ikke er..
Det virker hellere ikke optimalt.
Og selvfølgeligt kan de lave et Spam Filter og blok System som virker. Er blot et spørgsmål om hvor højt det prioriteres fra youSee side. Vil jeg nu mene.
God aften-,
tak for info
medarbejderen jeg talte med mente at teknisk support mildest talt er rådvilde.
man kan meget med penge, ja
men systemet bygger jo på en platform/zimbra som er open source
så der er nok grænsen for hvad de egentlig kan
ingen tvivl om at mailkontoen kan resettes
og så kan man jo starte forfra
men prisen er nok nye mailadresser og ønsker vi jo ikke
Kan tilslutte mig kritikken af et upålideligt spamfilter hos YouSee.
Jeg har i meget lang tid, både gjort opmærksom på, og kæmpet med problemet at filteret IKKE blokerer for specifikke mailadresser, som jeg har angivet i spamfiltret. Det er en falliterklæring, at blokeringsfiltrets eneste opgave, baseret på specifik mailadresse, fejler.
Og det mig ondt at læse om andre brugeres oplevelser med vigtige mails, og ovenikøbet mailafsendere som er er markeret som IKKE-spam, bliver hapset af filtret.
Jeg håber VIRKELIG det er sandt, når YouSee skriver til mig, at de arbejder på sagen. For alle kunders skyld !!!
helt enig
jeg har selv oplevet at en mail fra et software slap igennem
yousee siger den mailadresse jeg blokerer i filtert ikke nødvendigvis er den rigtige
derudover tror jeg alt er sagt
Hej jeg vil gætte på at youSee, uden at kloge mig er ligeså træt af det Spam Filter. Og Blok Systemet for den sags skyld. Som deres Kunder er. alt andet ville være ganske underligt. Har Gmail ved siden af gemmen flere år.
Deri kommer intet måske en Reklame i ny og nær.
Så det lyder underligt, hvis ikke de kan lave et Filter som virker. Have aldrig problemer med den gammel Mail System ude blok Systemet. så vil mene det skulle være underligt at udviklerne skulle være blevet dårligere i 2020 som de var i førhen.
Jeg vil fastholde det handler om hvor højt. det fra youSee prioriteres og om hvorvidt de mener de det er værd at bruge penge og ressourcer på. er vel den eneste forklaring. Bliver så et gæt. Jeg vil tro at youSee fik flere. glæde kunder i butikken. hvis de brugte mere tid på at få løst dette problem.
God dag-
Jeg modtager ikke spam. Til gengæld ryger rigtige mails i spamfilteret, selv om de er markeret som ikke-spam og anført på listen over adresser og domæner, jeg ønsker at modtage mails fra.
Har været i kontant med Yousee to gange, men de ignorerer problemet og henviser mig blot til at fortsætte med at markere mailene som ikke-spam.
Irriterende at skulle bruge til op at gå ind på webmail hver dag.
Jeg modtager ikke spam. Til gengæld ryger rigtige mails i spamfilteret, selv om de er markeret som ikke-spam og anført på listen over adresser og domæner, jeg ønsker at modtage mails fra.
Har været i kontant med Yousee to gange, men de ignorerer problemet og henviser mig blot til at fortsætte med at markere mailene som ikke-spam.
Irriterende at skulle bruge til op at gå ind på webmail hver dag.
Hej oplever samme har også mails der rydder i Spam filter som ikke er Spam.
Hvad det skyldes ingen ide. Men er nok kun udviklerne hos youSee som kan løse dette.
Til youSee,s Forsvar vil jeg sige at Spam filter her hos. mig er blevet bedre. Som det har været.
Hej Alle
Vi arbejder på at forbedre spamfilteret, så det du (
Jeg beklager generne.
Hej Alle
Vi arbejder på at forbedre spamfilteret, så det du (
Jeg beklager generne.
Hej Kasper lyder godt, Er en lide gåde hvis man. modtage en godkendt mails man ønsker i indbakken at man så dage efter modtage samme mails så rydder den i Spam filter. Har jeg oplevet med nogle stykker. Det er mig lidt en gåde. Men Spam Filtet er blevet bedre. [ I hvert hos mig] .
Og jeg kan godt lave med at rykke, et par få godkendt selvvalgt Mails fra Spam til Indbakken.
God dag,
Besvar
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.