Spam og blokering af tilladte mails.

Omdømme 2
  • Deltager
  • 3 kommentarer
Hej Yousee Forum.

Jeg har tidligere skrevet om spam og om, hvor meget tid/besvær jeg bruger om dagen(ca. 5 min. pr. spam af 4 stk. , 20 min.) på at blokere og redigere i Webmail efter de procedure der er stillet op. Men at Webmail automatisk blokerer for livsvigtige beskeder fra feks. E- boks er under alt kritik. (E-boks er tidligere gået igennem)
Jeg bruger Windows Live mail som min primære mail og bruger aldrig Webmail. Naiv som jeg er stoler jeg på, at de rette mails kommer igennem til min Live mail uden at jeg dagligt skal tjekke hvad Webmailen nu har blokeret.
Senest har Webmail blokeret en besked fra E-boks om behandling på OUH, en behandling jeg nu er gået glip af. Blokeringen har skabt store gener ikke blot for mig men også for hospitalet.
Hvis vi snakker om en generel blokering fra Webmailrobotten, må man gå ud fra, at der er andre der står i en ligende situation som mig.
Bare ikke godt nok.

Hilsen EBM

39 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +2
Dit problem er også at du anvender et håbløst forældet mail program, for Microsoft droppede Windows Live Mail i 2017 og Komputer For Alle anbefalede 1. Februar 2018 at folk skulle skille sig af med det og finde sig et nyt mail program.
Så grundet det kan synderen også være din Windows Live Mail selv, fordi Microsoft ikke har holdt det ved lige med opdateringer til at rette evt. fejl i over 2 år.

Nu bruger jeg ren POP3 mail og en kombi af Mailwasher og Thunderbird og jeg har aldrig oplevet at det webmail med dets spamfilter skulle have blokeret noget som helst der er blevet sendt til mig, heller ikke beskeder fra eBoks om at der er ny post.
Det skal jeg tvært i mod indstille fra min side af selv om hvad der er spam eller ej.
Omdømme 2
Hej Persen.

Nu er det jo ikke Windows Live mailen, som jeg godt ved er forældet, der blokerer for vigtige mails og betraget dem som spam, men Yousee´s eget Webmail program. Man kan have det nyeste og mest opdaterede mailprogram på sin pc, men hvis Yousee Webmail blokerer for mails vil de jo aldrig nå frem til ens primære mailprogram.

Hilsen
EBM
Omdømme 7
Badge +9
Hej EBM

Blokeres mails fra E-boks hver gang, så vil jeg anbefale at følge denne guide punkt 5-7:
https://kundeservice.yousee.dk/mail/brug/spamfilter

Det skulle dog være mærkeligt, hvis det skulle ske hver gang, at mails fra E-boks ryger i spamfilteret.
Omdømme 2
Hej Kasper.

Jeg er desværre nød til- dagligt- at følge guiden vdr. spamfilter og blokering af mails. Alt for meget spam går alligevel igennem, bruger for meget tid på dette. Heldigvis har jeg kun oplevet blokering af E-boks en gang og har markeret den som tilladt mail. Men det burde bare ikke ske, at Yousee Webmail blokerer for så vigtige mailadresser fra det offentlige.

Vil lige nævne at Yousee Webmail i dag blokerede en vigtig mail fra Rejsekortet om bekræftelse af tilmelding. Men her var jeg dog klar over, at det kunne ske og har markeret den som tilladt mail.
Har også oplevet det ved bestilling af vare på nettet. Da jeg ikke modtog nogen ordrebekræftelse, kontaktede jeg firmaet og fik at vide Yousee Webmail nok havde blokeret mailen - det havde de oplevet mange gange før og rigtigt nok mailen var blokeret

Kasper, jeg håber at Webmail-robotten snart får lært, hvad der spam og hvad der er tilladte mails. I det gamle Webmail var det yderst sjældent at der slap noget spam igennem.

Du skal have tak for tilbagemeldingen
Hilsen EBM
Hej Kasper

Jeg har nogle mail adresser, som jeres spam filter blokerer. Jeg har forgæves fulgt jeres guide, men efter utallige forsøg gennem de sidste 9 mdr. med at tillade disse mailadresser, oprettelse af diverse filtre med mere, forsætter de med at blive blokeret, så det ser ikke rigtig ud til, at den guide fungerer, som det er tiltænkt.
Derimod kan man godt lave yderligere filtre på webmailen, som kan hjælpe med at fange spam mails, som jeres spamfiltre ikke fanger - jeg har bare lidt ondt af de personer, som kun har mail (som POP3 konto) på mobiltelefon eller tablet via en mailapp og ikke selv kan logge ind på webmail oprette sådanne filtre, da de må blive overdynget med de spammails, som jeres filtre ikke fanger.
Badge

Det problem som er skildret i denne tråd for 3 måneder siden er åbenbart ikke blevet rettet. 

Jeg har lige fået besked om at en pakke der har ligget og ventet på mig er blevet sendt tilbage til afsenderen fordi jeg ikke havde afhentet den.  Hvordan kan en mail fra DAO blive regnet for spam?
I sidste uge troede jeg vitterligt at en af mine venner som  jeg har haft jævnlig mailkontakt  i flere år havde afbrudt vores kontakt fordi han ikke svarede.   Jeg bruger ligesom EBM et mailprogram, men fik ideen at tjekke om der var en spamfolder på webmail, og dér lå  6-7 mails fra min ven.  Så nogen gange regner den mail fra ham (han sender altid fra samme adresse) for spam, andre gange ikke.

Spamfilteret er med andre ord fuldstændig upålideligt og det er meget utilfredsstillende at man åbenbart hver dag skal gå ind på webmail for at se om der ligger vigrige mails i spamfilteret - faktisk var det jo bedre det slet ikke var slået til så.  

Rigtig mange har gennem det sidste år beskrevet og beklaget sig over det dårlige webmail program Yousee har taget i brug. Og her kan jeg helt tilslutte mig EBM ´s og mange andres kommentar til dette mailprogram. Det er stadig noget “bras” og tilsyneladende er Yousee ligeglad med deres kunder.  “Jo færre kunder jo færre problemer”, er vel deres motto..?

Det er fint at Kasper her henviser til, hvordan man kan hindre at valide mails havner i spamboksen, men når den anvisning ikke virker, hvad gør man så. Jo - først tjekker man sit eget mailprogram for mails og derefter logger man sig ind på sin Yousee konto med div. adgangskoder for at tjekke spamboksen for valide mails. Er det virkelig det man betaler for hos Yousee?

På opfordring fra en medarbejder i kundeservice, skulle jeg prøve at blokere spammails via det indbyggede filter, hvor man kunne kassere de indkommende mails man ikke ønskede. Det virkede også over alt forventning! Alle mails - også dem man gerne ville modtage - blev kasseret og forsvandt.

Der gik nogle dage før jeg undre mig over, at der ikke kommer nogle mails og igen kontakter jeg Yousee`s kundeservice. Ingen aner noget som helst, men der kan oprettes en “sag” som ville blive behandlet efter en uges tid. Jeg ringer så efter 6-7 dage for at høre hvordan det går med min sag og igen ved medarbejderen ikke noget, men opretter en ny “sag”. Det “smarte” er så, at den første sag slettes automatisk og en ny tidsperiode starter igen. Hvis man stadig er utålmodig og spørger ind til sin sag igen, slettes den også og en ny oprettes med en ny tidsperiode…!

Der gik så mere end en måned, inden en kompetent medarbejder løste problemet på 2 minutter. Der var for mange mailadresser i det filter jeg var blevet anbefalet at bruge. Eventuelle mails som var sendt til mig i den periode var gået tabt og kunne ikke genskabes...

Hvorfor er der ikke en udførlig - skriftlig - brugsvejledning - til dette mailprogram, hvor spørgsmål og svar er afprøvet af kompetente medarbejdere, så vi kunder kunne opsætte programmet korrekt. Yousee kunne prøve at tilføje et centralt spamfilter, som kunne fjerne alle de spammails som havner i vores mailboks. Så var vi godt på vej…….

Hejsa

Jeg oplever det samme

selvom jeg lægger afsender-id ind i tilladte adresser, blokeres malen alligevel.

Et eksempel er:

info@ink100.dk

men der er mange andre

:relaxed: Har gentagene gange haft fat i youSee. vedr det spam filter og ligeså bloks af mail. efter at skulle blokke samme mails flere gange igen og igen. har jeg valgt at slette de eller dem. Det mindste jeg kan forvente er vel når en mail er blokket er den blokket. Men sådan hænger den virkelig verden så ikke sammen- Åbenbart

Er mig en gåde at youSee ikke kan. for styr på noget så enkelt som sådan et system.

Derud over at mig ligeså en gåde det er muligt at blokke 100.

Altså derefter er man nød til at slette blokket mails for at blokke nye. hm

Er enig i bliver også træt af at skulle slås med alle de spam mails hver dag kan være 4 men kan også være 40..  Det gammel blok og spam filter system var der aldrig noget med.. Så hvorfor ødelægge noget som virket-   Derudover jeg meget godt tilfreds med youSee.. 

You see, please act on this

Nu har jeg givet et eksempel:

info@ink100.dk

Det børe være en smal sag at finde ud af hvorfor netop denne rammer spam filteret, rette fejle, så jeres brugere bliver tilfredse

Omdømme 2

Hej EBM

Blokeres mails fra E-boks hver gang, så vil jeg anbefale at følge denne guide punkt 5-7:
https://kundeservice.yousee.dk/mail/brug/spamfilter

Det skulle dog være mærkeligt, hvis det skulle ske hver gang, at mails fra E-boks ryger i spamfilteret.

Sådan ser det jo ikke ud, når man logger på???

Hejsa

Det er jo netop dette, der ikke virker.

Selvom jeg lægger afsender ind i listen over accepteret, ryger mails i spam filteret alligevel.

I min seneste blog er der et eksempel, så det burde være en smal sag for Yousee  løse dette

Jeg oplever samme irriterende problem, og fik oprettet en sag i fredags. Den blev afsluttet i løbet af fredagen, med besked om, at fejlen ikke kunne reproduceres. Og hvad skete der, om lørdagen røg der igen tilladte mails i spamfilteret, og igen i dag.

:relaxed: Jeg sletter dagligt fra 4 og op, til når det er værst 20 måske flere jeg kunne godt melde hver enkel spam mail til youSee men så ville det givet blive en lang dag elle uge hvis jeg skulle ringe hver dag.. Ville aldrig få en ende. Jeg vil blot ønske der blev brugt mere support og flere rasurser på det spam filter,

Er dødens pølse at jeg dagligt skal slette alt dette møg.. Det må kunne løse.

Men er mig nok den største gåde, at jeg nu har prøvet blokke flere og samme mails flere gange  uden held.. er næsten det værste 

Hejsa

Jeg har nu også oprettet en sag.

Når Yousee får et eksempel, må det være let at se hvilken algoritme, der trigger deres filter, og fixe denne bug i deres Software..

Jeg oplever det samme - alt for mange “rigtige” mail går i spamfilteret og når dermed ikke frem til min Outlook på pc’en. Og så skal jeg dagligt logge på webmail for at se, om der ligger noget der….

Vejledningen på hjælpesiderne, passer ikke med det billede, jeg ser. Jeg får ikke en menu yderst til venstre og den “Indstillinger” der er øverst på siden med Webmail, har ikke mulighed for at koble spamfilteret fra.

Så: Er der nogen, der ved, hvordan man helt kobler det centrale spamfilter fra? Så skal jeg nok selv styre at få slettet dem, jeg ikke vil se.

Vh. John  

hvorfor der ikke tales højt om det ved jeg ikke

jeg har selvfølglig også problemer osm ovenstående

men yousee mail er zimbra

altså en open source platform

det er dette:

https://wiki.xmission.com/Zimbra_Spam_Filtering

https://forums.zimbra.org/viewtopic.php?t=13073

video her

https://youtu.be/lcDwxK5hBVM

https://www.xeams.com/zimbra.htm

i videoen poienteres det kraftigt at denne flyning af mails er MEGET vigtig ALTID at gøre fordi filtret skal lære. 

så det at jeg har haft liggene pollenmails i en måned uden dagligt at flytte dem, alt medens jeg har en fejlrapport hos yousee kørende. yousee har under hele forløbet og stadig fuld adgang til kontoen.

har nogen fra yousee sagt eller skrevet om vigtigheden af disse flytninger ?

næh først for et par dage siden. så nu har filtret alså lært at disse mails er spam på trods af at der står de skal accperes i indstillinger. virkelig depri merende. 

og Kasper hvad med dig ?

Du ved heller ikke rigtig noget og forsvinder bare, meget trist når man ser på din fine profil.

Du er jo helt oppe på et 7 tal.

så til alle jer derude :

1 selvfølgelig skal man i indstillinger skrive om mailen skal i spam eller indbakke

2 hemmeligheden er bare at man IKKE skal forvente at filtret automatisk så gør det

3 derudover skal man så huske ALTID(om det så er på ubestemt tid) at flytte de forkerte mails til det rigtige sted, for ellers kan zimbra slet ikke finde ud af det

4 det var så det, og nu venter vi bare

rettelse :

så det at jeg har haft liggene pollenmails i en måned uden dagligt at flytte dem, alt medens jeg har en fejlrapport hos yousee kørende. yousee har under hele forløbet og stadig fuld adgang til kontoen.

til

så det at jeg har haft liggene pollenmails i en måned uden dagligt at flytte dem er SUPER forkert, 

filtret har nu lært at disse mails ER spam og det på trods af at jeg har en fejlrapport hos yousee kørende. yousee har under hele forløbet og stadig fuld adgang til kontoen.

Når nu Yousee tilsyneladende ikke kan/vil rette op på det her, har jeg fundet min egen løsning. Og den er at kigge i spammappen på min telefon, når jeg alligevel tjekker min mail der.
Der er en mappe, der hedder reklamemail og er der noget i den, er det hurtigt at slette en mail eller markere den som “ikke spam” - så flyttes den til indbakke og dukker dermed op i min Outlook på computeren.
Min mail-app på min Android-telefon hedder “Email app til Outlook og andre”

det med telefon er ikke en mulighed for mig af 2 grunde :

1 manglende ram

2 prøver jeg at installere appen punkes jeg til at bruge 4 cifret pinkode - det er ikke sikkert nok hos mig - så ingen mail app til mig

MIN mulighed er yousee på nettet på mobilen

og ja det kan lade sig gøre, hvis man har masser af tid

men det er ikke særlig let

derfor bruger jeg yousee på pc

jeg tror nu hemmeligheden med youseemail er ZIMBRA motoren i yousee mail.

men selv det at man hele tide selv skal flytte mails fordi Zimbra ikke kan finde ud af det  er  jo ikke officielt bekræftet. men af ovenstående kan man jo også læse at nogen har gjrt det i månedsvis uden det af den grund har afstedkommet noget som helst. så måske virker det kun på den rene zimbra platform. 

jeg troede egentlig at disse moderatorer var til for at hjælpe her i forum. men det kan selvfølgelig være at de i denne coronatid er indisbonible. 

lige nu er det jo ikke andet end et forum hvor du kan få lov at græde.

men tak for det.

OK. Jeg kan faktisk ikke huske noget med pinkoder på telefonen. Min mail er bare tilgængelig, når telefonen er åben.

Bortset fra, at det spamfilter er alt for følsomt, var mit beskedne ønske egentlig bare at få lov til at koble det helt fra og så selv styre sorteringen i min Outlook på pc’en bagefter. Men det kan man tilsyneladende heller ikke :(  

Jeg lever med det, men det er godt nok ringe!

Vh. John

det vil du heller ikke ønske hvis spammerne finder din mailadresse !!

men det som undrer mig meget er at andre spamfiltre bla arbejder efter whitelist. dvs at hvis der ingen dårlige anmeldelser er om den specifikke mailadresse så skal der mere til for at blackliste.

det giver jo absolut ingen mening at filtret kan fange : astma-allergi danmark, rejsekortet og e-boks.

den helt nærliggende forklaring er at yousee spamfilter er en discount løsning. ingen i dette forum med points interesserer sig for denne tråd. det siger vist alt ! beklager min harske tone, men ingen er interesseret i at forklare noget her. vi bliver overladt til os selv og vores spekulationer.

:slight_smile: Man kan håber på det, Spam filter bliver. bedre med tiden.

Og kan finde ud af at, sortere de spam mails fra ville være fint. 

God aften 

et eller andet er jo gået galt med spamfiltret når det bliver aktivt ud af det blå.

odder kommune, astma-allergi danmark, coop mails som ikke har forandret sig.

jeg har været i kontakt med både odder kommune oog astma-allergi danmark og de har ikke ændret noget.

så der er altså ændret i spamfiltret. hvordan kan man så tro på at det bliver bedre lordfynbo ?

har nogen her i forum overhovedet gode erfaringer med at lære spamfiltret noget ?

jeg har indtil nu KUN hørt teoretiske udtalelser. gode praktiske erfaringer er der faktisk ingen af.

så hvordan kan man håbe ? næh jeg vil håbe at yousee praktisk vil gøre noget.

spamfiltret bør som udgangspunkt kunne resettes, hvilket det tilsyneladende IKKE kan. Alt hvad yousee indtil har foretaget sig er hemmeligt. de har givet besked om at de har gjort noget 2-3 gange. og som sagt har de medarbejdere som overvågede mailen havde INGEN kommentarer til at jeg beholdte ikke spam i spamfiltret. derudover har flere medarbejdere sagt at når man får fortløbende nyhedsmails er det helt naturligt at de mails ryger i spam filtret og at det kan man ikke gøre noget ved. Så helt klart har selve yousee medarbejderne et problem eller en forkert attityde.

men det er vel fordi de efter et eller andet kodeks handler sådan. så reelt set handler det ikke om at håbe. det handler om at TRO PÅ MIRAKLER. Jeg kan jo se her at alle kloge mennesker her i forum holder sig fra tråden fordi det er en øm tå. der er INTET at gøre. men selvfølegelig tror jeg mirakler, det er jeg i sagens natur nødt til ! skal jeg tro på yousee skal der ligesom være lidt substans.

ingen vil kommentere zimbra, hvorfor, er det en hemmelighed. det er jo ikke en idé jeg fået ud af det blå. det var nemlig noget ipadden skrev ! så hvorfor alt det hemmelighedskræmmeri ?

er det hvad et godt forum går ud på ?

eller er det hvad yousee forum går ud på ?

i et et godt forum forholder man sig til de problemer som er. her bliver de jo nærmest ignoreret.

mht spam filtret er der jo flere aktører :

selve filtret/softwaren

,med arjdere som overvåger

opdateringer

brugere

det er jo også mærkligt hvorfor det kun er spamfiltret hos MIG som fanger astma-allergi danmark

det denne tråd klart forårsager er fortvivlelse pga den manglende forholdelse til problemerne

livet er ikke stjerner på skuldrene, det er reelt arbejde !

og hvorfor endte mit problem så som en sso sag ?

joh, tredje gang jeg talte med en yousee medarbejder sagde han : det problem skal du da have løst !

se det det var en af de virkelig gode medarjdere,. han anerkendte faktisk at der var et problem.

det at få anerkent et problem hos youse skal man virkelig ARBEJDE for:head_bandage:

den primære årsag til at jeg skriver det her er ikke at få hjælp

fordi jeg HAR erkendt at der ingen hjælp er at hente i forum her ud over et par velmenende ord

mine skriverier går til alle andre i samme situation som jeg

jeg forsøger at afdække sandheden så alle kan se den

så tak til jer i samme situation som som jeg der har skrevet i denne tråd

jer som som ligger i yousee forum hierakiet kan jeg desværre ikke takke fordi I konskvent IKKE forholder jer til problemerne

jeg ser det også som en mangel fra jer at I taler uden om

det får jer ikke til at fremstå som hjælpere i mine øjne

det undrer mig også at I stiltiende aksepterer tingenes tilstand

uvidenhed er ikke godt for noget, men her i forum er uvidenhed åbenbart en nødvendighed

Besvar