Spørgsmål

Spam mails

Omdømme 2
Den sidste måned er min inbox blevet fyldt med alle mulige spam mails, lige fra låne tilbud, sex kontakter reklamer for alle mulige ting jeg ikke har bedt om. Jeg un-subscriber og registrerer det som uønsket mail, men det ser ikke ud til det stopper. Har I fjernet nogle SPAM filtre på det sidstre, som evt tidligere har blokeret for sådanne mails?

31 Kommentarer

Omdømme 1
Oplever det samme. Får spam 10-20 gange pr dag. Det gjorde jeg ikke tidligere. Og så er det blevet temmelig bøvlet at føre spam add over i uønsket.
Omdømme 1
Det samme her
Det vælter ind med spam Og lige så hurtig de kommer ind lige så hurtigt smider jeg dem over i spam mappen men der sker ikke en skid
Det er som om filteret er deaktiveret
jeg oplever, at gamle mail (mail, som for længst er slettet ) kommer ind på både telefon og mailboks på pc, lige nu har jeg ca. 4600 liggende på telefon, kan ikke slette dem samlet, er ved at blive vanvittig, samtidig vælter det ind med spam, så der er åbenbart også her et spamfilter, der er forsvundet.
Omdømme 1
Badge
Samme her...
Alle spamfiltre er ligesom blevet slettet med den seneste opdatering...hmm
Omdømme 1
…….…….totalt det samme her. Gør noget yousee!
Omdømme 1
Oplever samme problem, efter YouSee har skiftet mail system vælter det ind med Spam mails om alt fra sex til tag check. Kan vi ikke få en kommentar fra YouSee hvorfor dette sker og hvad de vil gøre ved problemet ?
Har også en Gmail mail adresse og her er der ikke de samme problemer
Omdømme 1
Modtager 10-15 fake mails hver eneste dag med titler som f.eks. "Fedex have important message for you" eller lignenede titler fra andre firnaer - jeres spam filter virker tilsyneladende ikke mere - det er meget meget irriterende at have med at gøre. YouSee må komme ind i kampen snart....
Det er præcis det samme her har lagt ca. 40 spam adresser ind i det personlige filter men gentagelser suser bare forbi:-(:@ og ser derfor meget frem til at det Centrale SPAM filteret bliver genetableret så det hele køre som i det tidligere TDC regi:?
Omdømme 1
Samme her. Den sidste måneds tid har jeg fået 5 - 10 spam-mails pr. dag.
Jeg har spurgt yousee, hvad der er sket med det centrale spamfilter, som tidligere frasorterede stort set alle sådanna mails. Svaret lyder:
Jeg er gået videre med din sag og har undersøgt det centrale spamfilter nærmere. Jeg kan informere om, at vi er opmærksomme på, at der desværre er nogle udfordringer med spamfilteret i øjeblikket. Det skal selvfølgelig helst fungere efter hensigten og derfor gør vi alt for at få det på plads så hurtigt som muligt.
Den sidste måned er min inbox blevet fyldt med alle mulige spam mails, lige fra låne tilbud, sex kontakter reklamer for alle mulige ting jeg ikke har bedt om. Jeg un-subscriber og registrerer det som uønsket mail, men det ser ikke ud til det stopper. Har I fjernet nogle SPAM filtre på det sidste, som evt tidligere har blokeret for sådanne mails?
Og ja det fortsætter bare uden nogen form for YouSee info om planer for hvornår de vil rette denne temmelig irriterende fejl med manglende Centralt SPAMfilter:@ samt få blokering af disse mails på "MitYouSee til at fungerer
Omdømme 2
Badge +1
Enig.
Det bliver bare ved og ved og ved.
Kom nu YouSee. Gør noget ved det.
Det ser ud til at de fleste mails kommer fra et sted med lokaltid 3 timer før os (læs Østeuropa) kan man ikke lave et filter der lukker alle disse mails ude.
Jeg har ikke modtaget nogen spam mail s fra YouSee, så forstår ikke hvorfor i modtager dem?
Jeg er stadig YouSee kunde. Hvis i alle er yousee kunder, så forstår jeg ikke, at i alle oplever spam på jeres e-mail. Medmindre, at i har en mail. Uden for: YouSee? Der skal betales for. I det nye år? Medmindre, at abonnement følger: Internet?
Omdømme 7
Badge +10
Medmindre du er meget meget uhyre forsigtig med brug af internet, så er det så godt som umuligt at undgå uønskede mails, det nemmeste at få uden anstrengelse er spam mails. Spam er jo noget man ikke aktivt har bedt om at få, finder det svært at forstå du ikke får nogen.
Har lige set i spamfilter, de sidste 2 dage er der modtaget 14 spam mails, ikke det store men de er der.
Og det fortsætter bare, i dag med 5 spam mails direkte ind i indbakken på YouSee webmail som dog bliver lagt i spam mappen i min POP3 Outlook, men altså stadig intet centralt spam filter eller sortering som fungerer på YouSee webmail og ingen info. om en løsning fra YouSee:@ så enten ved de ikke hvad de skal gøre ved problemet eller de har bare opgivet at løse disse problemer i det nye mail "SUPER" system efter 1½ måneds drift :?
Da jeg ud fra ovenstående indlæg kan se at jeg ikke er den eneste der dagligt modtager 20-30 SPAM mails, er det vel ret tvivlsomt, om mit indlæg hjælper noget som helst.
Det er vist ret klart, at vi er mange der har det samme problem, og at det er et problem der er opstået i.f.m. Yousee's omlægning af deres web mail.
Jeg synes der er utroligt, at en service udbyder med så mange kunder, for det første er 2 måneder om at omlægge en mail service, og for det andet ikke kan finde ud af at levere en teknisk platform, der virker.
Siden YouSee overtog TDC's service har jeg oplevet problemer med alle mine services: TV boks, Bredbånd, Mail, m.v. Det virker simpelthen som om YouSee ikke har kompetencen på teknik siden til at levere det der skal til. Og det er utroligt, når man tager deres store kundegrundlag i betragtning. Jeg undrer mig over hvorfor kunderne er så loyale overfor en service, som er så ringe. Jeg burde selv for længst have skiftet udbyder, men man orker ikke at omlægge det hele.

Enig med alle ovenstående indlæg: KOM nu Yousee !!!!!! Giv os i det mindste noget info omkring, hvorfor vi pludselig bliver bombarderet med SPAM. Jeg har selv en gammel TDC mail: xxxxx@mail.dk, som jeg kvit og frit har fået lov at videreføre i YouSee regi. Og det er sikkert disse gamle TDC mails, som der er problemer med.
Har næsten ikke overskud og tid til at skrive mere om disse YouSee uophørlige SPAM problemer
Men ellers helt enig med dig og rigtig mange andre som heller ikke forstår dette "lille" problem IKKE snart bliver rettet a.s.a.p. 😃
Nogen der ved hvordan man kan slette sin mail konto (er godt træt af spam), når jeg prøver får jeg at vide at den ikke kan slettes mens de opdaterer. Kan det virkelig være rigtigt?
Det er vist rigtigt har selv slettet en alias konto for en måned siden men den er stadig aktiv!
Fik i øvrigt en mail fra YouSee support i går og de forsøger stadig at løse SPAM problemerne herunder at få aktiveret det Centrale filter så det igen virker som tidligere i TDC regi, så måske en skønne dag:$
Alt kommer til den der venter 😛
Så kom det endelig til at virke med det centrale spam filter, 6 mails var lagt korrekt ind i spam mappen filteret og intet sendt videre til min POP3 konto i ►Outlook. Håber og ser frem til at det holder:)

Alt kommer til den der venter :P
Badge
Spam uha jeg er meget plaget af dette , som i andre skriver begyndte det for ca 14 dage siden jeg har sat et spam filter på men det skal der betales for - det kan ikke være rigtigt at man selv skal betale når You see kan fjene dem centralt - som tidliger …..
Det er muligt at spamfilteret nu er i drift, men hvordan skelner filteret mellem uønsket spam og ønskede meddelelser?

For at afprøve YouSee mail med mere materiale har jeg sat viderestilling på min Outlook.com mailboks hos Microsoft (som bruges til daglig), så en kopi af modtagne mails i nogle dage videresendes til YouSee mail. En af de første videresendte mails var røget i spammappen selv om det overhovedet ikke var spam. Det var en mail fra Mediehuset Ingeniøren, som der abonneres på.

Det kan være slemt hvis man åbner sin indbakke på en lokal mailklient, der har hentet mails med POP3. Så opdager man måske slet ikke at der ligger noget i spammappen som kan være vigtigt. Bruger man IMAP i stedet for POP3 hentes alle mapper, også spammappen, og så opdager man at der ligger noget i spammappen. Men YouSee supporterer ikke IMAP, så det er ikke tilrådeligt at bruge IMAP så længe YouSee ikke melder ud officielt, at IMAP kan bruges. Gør man det alligevel må man være forberedt på at YouSee uden varsel når som helst kan deaktivere IMAP.
Kære YouSee alias TDC
Den her tråd om spam mail og udfordringer med omlægning af mail.dk svare desværre alt for godt til de udfordringer jeg har selv har oplevet siden skift i uge 46/18.
Ringer man til TDC front end medarbejdere tilflyder det en med en lind strøm af forståelse men handles der?
1) ingen forgående information om omlægning men en snak med front disk service bedyrer at den er fremsendt på mail (jeg anmoder om af få den information tilsendt, men FED medarbejder svare " den sidder jeg ikke med her så den kan jeg ikke hjælpe dig med"
2) Konto nede i 3 dage inden nyt kode til genoprettelse modtages
3) Ny you see web konto brugerflade ikke intuativ som den gamle (hvordan slettes mail i bundter?)
4) Spam mail nu 5 - 10 dagligt tidligere 5 - 10 pr. mdr. Er You See central spamfilter sat ud af funktion?
5) hvor mange mail kan der ligge på web konto før konto går i overload? tidligere blev man adviseret inden, er denne funktion bibeholdt?

lidt symptomatisk for denne tråd, - hvor gemmer YouSee sine besvarelser? Som bruger sidder jeg tilbage med en oplevelse af at YouSee tekniske ledelse sidder på hænderne!
Hvis i under pres, pga af uforudsete tekniske udfordringer, kunne i så som minimum hente hjælp hos YouSee kommunikationsafdeling til at holde jeres kunder ajourt ført med de afhjælpnings tiltag i arbejder på?
ps ang. spam - jeg har desværre ikke samme posetive oplevelse som Ellab4. spam mails vælter forsat ind via POP3 konto. Enkelte "ikke spam mail som f. eks. dags rapporter" er automatisk sendt til spam mail mappe på min youSee web konto.
Når man modtager en mail som ikke er spam, men som alligevel havner i spammappen, kan man trykke på en knap med teksten “Ikke spam”, som flytter mailen til indbakken. Men der står stadig “SPAM” i mailens titel. Temmelig uheldigt hvis det er en betydningsfuld mail, som skal gemmes.

Besvar