Spørgsmål

sikker mail GPDR krypteret

• 9 November 2022
  • 1 kommentar
  • 40 visninger

Badge

Hvordan sætter jeg mail op så den er sikker GPDR når jeg sender til andre

1 Kommentar

Omdømme 1
Badge +3

Hej @Lindevangsgaarden 

For at hjælpe dig med at gøre din mail så sikker, som vi kan. Så kan du med fordel bruge vores webmail hvis du ikke gør det i forvejen og sørge for din enhed har den nyeste software opdatering. Det gør, som udgangspunkt at du ikke vil blive udsat for udnødvendige trusler fra udfra kommende trafik. 

I forhold til dit spørgsmål omkring GDPR. Så ændre kravene sig alt efter hvem man sender til og hvad der betragets til ikke at være sikkert at sende. Det kan f.eks. være kontonumre, CPR nummer etc.

Hvis det er til privat personer, som du generelt skriver til. Så er der ikke, som sådan en måde du kan sætte din mail op til at være mere sikker. Det er optil dig at bestemme hvad du mener der er sikkert at oplyse og hvad du ikke mener der er sikkert. En hel generel tommelfinger regel vil jeg mene er at du tænker over hvem du sender dine personlige oplysninger til og om det er nogen, som du stoler til med dine oplysninger.

Du må endelig vende retur her. Såfremt du har flere spørgsmål. Du kan også finde mere info omkring det på vores forum her: https://forum.yousee.dk/sikkerhed-fup-og-phishing-128

Besvar