Svar

Problem med udgående post SMTP serveren

Badge

Hej

Efter jeg har fjernet mailkontoen på én Ipad som skal kasseres, virker INGEN af mine andre 6 enheder (2 iMac, 2 Iphones, 2 Ipads) på “udgående post” men kan godt modtage mails. Jeg har tidligere i dag været i kontakt med YouSee support mens jeg gennemgik alle parametre i opsætning igen og igen. Det lykkedes ikke at løse problemet. Der var ingen problem inden jeg fjernede kontoen fra den defekte iPad, men hvordan kan det have indflydelse på 6 andre enheder, begriber jeg ikke. Jeg har efterfølgende på 2 enheder fjernet kontoen og oprettet den igen, uden nogen som helst virkning. Det drejer sig om begge mine 2 gamle TDC mailkontoer.

Når jeg bruger et stykke fejlfindings værktøj på min Mac, viser de tydeligt at begge SMTP servere ikke svarer.

Mvh. O`besse

icon

Bedste svar af PeterA4 13 February 2024, 17:22

Se original

14 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Obesse 

Det kan jeg godt forstå at du undrer dig over. 

Kan du oplyse hvilken eksakt fejlbesked du får på dine forskellige enheder? Du må evt. gerne vedhæfte et billede af fejlbeskeden, så skal du blot strege ud hvis din mailadresse (eller andre) fremgår af billedet. 

Badge

Hej Louise

Her et skærmdump fra min iMac som har et fejlfindings program. Og inden du beder min om at tjekke alle mine enheder, så er det sket. Fejlen opstod på ALLE enheder samtidigt med at jeg fjernede en TDC konto på en iPad der skal kasseres. Det er da underligt. Så det er altså IKKE efter jeg har pillet i opsætningen på enhederne, at det ikke virker mere. Alle enheder kunne både sende og modtage inden.

Jeg har selvfølgende gjort alt hvad jeg kan på enhederne efterfølgende for at få “hul” igennem igen, men forgæves.

Det er heller ikke 1. gang jeg har oplevet dette, og kan se på nettet jeg ikke er den eneste.

Kan det være noget der går i “baglås” i Jeres server og måske spærrer for min IP adr. evt. tænker jeg?

Jeg har IKKE problemet med min Gmail-konto.

Mvh. O`besse

Omdømme 7
Badge +9

Der blev skrevet at mailadresse skulle sløres, det er ikke gjort, personlige oplysninger må ikke fremstå på forummet.

Du kunne lave Screenshottet sådan, så er der ikke vist nogen Mail.

Badge

Sorry, det var en fejl. Jeg havde skjult det men uploadede det forkerte billede :-(

Mvh. O`Besse

Omdømme 6
Badge +8

Tak for screenshot 😊

Når denne fejl opstår, så er der en håndfuld forskellige mulige årsager.

1.. Mailadressen er blokeret af os. I så fald, burde du dog have modtaget en mail omkring det med vejledning til hvordan den åbnes

2.. IP-adressen er spærret på baggrund af mistanke om SPAM. Det behøver ikke at være din eksakte IP-adresse, men blot det IP-range den ligger i

3.. Internetetforbindelsen blokerer for afsendelse 

​​​​​​​4.. At opsætningen eller adgangskoden er forkert 

Der er sikkert flere, men det er de mest normale årsager. I alle fire tilfælde, så medgiver jeg at det er mystisk at fejlen opstår i det du sletter opsætningen på en enhed. Det ville det dog også være, hvis årsagen var at noget var gået i baglås og spærrede. ​​​​​​​

Kan du vedhæfte et billede af den fejlbesked du får når du prøver at sende en mail? Eller som minimum kopiere teksten ind. Du må evt. også gerne vedhæfte et billede af opsætningen til den udgående server - det er her problemet skal findes, ser det ud til. 

Badge

Okay :-)

Omdømme 7
Badge +9

Prøv port 465. Den virker også. 

Badge

Det har jeg prøvet, uden held desværre.

Omdømme 6
Badge +8

Der står jo den er PASSIV, altså deaktiveret..

Badge

Ja, og det står når den ikke kan få fat i serveren. Dette billede er fra iMac`en. Der er samme problem med iPad`en og iPhonen. Selv på mobildata, altså wifi slået fra.

Omdømme 6
Badge +8

Ja, og det står når den ikke kan få fat i serveren. Dette billede er fra iMac`en. Der er samme problem med iPad`en og iPhonen. Selv på mobildata, altså wifi slået fra.

Så kan det kun være din e-mail adresse der er spærret hos youSee.

Når det er på alle enheder og mobildata ikke gør tricket er det youSee der driller dig..

Badge

TAK, endelig en på mit hold 🫣 Det har jeg hele tiden selv ment i de sidste 2 dage det har stået på. Men hvordan man får YouSee til at sparke til den server, ved jeg simpelthen ikke. 

Omdømme 6
Badge +8

TAK, endelig en på mit hold 🫣 Det har jeg hele tiden selv ment i de sidste 2 dage det har stået på. Men hvordan man får YouSee til at sparke til den server, ved jeg simpelthen ikke. 

Som Louise skriver..

1.. Mailadressen er blokeret af os. I så fald, burde du dog have modtaget en mail omkring det med vejledning til hvordan den åbnes

Du må have fat i en fra forum teamet (pb) eller youSee support 70703448 (8.00-18.00)

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Obesse 

Hvis du ikke kan sende mail, så kontakt os via telefon eller chat. Se kontaktinfo og vej til chat her.

Besvar