Svar

Private mail-mapper forsvandt

Jeg var ved at skrive en mail da boksen "Gendanner ubrugt plads" - jeg husker ikke præcist hvad jeg gjorde, men pludselig forsvandt alle mine mailmapper i Windows Live Mail. Umiddelbart efter blev alle modtagne mails siden 20. juni 2013 (næsten 800) gendannet i indbakken og vist som ulæste.

Alle mine private mapper, hvor jeg har arkiveret mine svar på mails, udbakken og slettede mails er pist væk.

Jeg har prøvet "systemgendannelse", men det hjælper ikke.

Jeg vil være meget taknemmelig for at få adgang til mine mailmapper igen.

Mvh Esben

icon

Bedste svar af whome 9 September 2013, 07:05

Se original

15 Kommentarer

Omdømme 2
Hej

Luk Windows Live Mail.
Gå  til C: Users brugernavn AppData Local
og derefter højreklikke på Windows Live Mail mappen og vælg   - gendanne tidligere versioner.
Så vælger du den seneste dato for at gendanne og klik på Gendan.
 Genopret så  til en tidligere dato.
Åbn så Windows Live Mail, og se om det har hjulpet  ?

Omdømme 1
spoulsen skrev:Jeg vil være meget taknemmelig for at få adgang til mine mailmapper igen.

Mvh Esben

Hej Esben

Jeg synes du har fået et super godt svar af whome. Jeg viste ikke det der forelås, derfor har jeg hold øje med din tråd, for at se om rådet har hjulpet dig.

Har du glemt at markere svaret fra whome, som accepteret som løsning, eller virkede rådet ikke?

Du kan læse her, hvorfor det er vigtigt at makere sine tråde.:

/t5/Retningslinjer-for-brug-af-TDC/Tip-til-quot-Accepteret-som-l%C3%B8st-tr%C3%A5d-quot/td-p/44391/jump-to/first-unread-message

Hej Maja,

Tak for din interesse og undskyld jeg ikke har fulgt op.  Jeg har været i udlandet en god uges tid og har ikke været på computeren. Inden jeg fik svaret fra whome lykkedes det mig at få mine mapper tilbage. Dog ikke helt på den måde som foreslået, men det var noget med gendan tidligere versioner og vælg en dato. Jeg er lidt flov over at jeg ikke helt præcist kan gentage, hvad jeg gjorde.

Jeg har nu prøvet at gå til C/ som whome foreslår og jeg kan også komme frem til "brugernavn" og finder så mit eget navn ("Esben"), men AppData/Local kan jeg ikke finde. 

Jeg er helt enig i at det er vigtigt at svare tilbage så andre kan se, om rådet har hjulpet.

Mvh Esben

Omdømme 1
Hej igen

Fint - Håber du havde en god tur og godt du har fået dine mapper igen.

Så mangler du bare at klikke på knappen "Accepteret som løsning" ud for dit eget svar eller ud for Whome's. Blinkende humørikon

Hej Maja

Jeg har prc. samme problem. Alle mine mapper er pludselig forsvundet i Windows live mail og paniken har bredt sig.

Jeg kan komme helt ind, men har ikke den mappe du beskriver som windows live mail, har windows live og windows live writer.

Min mail boks virker fint og jeg kan både modtage og sende mails.

Håber virkelig du kan hjælpe mig

Jeg har prc. samme problem. Alle mine mapper er pludselig forsvundet i Windows live mail og panikken har bredt sig.

Jeg kan komme helt ind, men har ikke den mappe du beskriver som windows live mail, har windows live og windows live writer.

Min mail boks virker fint og jeg kan både modtage og sende mails.

Håber virkelig du kan hjælpe mig

Omdømme 1
Hej Golfus

Der bliver jeg dig svar skyldig. Jeg har ikke de programmer du omtaler, og da ikke Whrome's svar virker i dit tilfælde, håber jeg at wrohme eller en anden kan hjælpe dig. Glad humørikon

(Jeg var til fødselsdag igår, derfor får du først mit svar nu)

... og hvis der så ikke er nogle tidligere version?

Omdømme 1
Golfus - fik du dine mapper igen?

Hej kimrik

Prøv at åbne WLM. Klik på fanebladet "Vis"

Prøv at klikke på de forskællige filtre og ruder.

Hej igen

Der er ingen mail i nogen af mapperne i WML, hvor du foreslog jeg skulle kigge. Tillige har vi har oplevet af få alle vores private mail-mapper gendannet op til flere gange, men jeg ved ikke hvor alle mailsene er henne når der viser sig en meddelelse under lagermappe: Lagermappe - Gendannede emner. Hvorfor gør WLM dette og hver er mailsene placeret henne, på serveren hos TDC (Hvor kan jeg finde dem henne)? Dette har nu stået på i ca.  6 mdr. og jeg er MEGET træt af det løbende gentager sig. Hvad kan/skal jeg gøre for at dette ikke gentager sig.

Omdømme 1
Hej Kimrik

Jeg er kunde som du, så der er altså ingengrund til at æde hovedet af mig.

Du må jo huske på at jeg ikke sidder og ser på din skærm og det du ikke fortæller kan jeg ikke gætte mig til.

Har du kontroleret WEbmail, om de ligger der?

Har du fået en smarthphone eller Ipad eller anden enhed det også henter mail på webmail?

Det er frustrende af man henvender sig til mange forskellige instanser, deriblandt også TDC, for at få hjælp til at løse dette problem, men desværre har vi ikke fået en løsning der har hjulpet os endnu.

Vi har er WEB-mail oprettet til vores e-mail og der ligger ikke noget af de manglende mapper og filer. Samt har vi 1 smartphone tilknyttet, hvor vi kun ser e-mail og sletter. Men det er i e-mail i indbakke. Men tror du dett har noget at gøre med at de private mapper forsvinder og måske gendanner? 

Omdømme 1
Jeg kan godt forstå du/I er frustrerede , det ville jeg helt sikkert også selv være.

Hvis jeres Mailkonto fra din done og dig selv er opsat på din smartphone, som det ser ud til de er, fordi du skriver at I (også) læser jeres mail på jeres smartphon. Så kan det være den, der er synderen.

I det øjeblik i  åbner jeres smartphone for at se mail, går smartphonen igang m,ed at hente de meddelelser der ligger i indbakken. Når meddelelserne er hentet, sletter smartphonen de mails den har hentet på webmail.

Næste gang du åbner WLM kan det program ikke hente dem, fordi de er slettet.  En smarthphone henter kun mails fra indbakken på webmailen, hvis din smartphone er sat op til en pop3 server.  Hvis den er sat op til en imap-server, hvor du læser webmail gennem smartphone er det på selve webmailen du sletter, Eller hvis du ser din webmail på smartphonen via en browser, vil det være på selve TDC's server du sletter de mail du har læst.

Løsningen kan være. Gå ind i indstillinger på din smatphone og sæt den op til IKKE at slætte post på tdc's server efter hentning, eller lad være med at slette mail i det hele taget på smartphonen.

Når du åbner WLM sker det samme, den henter de mail der ligger i indbakken på webmail. Den kan du også sætte op til ikke at slatte mail efter hentning.

Og lige en ting. Webmail er TDC's webmailtjeneste og som sådan noget de bør yde support på, men hvis de kan se på systemet at den virker som den skal, er det ikke TDC's problem, hvilke af de mange hundrede mailprogrammer vi downloader på nettet, for at oprette forbindelse til deres server.  Det er heller ikke deres ansvar at enheder vi køber har indstillinger vi ikke sætter os ind i. MEN jeg ved at kommer du forbi en tdc-butik med din smartphone så er jeg sikker på at en medarbejder gerne vil hjælpe dig med at finde de indstillinger.

Jeg håber du nu får det til at lykkes, ellers er der ikke andet for at du på ind på WLM's hjælpesider, for at se om du kan finde noget der, med mindre der er andre brugere der kan fortælle mere.

Omdømme 1
Hvordan går det  kimrik

Er du kommet nærmere en løsning?  Glad humørikon

Jeg er bare SÅ træt af alle de fejl jeg har haft hos yousee nu i over et år.
I dag forsvandt pludselig alle mine 78 sendte mails, da jeg sendte en fotomail med vedhæftede billeder! Hvad sker der? Hvordan kan jeg få mine mails tilbage.'
Fra indbakken blev 47 mails stående trods alt???

Besvar