Svar

Primær mailadresse på Yousee - ønskes ændret...

Hej..
Ville fjerne den mailadresse, der er den såkaldte "primære mailadresse" og bruge et "alias", som "primær". Men det kan jeg så ikke. Det er et stor problem, da der netop på denne konkrete mailadresse fremsendes nogle ubehagelige mails (har haft politiet inde over).
Jeg har børn og derfor er der tilknyttet flere mailkontoer - de såkaldte alias - til min mailkonto. Mine egne mailadresser er nu blevet til alias i stedet for den primære (der ikke var min) som jeg meget gerne vil af med.
I skrivende stund har jeg bakset med at få dette ordnet i et par timer - og ledt og ledt på nettet, men kun fundet ikke-brugbare svar og henvisninger fra Yousee.
Jeg har bestemt ikke brug for at få opdelt mine mailadresser i flere selvstændige bokse, da jeg kun læser dem via mine mac-produkter og tilhørende email-systemer.
Det vil være en meget dårlig løsning for mig, hvis det ikke kan ordnes. Jeg har blot behov for at den primære udskiftes med et af de alias, som jeg har. Hvorefter jeg så kan slette den konkrete mailadresse for evigt.
Jeg har igennem årene ændret/slettet mailadresse til samme mailboks - let og uden problemer - og uden kontakt til Yousee.
Håber, at Yousee har lavet sådan, at det er muligt fortsat at fjerne adresser, selvom de er primære. Ville dog helst have kunne gøre dette uden brug af al den tid - og uden , at det var nødvendigt med denne henvendelse.

Kan I hjælpe

Hilsen Kastanjen
icon

Bedste svar af Slangefar 27 April 2019, 18:28

Se original

14 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +10
Man retter via Mailindstillinger på Mit YouSee. Du kan oprette op til og med 5 selvstændige mail konti.
Tak for svar, Slangefar.
Det er desværre ikke muligt. Den primære kan du ikke ændre, umiddelbart, da den er "låst". De andre - såkaldre alias - kan slettes uden problemer.
Slettes den primære, så slettes ALLE dine mailadresse for bestandigt.
Omdømme 7
Badge +10
Nu kan du have op til 5 primære adresser. Hvis du har et alias på primær adresse, tror jeg ikke den kan slettes (har ikke prøvet).
Men Yousee bør jo kunne ændre den - det er vel ikke raketvidenskab for en virksomhed som Yousee 🙂 . Jeg har ikke selv valgt den som primær, dette er sket efter en opdatering (kan jeg forstå - jf. andre lignende opslag). Jeg kan også læse om en anden der har samme udfordring.
Håber, at Yousee vender retur med brugbart svar.
God lørdag.
Omdømme 7
Badge +10
Det vil i så fald være tidligst på Mandag, men ikke nødvendigvis, You See kan der skrives til på deres FB side.
Omdømme 7
Badge +9
Hej Kastanjen

Jeg byder lige ind her :)

Der er sket en migrering af mailkonto fra en ældre mailplatform til en nyere og vi har desværre ikke kunne se, hvilken mailadresse, der har været din primære førhen, i forhold til den systemmæssige migrering, hvilket er årsagen til denne tråd.

Workaround - om du vil - er som Slangefar skriver, at splitte dine mailbokse op. Herefter kan du slette den mailadresse/mailboks du ønsker. Så jeg synes vi skal markere hans svar som "Bedste svar" (løsning).

Du skal blot sætte kontoen op igen én gang i en mailklient og så kan du køre med den som du er vandt til. Bruges der webmail får du en oversigt over hvilken mailboks du vil ind på, inden denne åbnes.

Det er umiddelbart den eneste løsning der er - vi kan ikke gå ind og gøre det anderledes. Så skulle du få mod på det, så finder du guiden her:
Få en indbakke til hver af dine mailadresser

Hej Kasper

migrering af mailkonto fra en ældre mailplatform til en nyere får jeg ikke mails til min primær konto på mit almindelig mail program fra windows 10, faktisk fik jeg slet ingen mail, men på en eller anden måde fik jeg 2 af mine mails adresser til at virke. Men min primære adresse kan jeg kun se på yousee´s webmail. Hvad gør jeg og hjælper det at lave primær om til sekundær kan ikke finde den side mere ??

Omdømme 7
Badge +10

Du kan rette i dine mail konti på Mailindstillinger på Mit YouSee. Du kan lave op til 5 mail konti. 

Slangefar hvad er det for et lige gyldigt svar. Intet med mit spørgsmål at gøre

Omdømme 6
Badge +1

Hvis du har et eller flere mail alias, så få dem lavet om til rigtige mail konti, som Slangefar snakker om med Mailindstillinger. 

Heksemor

man kan ikke lave om man kan slette konti eller oprette ny kode. Min indstillinger i webmail er ikke de samme som andres åbenbart efter yousee ny opdateret mail server eller hvad der skete.

ham slangefar er det en robot ???

Heksemor

man kan ikke lave om man kan slette konti eller oprette ny kode. Min indstillinger i webmail er ikke de samme som andres åbenbart efter yousee ny opdateret mail server eller hvad der skete.

ham slangefar er det en robot ???

:slight_smile: Hej er præcis som Slangefar Og Heksemor , skriver. er et par  link her til   https://kundeservice.yousee.dk/mail/problemer/mailklient

https://kundeservice.yousee.dk/mail/brug/separat-mailboks.

Hvis du har glemt brugernavn. og adgangs kode er der et link her. http://yousee.dk/glemtadgangskode?username=per2409%40mail.dk

Måske dette er brugbart. ER der intet der virker og stædig give dig problemer så prøve at kontante youSee kundeservice   https://kundeservice.yousee.dk/contactus for ydereligere hjælp, 

God aften, 

tak for dit forsøg på at hjælpe mig, men de sider har jeg været på og kundeservice har jeg forsøgt. I kundeservice opgav de åbentbart for det er over en måned siden. Jeg ville lade dem overtage min bærbar, så de kunne se hvordan min webmail så ud, men det måtte han ikke. Jeg har siddet 4-5 timer i dag for at forsøge igen men det ser ud til at et skifte af bredbånd måske er det eneste der hjælper.

tak for dit forsøg på at hjælpe mig, men de sider har jeg været på og kundeservice har jeg forsøgt. I kundeservice opgav de åbentbart for det er over en måned siden. Jeg ville lade dem overtage min bærbar, så de kunne se hvordan min webmail så ud, men det måtte han ikke. Jeg har siddet 4-5 timer i dag for at forsøge igen men det ser ud til at et skifte af bredbånd måske er det eneste der hjælper.

:slight_smile: Hej ok lyder ikke godt, Bare for en ordens skyld. kører du med det gammel mail system måske end dette på dette link https://kundeservice.yousee.dk/mail/brug/standard-afsender. I så fald er det hos. youSee kunde service der skal  ændre dette. på 70704040 

God aften 

Besvar