Bedste svar af mukkenuk
Se originalPOP3 virker ikke
Siden i går morges virker POP3 ikke. Jeg kan sende, men ikke modtage mails i Outlook (Office 365). Port 110. Jeg har ikke ændret indstillinger nogen steder.
Yousee har måske slukket for den usikre (ukrypterede) adgang på port 110. Du bør bruge port 995 og slå SSL (kryptering) til.
https://kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning/manuel/serveroplysninger
https://kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning/manuel/serveroplysninger
Kan pludselig (uden ændringer er foretaget I indstillinger) ikke længere modtage mails siden torsdag på IPad og telefon (IOS) - Webmail fungerer fint - men der er igen hul igennem til tablet og telefon...
Nogen gode forklaringer på dette ...???
(Fejlbesked: server svare ikke....):?:?
Nogen gode forklaringer på dette ...???
(Fejlbesked: server svare ikke....):?:?
I fortsættelse af "Slangefar"s kommentar: 1) Hvis Yousee bevidst har ændret opsætningen af POP3, ville jeg forvente som bruger at have fået en forudgående varsling, så jeg kunne ændre min opsætning. Det har jeg ikke fået. 2) Hvis Yousee ved en fejl har ændret opsætningen af POP3, ville jeg forvente, at Yousee snarest retter fejlen. Jeg anser pkt. 2) for at være mest sandsynlig og afventer derfor, at Yousee retter fejlen, så POP3 virker igen.
Du kan ikke have meget brug for at få fejlen rettet, hvis du ikke prøver det forslag "Slangefar" kom med.
Bemærkninger til joern: Af den yousee side, som "Slangefar" henviser til, fremgår at "Du kan vælge port 110, hvis du oplever problemer med port 995". Yousee har dermed oplyst, at en forbindelse via port 110 uden SSL fungerer. Jeg afventer derfor stadig en udmelding fra yousee. Indtil videre klarer jeg mig med webmail. Mit udgangspunkt er i øvrigt, at jo flere dimser og konverteringer, man sætter på en dataforbindelse, jo større er risikoen for fejl. Jeg har svært ved at se den praktiske nytte af kryptering af datastrømmen fra Yousees mailserver til min computer.
En yderligere bemærkning: Det kan også være postserveren som sådan, der er "syg". Jeg er tilsluttet serveren post2.tele.dk.
https://kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning/manuel/serveroplysninger
Port 995 gælder kun indgående (pop3.mail.dk)
Ved udgående (asmtp.mail.dk), skal Port 465 benyttes, der også understytter SSL/TLS.
NOTE: Serveren understytter ikke kryptering af password.
Dette fungerer fint med min Thunderbird.
https://kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning/manuel/serveroplysninger
Port 995 gælder kun indgående (pop3.mail.dk)
Ved udgående (asmtp.mail.dk), skal Port 465 benyttes, der også understytter SSL/TLS.
NOTE: Serveren understytter ikke kryptering af password.
Det var jo også på indgående, det var galt med.
Hvilket er derfor at jeg nævner pop3.tele.dk som værende indgående server til mails.
Han skriver selv, at han benytter post2.tele.dk, hvilket er en mail server jeg aldrig har hørt om før hos TDC.
Venligst læs alt hvad folk skriver først, inden du beslutter dig for at svare.
Hvilket er derfor at jeg nævner pop3.tele.dk som værende indgående server til mails.
Han skriver selv, at han benytter post2.tele.dk, hvilket er en mail server jeg aldrig har hørt om før hos TDC.
Venligst læs alt hvad folk skriver først, inden du beslutter dig for at svare.
Du henviser til "Slangefars" indlæg. Ikke trådstarterens indlæg. Nok om det, han vil jo vente på YouSee.
Jaja. Jeg har - brummende - ændret den indgående server fra post2.tele.dk til pop3.mail.dk, sat flueben ved ssl og ændret portnummeret fra 110 til 995. Så nu sidder jeg med 72 ulæste mails i min indbakke. Da jeg har en arbejdsgiverbetalt bredbåndsforbindelse, kan jeg ikke afvise, at Yousee har sendt en advis om, at de ville lukke for post2.tele.dk, idet en sådan advis kan være gået til arbejdsgiver i stedet for til mig. Det var jeg ude for, da de lukkede for homedisk. Serveradressen post2.tele.dk stammer tilbage fra, at jeg i 90-erne var tilsluttet Datel, som blev overtaget af Image, som derefter blev overtaget af TDC, der lagde de ny kunder ind på post2.tele.dk. Jeg betragter problemet som løst nu.
Hej mukkenuk
Tak for at melde tilbage og dejligt du fik det løst 🙂
Jeg går lige ind og markerer din sidste kommentar som bedste svar (løsning).
Tak for at melde tilbage og dejligt du fik det løst 🙂
Jeg går lige ind og markerer din sidste kommentar som bedste svar (løsning).
Ja, det virkede den gang. Men fra i går virker POP3 igen ikke. Test i Outlook 2016 viser ellers at både indgående og udgående mail fungerer, men der kommer intet i indbakken. Webmail fungerer.
Prøv at installere Mozilla Thunderbird og brug den i stedet for. Den har jeg brugt i årevis til mail hos både CyberCity, Telenor, TDC og nu Yousee uden problemer.
https://www.mozilla.org/da/thunderbird/
Det viste sig, at en driver til mit netkort skulle opdateres. Så det var ikke et problem med Yousee eller med Outlook.
Besvar
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.