Spørgsmål

Overskridelse af postkvote


Badge

Hvorfor kan jeg lige pludselig ikke sende mails? Der kommer et autosvar frem, hvor det oplyses, at jeg har overskredet min postkvote??? Jeg sender måske 1 - 3 mails dagligt hvor der blot er vedhæftet et par filer (a 4 ark som word eller pdf). Det lyder da fuldstændig vanvittigt at det vil medføre overskridelse af postkvoten???


10 Kommentarer

Badge

nej -selvfølgeligt har et autosvar ikke hjulpet på noget….

Omdømme 7
Badge +9

Hej @o-n-s 

Sender du store filer? Det kan måske være derfor😊

Badge

Nixen - sender kun nogle a4-sider med ren tekst som enten word eller pdf filer. Det har aldrig tidligere været et problem.

Omdømme 7
Badge +9

Sender du til mange modtagere?

Omdømme 5
Badge +8

Hej @o-n-s 

Det er interessant, som Slangefar også spørger, om du sender til mange modtagere på én gang? 

Hvis ikke, så må du gerne prøve at vedhæfte et billede af fejlbeskeden du får. Du kan evt. lige strege din mailadresse ud, hvis den fremgår af billedet. 

Badge

Nu får jeg samme besked.

Ingen af mine mapper på Web-mail er på nogen måde store.

Hvad skyldes det?

 

 

Årsagen fremgår faktisk af det indsatte skærmbillede. Der står at der er brugt 1,95 GB ud af en kvote på 1,95 MB, og så er hele pladsen derfor brugt op. Kan det passe at indholdet i samtlige mapper tilsammen fylder 1,95 MB? Plads til vedhæftede filer skal medregnes. Hvis der indgår billeder eller grafik i høj opløsning kan det godt fylde en del.

Hvis indholdet umuligt kan fylde så meget er der noget galt, og så må det fejlmeldes til YouSee.

Badge

@MS-ERIK 
Tak for dit input.
Summen af indhold af mapperne er langt mindre end 1% af 1,95GB.

Er det alene summen af mappernes indhold, der tæller med? Eller kan det være andre filer?

Jeg fejlmelder selvfølgelig, men hvis der var en workaround, ville det være godt at få gang i mailen igen.

Det tyder så på at der er en fejl i systemet, som må fejlmeldes.

Det er alt indhold i alle mapperne, der tæller med. Herunder også alle vedhæftede filer, og tillige modtagne mails med deres vedhæftede filer og mails i spammappen. Det formodes at slettede mails med vedhæftede filer, der stadig ligger i papirkurven, også tæller med. Det formodes tillige at kontaktlister og kalenderaftaler også tæller med. 

Omdømme 7
Badge +9

Hej @DaddyQuickstep 

Fik du fejlmeldt problemet? 

Kan det være fordi du har flere domæner eller mailbokse eller blot har noget, der fylder mere end du umiddelbart er klar over?😊

Besvar