Spørgsmål

Outlook vil ikke sende modtage på bestemt netværk.


Badge
  • Deltager
  • 4 kommentarer

Hej

Jeg har fået et problem med outlook. Det funger normalt fint, men når jeg bruger det på et bestemt netværk (også yousee), vil det ikke sende / modtage.

Så snart jeg skifter til et andet netværk er der ikke noget problem. Når jeg er logget på netværket, virker internet osv. det er kun Outlook som ikke vil.

Nogel forlag?


12 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Genstart router. 

Badge

Det er desværre ikke muligt. Det er et stort netværk som dækker mange bruger. 

Omdømme 6
Badge +8

Nu er  det vel ikke bare fordi du er offline i outlook 😀

Prøv at slet alle filer inde i mappen Roamcache som tilgåes her %localappdata%\Microsoft\Outlook

Kopier linket ind i søgefeltet..

Omdømme 5
Badge +8

Hej @Tpc 

Hvilken slags netværk er der tale om? Er det f.eks. på en arbejdsplads eller hvordan? 

Prøv evt. det PeterA4 skriver, og se om det løser problemet. Vi har desværre ikke support på problemer i Outlook, så det er nok lidt begrænset hvad vi kan gøre - men vores Superbrugere er virkelig skarpe, så måske de har nogle flere bud 😊

Badge

Hej igen. 

Det er på min mors computer. Hun er flyttet på pleje hjem og det er på deres wifi. Det underlige er bare at så snart jeg f.eks. laver internet deling på min telefon, virker det. 

Omdømme 7
Badge +9

Er det en You See Webmail som bruger Outlook som klient, eller er det direkte på Outlook.?

Badge

Ja det er det. 

Omdømme 7
Badge +9

Så gå ind på Webmail kan der så sendes og modtages.

Omdømme 6
Badge +8

Hej igen. 

Det er på min mors computer. Hun er flyttet på pleje hjem og det er på deres wifi. Det underlige er bare at så snart jeg f.eks. laver internet deling på min telefon, virker det. 

Er du koblet op på deres gæste wifi eller det “rigtige wifi”, der kan måske være nogen restriktioner på netværket. Du kan eventuelt prøve at kontakte NET administratoren og forhøre dig.

Ellers prøv det jeg foreslog længere oppe.

Badge

Tak PeterA4 og jer andre for løsningsforslag. Desværre er der ikke hul igennem endnu. Jeg forsøger nu at find NET administratoren og ser om deer kan være en løsning der. 

Omdømme 6
Badge +8

Du kan eventuelt prøve, at installerer Thunderbird og se om det virker med den, man kan nemt importere mails o.s.v i den..

Hvis det virker med den er det helt klart den outlook der har problemer.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Tpc 

Fandt du egentlig en løsning her? Del den gerne med forummet eller markér et svarene i tråden som bedste svar, hvis det hjalp med at løse problemet😀✅

Besvar