Spørgsmål

Outlook og sikkerhed?

Badge

For nyeligt oplevede jeg at efter at have installeret den nyeste version af Outlook. At mails som ellers lå på yousees server, som backup pludseligt var forsvundet. At jeg så i samme omgang så pludseligt ikke kunne skrive mails er en anden sag. Fandt så det program som hedder Em-client. De har så en side på Facebook. De skriver noget om sikkerhed. Og det er bestemt ikke godt for Microsoft.

“The most horrifying thing is that Microsoft would not only have access to the data stored in your Outlook.com or Office365 mail accounts but all accounts you add to the email app - no matter what provider they are from, as your login credentials will also be uploaded to the cloud. Microsoft is enabling itself to have access to all your email accounts, at any time, without your knowledge, in the name of providing you with “rich, interactive experiences” according to their Privacy page.

Even if the app claims you can switch back to old Outlook at any time, the data would already be stored by the company - it is not possible to use New Outlook without synchronizing all data to Microsoft Cloud so once you give it a try, the login details are already sent to Microsoft servers.” 

Hvad siger Yousee til det? for det kan jo ikke have sin rigtighed som jeg læser artiklen, at Ms har adgang til konti, som ikke bruger Outlook.

Hele artiklen her: Outlook as data collection and targeted ads service | eM Client

4 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Det er da godt at man for længe siden har sagt farvel til alt der har med det at gøre.

Badge

Det er da godt at man for længe siden har sagt farvel til alt der har med det at gøre.

Har du stadig et kopi af dine mails liggende på Yousees servere? 

for mig er det et problem, at de forsvinder når jeg henter dem. Hvis jeg har hentet dem først på telefonen, er det ikke et problem, men omvendt, så de væk, og kommer ikke på telefonen. 

Jeg har ikke lyst til at mine mails, uanset om der er noget særligt indhold i dem eller ej, bliver stjålet af MS. 

Omdømme 7
Badge +9

Jeg bruger ikke nogen klient til Mail. hverken til min primære eller sekundære. Begge Mails er synkroniseret, da det jo er Web Mails, med de enheder jeg bruger, så det er underordnet hvor de læses/skrives.

Omdømme 6
Badge +8

for mig er det et problem, at de forsvinder når jeg henter dem. Hvis jeg har hentet dem først på telefonen, er det ikke et problem, men omvendt, så de væk, og kommer ikke på telefonen. 

Jeg har ikke lyst til at mine mails, uanset om der er noget særligt indhold i dem eller ej, bliver stjålet af MS. 

Kunne man forestille sig du bruger POP3 og ikke IMAP, så er det derfor det driller dig :-)

Omtalte artikel gælder vist kun Exchange konti, så det gælder ikke youSee.

Besvar