Spørgsmål

Outlook mail opsætning virker stadig ikke

Omdømme 1
Badge

Kære YouSee

Det er nu 3. gang i truer med at lukke for min mail-adgang - og det er nu 3. gang at jeg gør lige præcis det i skriver i den såkaldte vejledning - og det er nu 3. gang at jeg kan konstatere AT DET IKKE VIRKER!

Anden gang jeg fik en mail med denne trussel, havde jeg en meget lang korrespondance med Jer på Chatten - hvor I også modtog flere screenshots der viste at jeg gjorde alt det som I foreslog - både ifølge den såkaldte vejledning, og det personen på chatten på foreslog.

Intet virkede og han sluttede med at sige noget i retning af: “ nå, så har de da vist ikke rigtigt fået løst problemerne alligevel; jeg giver besked til teknikerne”

Siden har jeg ikke hørt mere, før i dag - altså med en trussel om at lukke for min mail den 5/11, med henvisning til en vejledning der ikke hjælper.

Mange tak for absolut ingenting - som jeg faktisk betaler for!

40 Kommentarer

Omdømme 1

Nå men de har da fået travlt kan jeg se: “Vi har i øjeblikket ekstraordinært travlt på chatten og er derfor nødt til at holde midlertidigt lukket. Vi arbejder på sagen og glæder os til at hjælpe dig hurtigst muligt.”

Vi kan jo håbe, at de har indset, at der måske er et problem et sted i eget regi. Jeg er sikker på, at hvis nok kunder henvender sig til Microsoft med henvisning fra YouSee og problemet ikke ligger der, så skal Microsoft nok “hjælpe” YouSee på vej😣

Badge

Hej alle

Har fået en ingeniør til at hente min mail på hans Office 365 maskine--samme resultat dvs kan hverken sende eller modtage….det sku yousee som har fejlen!!

Mvh

Hardy

Omdømme 7
Badge +9

Hej alle 

Vi har ikke konstateret generel fejl i forhold til at sætte vores mailkonto op i mailprogrammer. 

Dobbelttjek din opsætning og sikre dig, at du har angivet alle de værdier, som vi foreskriver i vores guide her. Hvis du har det, så kan vi desværre ikke vejlede dig yderligere i programmet. 

For hjælp til navigering mv. i dit eget mailsystem, så bedes du kontakte firmaet bag mailprogrammet. F.eks. Outlook, kontakt Microsoft. 

Husk, at du altid kan tjekke din mail via YouSee Webmail.

Omdømme 1

Så YouSee er fløjtende ligeglade med alle de kunder, som oplever nøjagtig de samme problemer med netop de ændringer, som YouSee har krævet af dem? Ville det ikke være på sin plads, at YouSee på vegne af eller bare i samarbejde med alle kunderne løste problemet sammen med Microsoft, hvis det skulle ligge der? Der er jo intet i vejledningen fra YouSee, der afhjælper noget - tværtimod, så afføder den totale arrogance bare endnu mere irritation

Omdømme 1

Hej alle 

Vi har ikke konstateret generel fejl i forhold til at sætte vores mailkonto op i mailprogrammer. 

Dobbelttjek din opsætning og sikre dig, at du har angivet alle de værdier, som vi foreskriver i vores guide her. Hvis du har det, så kan vi desværre ikke vejlede dig yderligere i programmet. 

For hjælp til navigering mv. i dit eget mailsystem, så bedes du kontakte firmaet bag mailprogrammet. F.eks. Outlook, kontakt Microsoft. 

Husk, at du altid kan tjekke din mail via YouSee Webmail.

Spørgsmål til YouSee: Jeg fandt dette på Microsoft Support: https://support.microsoft.com/da-dk/office/pop-imap-og-smtp-indstillinger-for-outlook-com-d088b986-291d-42b8-9564-9c414e2aa040

Det ser ud til at der kan ligge en blokering et sted. Gmail og Yahoo har lagt vejledninger op til at fjerne problemerne. Hvad kan YouSee hjælpe med, hvis der ligger noget begravet et sted på specifikke brugeres konti?

YouSee har i en anden sammenhæng oplyst at hvis man prøver at logge på YouSee Mail med en forkert adgangskode bliver adgangen blokeret i 15 minutter. Kan det være det, der sker her i forbindelse med at der ændres på indstillingerne? Hvis alt er indstillet nøjagtigt som YouSee foreskriver på alle benyttede enheder, og gemt, så prøv først at lukke alle benyttede enheder/apps, vente i mindst 15 minutter, og derefter åbne dem igen og prøv så at logge på YouSee Mail. 

Badge

@Kasper 

Jeg erindrer ikke at Yousee har oplyst mig om at jeg skal forvente at udskifte min mailklient for at opretholde adgang til serveren. 

I al stilfærdighed så opfatter jeg vejledningen om at kontakte Microsoft hvis det ikke virker, som udsøgt arrogant, særligt henset til at jeg har været kunde i rigtig mange år og aldrig tidligere har oplevet noget lignende.

Få nu rettet op, så alle igen kan få adgang.

På forhånd tak.

Omdømme 1

Det er korrekt at YouSee Mail blokerer adgangen i 15 minutter hvis man forsøger at logge på med forkert adgangskode, men problemet fortsætter uanset hvor længe du venter. I samme øjeblik at indstillingerne ændres tilbage de de ulovlige porte, så virker alt igen - altså bortset fra at kunne modtage mails, som nu er forbudt

Når det heller ikke er årsagen er der vist ikke andre muligheder tilbage end at det er YouSee, der har en fejl i sine serverindstillinger for mailserveren.

Omdømme 7
Badge +9

@Kasper

Jeg erindrer ikke at Yousee har oplyst mig om at jeg skal forvente at udskifte min mailklient for at opretholde adgang til serveren. 

I al stilfærdighed så opfatter jeg vejledningen om at kontakte Microsoft hvis det ikke virker, som udsøgt arrogant, særligt henset til at jeg har været kunde i rigtig mange år og aldrig tidligere har oplevet noget lignende.

På forhånd tak.

Hej @Laserhaj 

Jeg er da ærgerlig over, at du opfatter mit skriv som udsøgt arrogant. Det er naturligvis ikke hensigten.

Der er ikke nogen der siger, at du behøver at udskifte din mailklient, men jeg kan da ikke afvise, at du benytter en mailklient, der er så gammel og uddateret, at den skal udskiftes med en anden.
Men:

Vi har varslet mailbrugere, som vi har kunne se, ikke har den rigtige opsætning og omkring, at mailkontoen ikke vil virke (I sin installerede mailklient), hvis værdierne ikke blev tilrettet.
Jeg kan dog ikke udelukke, at nogle ikke har fået en sådan mail/skrivelse, men så alligevel skal tilrette sin mailkonto. Der kan være flere årsager til at beskeden ikke er kommet frem til dig.

Vi har nogle værdier og serveroplysninger, som vi foreskriver du bruger i forhold til mailopsætningen. Bruges disse og sættes mailkontoen rigtigt op - så virker det. Ændringerne bliver ikke rullet tilbage, det er noget med sikkerheden og kryptering der gør, at du skal tilrette opdatere din mailopsætning. 

Erfaringen viser, at hvis det ikke virker, så er det fordi at mailkontoen ikke er sat rigtigt op efter forskrifterne.

Badge

Nå men de har da fået travlt kan jeg se: “Vi har i øjeblikket ekstraordinært travlt på chatten og er derfor nødt til at holde midlertidigt lukket. Vi arbejder på sagen og glæder os til at hjælpe dig hurtigst muligt.”

Vi kan jo håbe, at de har indset, at der måske er et problem et sted i eget regi. Jeg er sikker på, at hvis nok kunder henvender sig til Microsoft med henvisning fra YouSee og problemet ikke ligger der, så skal Microsoft nok “hjælpe” YouSee på vej😣

Tja   man ku håbe på det---men det sker aldrig,har prøvet

Omdømme 1

@Kasper

På forhånd tak.

Hej @Laserhaj 

Jeg er da ærgerlig over, at du opfatter mit skriv som udsøgt arrogant. Det er naturligvis ikke hensigten.

Der er ikke nogen der siger, at du behøver at udskifte din mailklient, men jeg kan da ikke afvise, at du benytter en mailklient, der er så gammel og uddateret, at den skal udskiftes med en anden.
Men:

Vi har varslet mailbrugere, som vi har kunne se, ikke har den rigtige opsætning og omkring, at mailkontoen ikke vil virke (I sin installerede mailklient), hvis værdierne ikke blev tilrettet.
Jeg kan dog ikke udelukke, at nogle ikke har fået en sådan mail/skrivelse, men så alligevel skal tilrette sin mailkonto. Der kan være flere årsager til at beskeden ikke er kommet frem til dig.

Vi har nogle værdier og serveroplysninger, som vi foreskriver du bruger i forhold til mailopsætningen. Bruges disse og sættes mailkontoen rigtigt op - så virker det. Ændringerne bliver ikke rullet tilbage, det er noget med sikkerheden og kryptering der gør, at du skal tilrette opdatere din mailopsætning. 

Erfaringen viser, at hvis det ikke virker, så er det fordi at mailkontoen ikke er sat rigtigt op efter forskrifterne.

Eftersom at ingen umiddelbart kan lokalisere fejlen, så er det selvfølgelig også svært at placere skylden, men når den en part bare kategorisk og systematisk afviser at have et ansvar for at løse problemet, så opfattes det altså bare som arrogant. Længere er den ikke. Det ville da klæde YouSee bare at undersøge sagen en lille smule, for det gider man jo åbenlyst ikke og uanset hvem der har fejlen, så ville det jo omvendt være udsøgt kundeservice rent faktisk at hjælpe sine kunder. Skulle det vise sig at visse mailklienter (Outlook) er outdated, så rammer det formentlig også de kunder, som er oppe i alderen og ikke har de nødvendige kompetencer til at ændre de ting som måtte give anledning til at serveren blokerer for adgang. Noget forhindrer i hvert fald visse kunders Outlook i at kommunikere med YouSee´s mailserver med de nye indstillinger og når det nu med bestemthed ikke er ved YouSee, så må kunderne jo enten skifte YouSee ud eller leve med ikke at kunne modtage mails i Outlook mere. Hvis det ikke er gået op for YouSee endnu, så er det IKKE et problem at ændre indstillingerne i Outlook til dem, som er påkrævet af YouSee, men at serveren herefter afviser kunden i at logge på med de nye indstillinger. Måske det er på tide at involvere Nationen hos Ekstra Bladet? De plejer at kunne sætte lidt gang i denne type sager

Omdømme 2
Badge +1

“ Måske det er på tide at involvere Nationen hos Ekstra Bladet? De plejer at kunne sætte lidt gang i denne type sager “

Det kan man desværre ikke benytte mere: Nationen nedlægges 😟

jeg kæmper med samme problem.

Jeg har opsat samme mailkonto på 2 forskellige iphones med imap som mailserver. Det fungerer uden problemer. jeg har oprettet forbindelse til samme mailadresse med “ny outlook” … hele 2 forskellige yousee mailadresser også med imap… fungerer uden problemer

kontoindstillinger:

indgående:

imap.yousee.dk

993

SSL/TLS

udgående:

asmtp.yousee.dk

587

SSL/TLS

Men når jeg prøver at oprette forbindelse med outlook (office 365) med den samme opsætning, så kan jeg ikke få hul igennem.

Så jeg er meget interesseret i at høre, hvis der er nogen der har fundet ud af at få hul igennem.

mvh

Morten A

Omdømme 6
Badge +8

jeg kæmper med samme problem.

Jeg har opsat samme mailkonto på 2 forskellige iphones med imap som mailserver. Det fungerer uden problemer. jeg har oprettet forbindelse til samme mailadresse med “ny outlook” … hele 2 forskellige yousee mailadresser også med imap… fungerer uden problemer

kontoindstillinger:

indgående:

imap.yousee.dk

993

SSL/TLS

udgående:

asmtp.yousee.dk

587

SSL/TLS

Men når jeg prøver at oprette forbindelse med outlook (office 365) med den samme opsætning, så kan jeg ikke få hul igennem.

Så jeg er meget interesseret i at høre, hvis der er nogen der har fundet ud af at få hul igennem.

mvh

Morten A

Prøv at kør SCANPST.EXE fra din outlook folder på hdd. Kan skyldes fejl på installation af IMAP konti eller Imap folders.. Du burde have nogle *.OST filer kør SCANPST.EXE på dem.

Besvar