Spørgsmål

Outlook mail opsætning virker stadig ikke

Omdømme 1
Badge

Kære YouSee

Det er nu 3. gang i truer med at lukke for min mail-adgang - og det er nu 3. gang at jeg gør lige præcis det i skriver i den såkaldte vejledning - og det er nu 3. gang at jeg kan konstatere AT DET IKKE VIRKER!

Anden gang jeg fik en mail med denne trussel, havde jeg en meget lang korrespondance med Jer på Chatten - hvor I også modtog flere screenshots der viste at jeg gjorde alt det som I foreslog - både ifølge den såkaldte vejledning, og det personen på chatten på foreslog.

Intet virkede og han sluttede med at sige noget i retning af: “ nå, så har de da vist ikke rigtigt fået løst problemerne alligevel; jeg giver besked til teknikerne”

Siden har jeg ikke hørt mere, før i dag - altså med en trussel om at lukke for min mail den 5/11, med henvisning til en vejledning der ikke hjælper.

Mange tak for absolut ingenting - som jeg faktisk betaler for!

40 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Webmail sker der ikke noget med. I Outlook skal det se sådan ud. Det virker for den bruger som lage disse billeder op. Ligeledes for andre som har denne opsætning.

Omdømme 1
Badge

Hej Radiomanden

Tak for forslaget - men det er helt identisk med YouSee’s ubrugelige vejledning, som jo altså ikke virker.

Måske jeg skylder at fortælle at jeg bruger Outlook til MAC, så skærmbillederne ser lidt anderledes ud, men det har jo ikke indflydelse på angivelse porte etc.

Omdømme 7
Badge +9

Så ved jeg ikke hvad du skal gøre, udover ikke at bruge klient, jeg bruger det ikke, kan ikke se hvorfor.

Bruges det rigtige brugernvn? Det skal være den fulde mailadresse, ikke kun det, der kommer foran @. Microsoft Outlook vil muligvis automatisk udfylde med kun det, der kommer foran @. 

Bruges den rigtige adgangskode? Det er ikke adgangskoden til “Mit YouSee” der skal bruges men en separat mailadgangskode (kaldes nogen gange misvisende for POP3-koden). Koden indstilles i “Mit YouSee” under mailindstillinger. Man indtaster den ønskede kode, den eksisterende kode behøves ikke.

Vær oipmærksom på at hvis YouSee Mail udsættes for en forkert adgangskode er YouSee Mail blokeret i 15 minutter.

Når det ikke virker, kommer der så en fejlmelding?

Virkede det før noget blev ændret i henhold til YouSees melding om at mailopsætningen skal ændres?

Bruges POP3 eller IMAP?

Omdømme 1
Badge

Hej MS-Erik

Det virker upåklageligt som opsætningen er nu - men ændrer jeg som de forlanger/beskriver, virker det ikke (og det uanset om det er POP3 eller IMAP, jeg ændrer til).

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Morten EC 

Kan du uploade nogle billeder af din opsætning, uden at man kan se din fulde mailadresse?😊

Guiden skulle ikke give anledning til, at det IKKE virker - hvilket mailprogram bruger du? 

Hvordan viser det sig at det ikke virker? Reagerer maskinen slet ikke, fryser Outlook, kommer der en fejlmeddelelse?

Hvad er det der forsøges ændret, og fra hvad til hvad (f.eks. portnumre, kryptering, markerede felter eller andet)? Skriv ikke mailadressen, dit navn eller andet personligt, da det ikke må oplyses offentligt i YouSee Forum.

Er der installeret en sikkerhedspakke, eller noget indbygget sikkerhed, der måske blokerer for ændringerne fordi den tror at det er forsøg på hacking?

Hvilken Outlook-version bruges? Der er vel ikke valgt at bruge den nye Outlook, som er på vej og kan vælges selv om den ikke er færdig endnu (kan vælges på en Windows PC, er ikke klar over om det også gælder for Outlook på en Mac.).

Badge

Også jeg har voldsomme problemer, og vejledningen fra YouSee hjælper overhovedet ikke.

På Outlook 2010 og 2021 kan man ikke gemme ændringerne, - der kommer blot en fejlmelding om, at det ikke lykkedes, og at man skal prøve igen...men når man har prøver 50 gange, mister man altså tålmodigheden!!!

Jeg har tidligere haft ringet til support, men det løste heller ikke problemet.

Og nu lukke YouSee skidtet på søndag, og det uden at sikre sig, at gode gamle kunder kan få opdateret, ikke mindst når man driver en virksomhed :-(

Omdømme 7
Badge +9

Webmail holder ikke op med at virke.

Omdømme 7
Badge +9

Hvad bruger du.? en anden bruger har skrevet i en anden tråd.

Vær opmærksom på at både Outlook 2007 og Windows 7 er udgået, og de opdateres ikke længere af Microsoft. Det kan muligvis være en medvirkende årsag til at logon afvises. Begge bør opdateres i henhold til Microsofts anbefalinger.

Bruges Windows 11? Flere videoer på YouTube omhandler problemer med Microsoft Outlook på maskiner med Windows 11. Søg efter Outlook Windows 11 i YouTube. Man kan måske også få hjælp ved at søge på Microsofts webside eller ved en Google-søgning.

Da jeg ikke bruger YouSee Mail og ikke har adgang til den længere er det begrænset hvor meget der kan hjælpes. Bruger selv Microsoft Outlook Mail med kalender og kontaktlister, og det hele fungerer fuldstændig uden problemer både i office-programmet Outlook og i Apples Mailprogram på iPad og iPhone, og kan sættes op automatisk blot ved indtastning af mailadresse og adgangskode. 

Badge +1

Hvad bruger du.? en anden bruger har skrevet i en anden tråd.

Vær opmærksom på at både Outlook 2007 og Windows 7 er udgået, og de opdateres ikke længere af Microsoft. Det kan muligvis være en medvirkende årsag til at logon afvises. Begge bør opdateres i henhold til Microsofts anbefalinger.

Det kunne jo tænkes - altså bare lige sådan - at MS ønsker at tjene lidt flere penge! Men igen, jeg kan jo tage fejl!! 👅

Omdømme 7
Badge +9

Hvad skulle han tjene penge på.? Det er jo korrekt det der skrives.

Omdømme 1

Hej.

Vi har nøjagtig samme problem med min fars login. De nuværende standardindstillinger med port 110 og 25 i Outlook 2013 virker fint, men ændrer man dem til 995 og 465/587 som påkrævet af YouSee, så kan man for det første ikke logge på serveren og serveren understøtter ikke den krypteringsform.

Måske at Yousee lige skulle undersøge problemstillingen og lægge en vejledning ud til alle de brugere med Outlook, som oplever fejlen i stedet for at henvise til Microsoft og eller true med at lukke mailadgangen via Outlook. Det er ikke alle 80 årige som er fortrolige med ændringer, så lidt mere assistance tak :-) Det skal lige siges, at jeg heller ikke kan gennemskue problemets rod og ved at læse de mange indlæg og svar fra YouSee, så kan de tilsyneladende heller ikke selv. I så fald var der nok lagt et kvikfix ud til os.

God J-Dag til alle ! 

Mvh

Aalborg

bruger windows live mail, som åbenbart har samme problemer som outlook

har altid brugt live mail, men efter jeg fik en yousee mail kunne jeg pludselig ikke sende mail kun modtage

så hvis jeg skal sende skal jeg logge ind på yousee 

På grundlag af oplysninger fra Google-søgninger kan den installerede firewall mistænkes for ikke at give adgang til kommunikation via port 995 (POP3) og port 993 (IMAP). Det skal så rettes i firewallindstillingerne. Bruger man en gammel forældet Windows eller IOS kan mulighed for den til porten hørende krypteringsmetode måske mangle.

Omdømme 1
Badge

Til Kasper:

Jeg bruger Outlook 2011 til MAC - nedenstående er opsætningen som i mange år har virket upåklageligt:

Til PPoulsen - din beskrivelse er fuldstændig spot-on

Omdømme 1
Badge

Til MS-Erik: Det gør ingen forskel om jeg har slået Firewall til eller ej.

Jeg kan nok ikke bidrage med mere hjælp. Hvis porte er udfyldt med det, YouSee har skrevet, og der er valgt krypteringsform, og firewallen er enten afbrudt eller der er åbnet for de ændrede porte kan jeg ikke se hvad der kan være galt. Måske mangler den benyttede PC et eller andet. Er der markeret i de to felter for tilsidesæt standardport? Er der flere kontoindstillinger, der ikke er med på det indsatte skærmbillede, og som kan være årsagen? Har der været kontakt til YouSee, for det tilfælde at det er hos YouSee at noget er galt? Eller er det den benyttede Outlook 2011 til MAC, der er for gammel og ikke kan håndtere de indstillinger, YouSee har anvist?

Omdømme 1
Badge

Jeg har - som skrevet i mit oprindelige indlæg - været i kontakt med YouSee, og forsøgt at gøre alt hvad teknikeren foreslog. Faktisk sendte jeg screenshots ved hver ændring, for at vise ham at jeg havde fuldt hans anvisninger. Det virker ikke.

Jeg betaler faktisk for et abonnement der nu er ubrugeligt - og hvor der absolut ingen hjælp er at hente hos YouSee.

Forøvrigt er jeg helt sikker på at fejlen ligger hos dem - og læser man nogle af svarene på mit indlæg, er jeg ikke den eneste der har det sådan!

Så må der bruges webmail i stedet for. Tast mail.yousee.dk i en browser.

Omdømme 7
Badge +9

Der er adgang til mail her på siden,  Webmail

Badge

Hejsa

Jeg har samme problem med Yousee mail,fra de lavede en opdatering først på ugen.Får fejlen-server understøtter ikke denne krypterings type!!!!Har prøvet alle mulige kombinationer,inklusiv den som yousee selv anbefaler-INTET VIRKER.Har installeret Thunderbird som test--den virker heller ikke..Talte med en netværks tekniker som sagde at det med garanti er yousee serverens opsætning som giver en fejl!!!!

Badge

Ja, - det her show er godtnok bekymrende.

Talte længe med support i eftermiddags. Den stakkels supporter kunne ikke sige andet end at hvis portene er sat op efter deres anvisning så er det ikke deres problem at det ikke virker: “kontakt Microsoft”, underforstået at Yousee ikke kan lave fejl.

Men sagen er jo netop at de generede fejlmeddelelser i Outlook opfordrer til at kontakte internetudbyderen eller dennes systemadministrator.

Mon ikke alle er enige om at Yousee er systemadministrator på deres mailsystem?

Indtil videre så har jeg modtaget en uventet håbløs dårlig service fra Yousee.

Omdømme 7
Badge +9

YS har ikke selv lavet mailsystemet, det er et foretagende der hedder Zimbra

Besvar