Svar

Outlook 2016 - jeg kan modtage, men ikke sende en mail

Jeg er ikke PC-kyndig, derfor ønsker jeg et forståeligt svar for en ikke-nørd 🙂.
Jeg har en tdc-konto hos jer (ved ikke om jeg skal nævne adresse og mit kontonummer hos jer). Jeg kan modtage mails, men ikke sende. Følgende fejlmeddelelse kommer frem: "Ootlook kan ikke oprette forbindelse til mailserveren til udgående post (SMTP). Kontakt serveradministrationen eller internetudbyderen, hvis du fortsætter med at modtage denne meddelelse." Problemet er opstået her i weekenden, hvor jeg var ved at mails med billeder og pludselig gik alt i stå. Min udbakke er tom, da jeg har slettet de mails, der ikke kunne sendes. Der må derfor 'hænge' et eller andet, der blokerer for at jeg kan sende. Jeg har været på YouSee.dk og ryddet op i mine mails der. Hvad skal jeg gøre?
icon

Bedste svar af Slangefar 12 June 2017, 20:18

Se original

5 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +10
Der er tilsyneladende flere med Outlook, som ikke kan sende mail. Der er måske kommet en opdatering fra Microsoft, som har lavet lidt kludder i indstillingene. YouSee har lavet et program, som sikrer indstillinger er korrekt: https://kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning/mailsupport
Omdømme 7
Badge +9
Hej kjeldahl

Jeg håber du fik løst udfordringerne med din mail 🙂

Hvis Slangefars svar hjalp dig, så markér det gerne som bedste svar. Når bedste svar er markeret, så er det tydeligt for andre brugere at se, at der sandsynligvis findes en løsning i tråden 🙂
Omdømme 1
Jeg har haft samme problem og mailsupportsystemet kunne ikke løse det.

Jeg løste det ved at gå ind i indstillinger under din mailkonto (i outlook) og under avanceret for udgående post satte jeg op efter følgende:

Server til indgående post (POP3): 995
Sæt et flueben ved Denne server kræver en krypteret forbindelse (SSL)
Server til udgående post (SMTP): 587
Vælg TLS (STARTTLS) ud for Brug følgende type krypteret forbindelse

Dette fremgår også af Yousees egen vejledning her:

https://kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning/manuel/outlook-2016

Vh
Rune
"Server til udgående post (SMTP): 587"

Hos mig står den til 465
Omdømme 7
Badge +10
465 er med SSL kryptering og 587 er TLS kryptering.

Besvar